I love Ukraine

Все про Джонсона

Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

"Особливості національної "ловлі покемонів", або Як організувати підробіток в таксі

Для роботи потрібні авто на газу, подвійний тариф, тямущі пасажири і ліцензія таксиста

Фінансове становище багатьох українців залишає бажати кращого, і вони намагаються знайти варіанти додаткового заробітку. Кому дозволяє освіта і знання, дають приватні уроки, хтось бере халтури. А ті, у кого є автомобіль, намагаються добути хліб старим способом – візництвом. Раніше це називалося "грачувати". А сьогодні "грач" може цілком легально стати, наприклад, водієм Uber або професійним таксистом.

Щоб з'ясувати, як стати "уберистом" або "терпилою" (як себе називають самі таксисти), скільки можна заробити і наскільки це вигідно, ми випробували це заняття на собі. Оскільки перекваліфікуватися з журналіста на таксиста, навіть володіючи водійським стажем, не так просто (багато підводних каменів) – нам допомагали водій з річним стажем Uber Микола Ковальчук та професійний таксист, який "терпить" 15 років, Олег Сергієнко.

Реклама

РЕЄСТРАЦІЯ: УРОКИ І ВІДСОТОК ПАРТНЕРА

"Головне – розібратися з програмою Uber і уважно подивитися відеоуроки кілька разів", – наставляв мене Микола на шляху до центру реєстрації водіїв через партнерів. Щоб стати водієм Uber, досить мати при собі страховий поліс цивільної відповідальності (ЦВ), техпаспорт і права. Партнерів багато, і вони з радістю реєструють новачків, адже за кожну поїздку отримують 10% заробітку водія. Здавалося б, можна обійтися і без посередника, щоб заощадити. Але при реєстрації програми, яку можна завантажити як для андроїда, так і для IOS, необхідно вказати партнера. Без партнера ж може працювати тільки ліцензований водій таксі. Всього ж, щоб працювати водієм Uber, будьте готові з кожної поїздки віддавати 35% заробітку. На мої побоювання, що я дівчина і мене можуть не взяти, Коля впевнено відповів, що компанії все одно: головне – працюй і плати свій %.

Реєстрація пройшла швидко (15-20 хв.) І безболісно: сфотографували документи, заповнили необхідні поля в програмі і вислали відеоуроки. Оскільки переважно розрахунок пасажира з водієм безготівковий, при реєстрації необхідна банківська картка для нарахування грошей. Всі розрахунки (і безготівкові, і готівкою) фіксуються програмою, і партнер отримує свої гроші в будь-якому випадку: він знімає з безготівкової оплати відсоток за готівковий розрахунок. Зароблені на безготівкових поїздках гроші нараховують раз на тиждень, день нарахування залежить від партнера. Крім програми, потрібно встановити один з чотирьох навігаторів, які підтримує Uber. Його порадять при оформленні, в моєму випадку допоміг Коля. Та й при повальному перейменуванні столичних вулиць підстрахуватися варто навіть водієві, який добре знає місто. Uber працює тільки в містах, поїздка за місто – за домовленістю з клієнтом. При цьому водій повинен розуміти, що повернутися йому доведеться за свій рахунок: нового пасажира в Боярці, наприклад, за Uber взяти не вийде – програма не дозволить.

Реклама

new_image5_234

Профіль. Ім'я водія і марка авто обов'язкові

СХЕМА: ЯК ЦЕ ПРАЦЮЄ

Реклама

Програма передбачає кілька тарифних зон. Наприклад, в центрі в годину пік (з 9:00 до 11:00 і з 17:00 до 21:00) тариф може збільшуватися в 2-2,5 разу, а в спальному районі в нічний час він буде 1:1. Тому вигідно "ловити покемона", як називають своє заняття таксисти, в центрі в годину пік. Щоправда, вірогідність "спалити" час і паливо в заторах велика.

Підбираючи пасажира, водій не знає, як далеко його везти і скільки він заробить. Це так звані "сліпі" поїздки: він бере клієнта в точці А і, зазначивши в програмі "почати поїздку", бачить точку Б. Підсумкова вартість з'являється після того, як Uber відзначить прибуття до точки Б і вкаже на екрані розрахунок: готівка, безготівка і скільки повинен заплатити клієнт.

Кожен водій має свій профіль з персональною фотографією, маркою і номером авто, а також свій рейтинг, який залежить від кількості прийнятих та пропущених дзвінків і відгуків пасажирів. Клієнти можуть залишати коментарі та компліменти, які характеризують водія і збільшують кількість "зірок". Така ж можливість є і у водія. Формально рейтинг не впливає ні на що. Практично ж, якщо він буде дуже низьким, пасажир зможе відмовитися від поїздки. Якщо відмов буде багато, Uber заблокує профіль.

new_image4_289

Відгуки. За замовчуванням всі хочуть мати хороші оцінки

ПОЇХАЛИ! АБО ПЕРШІ КЛІЄНТИ

"Одяг повинен бути комфортним, а машина – чистою, – наставляв мене на шлях таксиста Микола. – Краще починати з ранку – на свіжу голову легше розібратися з програмою і зрозуміти специфіку. Коли станеш профі – працюй, як зручно".

У перший день роботи я заправила повний бак (1200 грн), обнулила одометр і виїхала до р-ну київського Політеху: студенти – народ прогресивний, Uber користуються, та й тариф був вдвічі вище. Включивши програму і опинившись онлайн, прийняла перший виклик; якщо не встигнеш прийняти виклик за 10-15 секунд, його прийме інший водій. Машину, яка поблизу з пасажиром, вибирає програма, і це завжди рулетка.

З моменту отриманого дзвінка до посадки починається гра "злови покемона". Uber – економна їзда для кожного, а значить, наявність диспетчера, якому вказуєш не тільки вулицю і номер, а й квартиру або під'їзд, не передбачається. Водій бачить вулицю і номер, і, якщо не ідеально орієнтується в місті, зрозуміти, житловий це будинок чи кладовище поруч з ним, досить складно. Особливо новачкам. "Не бійся дзвонити клієнтові", – згадала я слова наставника, гарячково метаючись між двома будинками на Мельникова. Оскільки таблички з покажчиками номерів будинків в Києві передбачені далеко не скрізь, пошук "первістка" у мене зайняв хвилин 10.

- Здрастуйте, Дмитре? ("Як посадиш клієнта, уточни у нього ім'я і представся сама", – без повчань Миколи мені було б складно.) Ви в мене перший пасажир як у водія Uber".

Навігатор проклав маршрут, але те, що я поглядаю на телефон в руці, мого "первістка" насторожувало. Тож рада на майбутнє всім водіям: вирішивши піти в візництво, обзаведіться окремим гаджетом для Uber і власником для нього в авто. Дмитро виявився моїм колегою, і всю дорогу ми бадьоро проговорили. У пункті Б програма вказала, що оплата за безналом, і склала вона 28 грн. Пізніше виявилося, що Дмитро поставив мені максимальну оцінку і комплімент "відмінний співрозмовник". Приємно.

З Надією, наступним пасажиром з довгим нарощеним волоссям, виявилося складніше. По-перше, вона затримувалася з виходом, при цьому точної адреси, де чекати, не відзначила. Ймовірно – не хотіла "світити", тому вказала навіть не той будинок: "Я вийду на дорогу". – Надіє, тут три дороги, ви на яку вийдете? – На велику, чекайте". "Велика" дорога для Надії виявилася єдиною другорядною між двома головними – проспектом Перемоги і Борщагівською, і ось тут я почувалася справжнім ловцем "покемонів". Вислухавши від Наді коментар, що вона не там веліла чекати, я мовчки привезла її по міських заторах до пункту Б, який знаходився в 5-ти кварталах від пункту А. За цю поїздку Надя розрахувалася готівкою – 35 грн. Відлічуючи здачу, я знову згадала слова Миколи: "Май дрібні гроші на здачу". Коментар Наді в моєму профілі: "Не знає місто" – я, водій з 15-річним стажем на столичних вулицях, сприйняла спокійно. У неї довге волосся, їй можна.

Товариська Анжела сама вийшла на дорогу, заклично махаючи рукою: "Ви на мене чекали, так приємно! Звісно, я подивилася ваш профіль – машина, хто водій, і одразу впізнала. Чого ж вам мене шукати?". В той момент я готова була Анжелу розцілувати і прокатати безкоштовно. Анжела – впевнений і частий користувач Uber вже близько року, і за цей час я виявилася у неї першою жінкою-водієм. Вона намагається користуватися усіма бонусами (поїздка безкоштовно, "знижки на Купонатор", "приведи друга" тощо). До речі, всі "подарунки", які робить Uber пасажирам, не впливають на заробіток водія. На Анжелі я заробила 25 грн, оцінку в п'ять зірок і комплімент "прекрасний співрозмовник".

Тут я вирішила зупинитися і звести "дебет з кредитом". Разом: 1,5 години їзди, 30 км дороги при витраті 7,8 л/100 км і заробіток в 86 грн, з яких мої – 50. Мінус бензин – (2,34 літра по 25 грн = 58,5 грн). Мій чистий прибуток: мінус 8,5 грн. Сумно, якщо згадати про свої нерви (спишемо на новачка) і амортизацію. Щоправда, щоб віддавати 35% було не так прикро, "Убер" пропонує різні бонуси. Наприклад, +20 грн за кожну поїздку або +800 грн за тиждень при наявності 80 поїздок за тиждень тощо. Хоча якби моя машина була на газу – я б витратила на ті ж 30 км близько 40 грн.

new_image2_409

Заробіток. Чистий прибуток за фактом не завжди великий

АЛЬТЕРНАТИВА: ЛІЦЕНЗІЯ І ФОП

Найпростішою альтернативою Uber поки що залишається "Ухил". Щоб стати його водієм, необхідно подати заявку, пройти співбесіду і огляд автомобіля, заповнити анкету – і почекати хвилин 40. Водію привласнюють позивний, який використовується при виклику. Також необхідна спеціальна програма на телефон або планшет. З переваг – 10% комісії, на відміну від уберівських 35%, і можливість самостійно вибрати замовлення із заздалегідь відомою вартістю маршрутів. З недоліків – менше користувачів, і тут працює більше профі, які добре знають місто і перехоплюють гарні замовлення. Крім того, є шанс нарватися на несумлінного пасажира – тут більше готівкових розрахунків.

Збільшуються шанси заробити у ліцензованого таксиста. Щоб ним стати, необхідно зареєструвати ФОП і отримати ліцензію від Мінтрансу на "перевезення пасажирів". На це буде потрібно кілька тижнів і 300-500 грн, залежно від швидкості оформлення. Маючи ліцензію – обов'язкова умова для справжнього "терпіли" (її, як і довідку ФОП, потрібно возити з собою постійно), – можна стати партнером Uber, тобто реєструвати нових водіїв і отримувати по 10% від кожної поїздки. Ліцензований таксист платить лише 25% Uber і може працювати на будь-які міські служби таксі. Досить в них зареєструватися, отримати позивний і платити відсоток від поїздок: для кожної служби він свій, від 5 до 25%. "Банки" (диспетчерські програми для служб таксі) зараз встановлюють навіть домогосподарки. Тільки чесно працюють одиниці, – розповідає Олег. – Я менше ніж за 10 грн/км "терпіти" не стану. Сенсу немає, машина на бензині. Тому люблю центр: тариф високий, мінімум 35 грн за посадку, а відстані невеликі".

Профі з ліцензією заробляють в середньому 700-900 грн на день "брудними". Водії Uber, після всіх відрахувань, отримують 300-500 грн. Але авто потрібно обслуговувати – амортизація, мийки. Та й паливо не дешевшає. Тому багато таксистів переводять авто на газ.

new_image3_347

Офіційно. Ліцензія повинна бути у таксиста-профі

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти