I love Ukraine

Все про Джонсона

Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Як допомогти школяреві зробити правильний вибір: де можна познайомити дитину з сучасними професіями

Під час профорієнтаційних проектів розповідають, що роблять агрономи і IT-фахівці

Останнім часом автоматизація зробила крок так далеко, що принципи роботи за деякими професіями повністю змінилися. Але багато вакансії так і залишаються незакритими через застаріле розуміння суті професії. Вона не приваблює претендентів, і спеціальність потрапляє в розряд непопулярних. І це при тому, що незатребуваних фахівців все більше і більше. Також не вистачає механізмів знайомства молоді з сучасними професіями для розуміння, що входить в обов'язки працівника. Уже третій рік цю проблему намагається вирішити спільний проект центру "Розвиток корпоративної соціальної відповідальності" і компанії "STEM: професії майбутнього", який спрямований на популяризацію інженерно-технічних професій, зокрема технологій, інжинірингу та математики, серед учнів.

УЯВЛЕННЯ НЕ СПІВПАДАЮТЬ З РЕАЛІЯМИ ЖИТТЯ

Реклама

Суть роботи проекту – познайомити випускників шкіл з тим, хто сьогодні затребуваний на ринку праці. І наочно, на прикладі українських компаній, показати життя виробництв зсередини і розповісти, що входить в обов'язки того чи іншого фахівця безпосередньо на підприємстві. У цьому році в проекті беруть участь учні 10-х класів з 20 шкіл Києва та області. А серед партнерів "профорієнтації" – такі компанії, як Melexis, Syngenta, SAP, "ВОЛЯ", "Енергоатом". На думку організаторів, такі "занурення" впливають на подальший вибір учнями навчальних закладів та спеціальностей, і велика ймовірність, що деякі професії, що вважаються непопулярними, знайдуть своїх прихильників. "У цьому проекті державно-приватного партнерства (бізнесу і шкіл) за 3 роки взяли участь близько 1500 учнів з 56 шкіл Києва, області та окремих регіонів, – розповідають організатори. – Школярі ходять на різні семінари від роботодавців протягом декількох місяців, відвідують виробництво і формують певне бачення професії. тобто вони вступають до вузів, вже розуміючи реалії ринку праці".

Учні відвідують виробництво і визначаються з професією.

Роботодавці наводять свої аргументи. "Проблема в тому, що у школярів сформувалося неправильне розуміння того, що має на увазі сьогодні та чи інша професія. Батьки часто також не можуть виправити ситуацію, – розповіла менеджер внутрішніх проектів в компанії Syngenta Олена Федько. – Наприклад, ми попросили школярів описати агронома. І з'ясувалося, що в очах дітей це літній чоловік з лопатою і граблями, який працює за дуже маленьку зарплату. Відповідно, мало хто з хлопців хотів би стати агрономом. Пріоритети змінилися, коли учні дізналися, що в даний час це сучасна професія, в більшості своїй автоматизована, цікава і з конкурентною оплатою праці".

МОЖНА ДІЗНАТИСЬ НОВЕ

Реклама

На лекціях багато компаній орієнтують хлопців на сучасні підходи і компетенції, які обов'язково знадобляться в майбутньому в будь-якій професії. "Наприклад, адаптивне, обчислювальне мислення, фільтрація контенту тощо", – наводить приклад керівник напрямку маркетингових комунікацій в Microsoft Ukraine (минулорічний учасник проекту) Вікторія Нечипорук. Інші роботодавці – учасники проекту також зазначили, що прагнуть донести до слухачів нові поняття, без яких робота не тільки в їх компанії, але і в інших фірмах, практично неможлива.

НУМО, ДІВЧАТА.Відгалуження від основної діяльності проекту "STEM: професії майбутнього", яка також пов'язана з профорієнтацією – "Дівчата STEM for girls". Це мотиваційні тренінги і спеціально розроблені зустрічі учениць шкіл з успішними жінками, які розповідають, як їм вдалося добитися великих результатів в кар'єрі. Такі заходи вже відвідало близько 750 учениць. "Мені було цікаво дізнатися про шляхи успіху українських жінок. Адже у багатьох виходило все не відразу: вони довго і наполегливо працювали, щоб вийти на цей рівень, – розповідає десятикласниця однієї з київських шкіл Енеш. – Дещо я взяла для себе на замітку: зрозуміла, що потрібно слухати інтуїцію, не боятися зайняти порожню нішу на ринку, не соромитися питати те, що не знаєш, навіть якщо це знають всі. Також треба не сидіти на місці і не упускати можливості дізнатися нове на тренінгах, семінарах і майстер- класах. До того ж, оскільки в проекті задіяна обмежена кількість людей, наша задача була ще й розповісти однокласникам".

ПРО СПІВРОБІТНИЦТВО.Щоб стати учасником проекту , всі бажаючі школи і компанії можуть зв'язатися з організаторами проекту ( участь для шкіл безкоштовна ) . " Звичайно , в першу чергу ми звертаємо увагу на мотиваційний лист , – уточнюють організатори . – Вибираємо школи , які розуміють , навіщо їм така профорієнтація . " Проект буде розвиватися і поширюватися в регіонах України , щоб більше дітей отримали можливість дізнатися про професію майбутнього" , – зазначила Марина Саприкіна , керівник Центру " Розвиток корпоративної та соціальної відповідальності " .

Реклама

КОМПАНІЇ ГОТОВІ РОЗВИВАТИ І ЗАЛУЧАТИ КАДРИ

В основному ставка робиться на прищеплення інтересу молоді до науки, технологій , інжинірингу та математики . " Учні 10 – х класів відвідують практичні заняття від компаній з розвитку інформаційно – комп'ютерних і мобільних технологій , мікроелектроніки , хімії та біології , – розповіли в " STEM : професії майбутнього " . – Зустрічі проходять як на базі шкіл , так і на нейтральній території ( в вузах , навчальних центрах і т . д . ) . Але особливий інтерес у школярів викликали екскурсії на підприємства , в лабораторії і зустрічі з фахівцями " .

Проект змінив і життя компаній-партнерів. Наприклад, генеральний директор в компанії Melexis Анна Масликова визнається, що участь українського офісу в минулому році надихнуло головний офіс компанії займатися розвитком на глобальному рівні: до проекту залучені вже не чотири співробітники, а практично половина. І учасники вже відзначають певні результати: за словами Єлизавети Горбунової, координатора проекту в Скандинавської гімназії, найбільший ефект вона побачила серед тих, хто вчиться на 6-7. "Деякі учні вже вирішили, де хочуть працювати, і поліпшили позначки з профільних предметів в дуже короткий час", – говорить вона.

new_image2_278

У лабораторіях . Школярі можуть подивитися на справжню роботу.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти