Валентин Шпаков: "Фільм "Зустріч однокласників" – відмінний шанс підглянути за чоловіками"

Режисер фільму розповів про те, як обирав головних героїв і з чим виникали складності

Новий Рік – відмінний час для того, щоб сісти на дієту, почати нове життя, кинути шкідливі звички або, наприклад, сходити на нову українську комедію "Зустріч однокласників". Прем'єра фільму відбудеться 31 січн у всіх кінотеатрах країни. Режисер картини Валентин Шпаков розповідає про те, як вибирав головних героїв, з чим виникали труднощі, а що – запам'яталося найбільше.

- Чому ти знімаєш комедії ?

Реклама

- Я вирішив, що, якщо ніхто не знімає – потрібно мені знімати. Ну, а якщо серйозно, я завжди був пов'язаний з комедією і гумором. Хоча у мене в планах спробувати свої сили у змішаних жанрах – наприклад, в комедійному фільмі жахів. Так, подобаються такі жанри, як комедії про похорон.

Тобі не здається, що на ринку українського кіно комедій стало занадто багато?

Ні, навпаки – в чистому вигляді на українському ринку комедій мало. Український глядач сьогодні звик до американського формату комедій. Він не те, щоб полюбляє їх – він до них звик, бо дивиться їх останні 20 років. До речі, наша "Зустріч однокласників" – це лірична комедія, все під контролем.

Реклама
_____
Андрій Бурим,Олексій Нагрудний та Валерій Харчишин
Фото: прес-служба

- Як ти розумієш, що цікаво глядачеві?

Реклама

- Я просто намагаюся його розсмішити. Я намагаюся так розповісти історію, щоб це було смішно. Розповідаю історію, як в житті, як робив це ще зі школи: знайомлю з героями історії, зав'язую інтригу, далі пару несподіваних поворотів і приємний фінал! Все це, звичайно ж смішно і з запалом, інакше слухач-глядач засне ще на першому етапі.

- Наскільки історія в фільмі близька до реальності?

- Історія дуже життєва. В принципі, всі історії, які лежать в основі сценарію, беруться з життя. Ця історія могла статися з будь-ким, тому вона чіпляє, і в неї вірять.

- Чи є серед твоїх знайомих такі ж Льохи, Андрюхи і Валери (головні герої фільму "Зустріч однокласників")?

- Майже все в характері й поведінці головних героїв я брав з життя. Вигадати таке неможливо. У мене, як і у всіх, є такі запальні або втомлені від життя друзі. Є близька людина, у якого є дівчина і успішний бізнес, але немає дітей – і він продовжує вірити в те, що вони обов'язково з'являться, і я вірю разом з ним. Ще є близький друг, який постійно тільки і говорить про свої болячки. Головним героям тому і було комфортно в цих ролях, тому що частково вони щось брали від себе, а десь від своїх близьких або друзів.

- Більшість говорить, що Валерій Харчишин відкрився по-новому на цих зйомках. Що ти про все це думаєш?

- Я дуже переживав за Валеру до початку зйомок, бо він не актор. Але те, що у Валери вийде – я зрозумів відразу. До початку зйомок ми провели проби, і, якби у нього там не вийшло розкритися – я б відмовився від цієї ідеї. Варто сказати, що до того, як на цю роль був затверджений Валерій Харчишин, було дуже багато претендентів на неї – пробувалися актори, музиканти і люди зі світу шоу-бізнесу. Валера дуже добре вписався, тому що при погдяді нього дівчата ... мліють. У нього дуже романтичний образ.

Ще я погодився з кандидатурою Валери на цю роль, тому що у нього така цікава харизма. Внутрішньо він дуже спокійний, і цей його меланхолійний спокій в нашій історії виглядав як сильне почуття впевненості в собі. Валера тут не грав, а просто вів себе впевнено і спокійно. Саме тому більшість, побачивши цей фільм, почали говорити про нову межу Валери. Насправді – це просто його роль, йому не потрібно було грати мачо-мена.

d07_mg_9019
Валерій Харчишин
Фото: прес-служба

- Чому всі сміються, коли говорять, що у Валери були важкі проби?

- У нас були групові проби, а у Валери одна з проб була в форматі "постільної сцени" – швидкого сексу. І це було досить складно відразу зробити, коли ти тільки прийшов на проби. Тим більше, що не завжди виходить залучити партнерку. До речі, на цю роль пробувалися людей 15.

- Наскільки тобі, як режисеру, було важко працювати з головними героями?

- Будь-який актор приходить в проект для того, щоб зіграти певну роль. Якщо він бачить, що режисер і продюсери розуміють, що вони роблять, і впевнені в результаті, то в більшості випадків вони дотримуються цієї ідеї, доповнюючи її. Люди, які встигли щось напрацювати в своєму житті – їм завжди є що сказати на майданчику. Тому було б дивно, якби Андрій Бурим ходив би за режисером і питав: "Що мені тепер робити?". Людина, читаючи сценарій, вигадує свої фішки. Складно не було, хіба що втома заважала процессу.

Що стосується акторів ... Андрій Бурим мене вражає своїм умінням перевтілення. У всіх проектах, де він задіяний, у нього все виходить дуже правдоподібно. Тобто, він не вживається в роль. Просто на період зйомок він стає тією людиною, яку грає. Він актор, який приймає свого персонажа, а це дає відчуття правдивості. Адже не можна вигадати погляд, подих або рухи такими, щоб в це повірив глядач. Все це у Бурима дуже круто виходить.

Льоша Нагрудний – професіонал. З ним я познайомився ще на зйомках "Інфоголіка", де він грав роль антагоніста. Спочатку він прийшов до фільму на епізодичну роль лікаря, але в процесі проб ми зрозуміли, що його типаж ідеально підходить під зовсім інший. У Олексія така зовнішність, що хочеться дізнатися, що там у нього всередині. Я залишився вражений його роботою в попередньому фільмі, і коли зайшлося про зйомки "Зустрічі однокласників", я в ньому відразу побачив одного з головних героїв. На цю роль навіть проби не проводили. Про Валеру я вже і так багато розповів, він привніс в знімальний процес якусь невловиму родзинку.

- У Голлівуді другорядним акторам дають "Оскар". Наскільки в Україні серйозно ставляться до підбору другорядних ролей?

- Я обожнюю підбирати акторів другого плану – це моя своєрідна фішка. Другорядний актор повинен максимально вписатися в головного героя. У фільмі "Зустріч однокласників" – це дружини головних героїв. Вони доповнюють головних персонажів, але не перетягують на себе ковдру. Я також дуже люблю використовувати у фільмі раптові появи епізодичних персонажів – вони дають свіжий подих картині. Наприклад, поява Віки Варлей і Тараса Цимбалюка (грали також в "СуперКопах" на НЛО TV – прим. Ред.) в епізодах – це реально круто виглядає! У мене є друг – Георгій Поволоцький, ми з ним давно дружимо і працюємо. У фільмі "Інфоголік" він був водієм, тут у нього була роль начальника охорони. Це буквально 30 секунд, але я кайфую від того, наскільки класно він це робить. Коли я телефоную йому і питаю: "Жора, що ти робиш?", Він завжди знає, що я хочу покликати його на епізодичну роль і каже: "Та без базару".

- Чи були якісь особливо цікаві локації?

- Для зйомок нам доводилося перекривати Черкаський міст. Ще ми приїжджали до Черкас шукати школу, яка була б фактурною. Я для цього телефонував Андрію Хливнюку (фронтмен гурту "Бумбокс", родом з Черкас, – ред.), питав, де у них є цікава школа. Він мені сказав, що є центрова 17-а, але там босяк на босяку. Врешті, вона вийшла і в кадрі красивою і реалістичною, бо там зовсім не "мажори" вчаться, а реальні хлопці.

Більшість з локацій, які є у фільмі – ми робили самостійно. Наприклад, такої зупинки, яка буде показана на екрані в одній зі сцен, немає в реальному житті. Наш оператор змусив постановників перефарбувати зупинку в колір, який відповідає стилістиці фільму. Тільки на те, щоб взяти дозвіл, пішло багато часу, пізніше з адміністрації надійшло запитання – чи не могли б ми перефарбувати зупинку з протилежного боку дороги в ті ж кольори?

А потім ми зрозуміли, що почалася відлига, хоч ми знімали в снігових локаціях. Тому у нас в кадрі багато штучного снігу. Спасибі UFC, які нам практично подарували цей сніг. Або наприклад, фасад поліцейської дільниці зробили з непримітної київської друкарні, а один з працівників постпродакшену був упевнений, що у нього по молодості навіть "привід" був у це відділення, тоді ще міліції!

- Скільки разів ти вже бачив фільм?

- Дуже багато разів, навіть не рахував. Напевно, раз тридцять.

- Зараз, коли ти його дивишся, він все ще здається тобі смішним?

- Ну, звичайно, я втридцяте поспіль сміюся над тими ж жартами. Але вкотре переглядаючи фільм від початку до кінця, відчуваю одну і ту ж емоцію – і вона мені подобається. У мене в процесі постпродакшену не було такого: "О ні, знову!" Я переглядаю фільм із задоволенням. "Зустріч однокласників" – це не одноразовий фільм. Я впевнений, що знайдуться люди, які 100% будуть його переглядати.

- Яке співвідношення гумору і лірики у фільмі?

- У цьому плані картина – це американські гірки, там є піки і того, і того. Але гумор і лірика тут дуже грамотно збалансовані ще на етапі сценарію. У фільмі є пікові моменти, коли люди послаблюватимуть животи від сміху. А є ліричні моменти, де глядача пробиватиме на сльозу – навіть на чоловічу сльозу.

Конструкція в цьому фільмі зовсім не поверхова. Вона викликає у глядача ностальгічні переживання. Історія героїв не просто пов'язана з дитинством – вона пов'язана з моментом. Адже у всіх  в школі був випускний; це момент розставання. Він завжди пов'язаний з емоціями, наприклад, недомовленістю. На випускному такі моменти вихлюпуються, що і залишається в пам'яті. У цьому фільмі ця емоція чіпляє глядача, ми як би говоримо: "А пам'ятаєш, як це було у тебе?"

- Навіщо жінкам йти на такий "чоловічий" фільм?

- Цей фільм – відмінний шанс підглянути за чоловіками. Дуже смішно спостерігати за їхніми розмовами про жінок. Адже головні герої постають перед ними в образі дорослих і мудрих чоловіків. А між собою вони спілкуються, як ті ж пацани із запаленим юнацьким максималізмом. Жінки можуть посміятися над тим, якими бовдурами можна бути в 43. І що вони абсолютно не відрізняються від тих бовдурів, якими були в 16.

Наш фільм – це щось на зразок віртуального походу на зустріч однокласників. Більшість не готова зустрічатися з однокласниками лише тому, що у них не вийшло реалізуватися в короткій перспективі. А ось ближче до 40 років приходить розуміння, що статися – не означає нажити багато грошей або захистити докторську. Насправді, сенс "Зустрічі однокласників" в тому, щоб зібратися і поностальгувати. У нас суспільство зовсім по-іншому на це дивиться, викривляючи такі зустрічі. Один мій знайомий, перед власною зустріччю однокласників, купив собі з великими складностями коштовний годинник і "Ауді А5", тільки щоб поїхати в рідне село і показати, який він крутий.

_mg_9024
Зйомки фільму "Зустріч однокласників"
Фото: прес-служба

- На які українські фільми ти ходив останнім часом?

- На фільми "Дике поле", "Шляхетні волоцюги", "Скажені весілля". Я намагаюся ходити на всі українські прем'єри.

- Що зараз відбувається в українському кіно?

- Я можу сказати, що українське кіно однозначно розвивається. При чому розвивається за рахунок того, що хтось один робить добре – тоді наступний режисер хоче бути на крок попереду, щоб підняти планку. Звичайно, до цих пір є люди, які мислять не критеріями якості, а скоріше кількості, бажаючи швидше заробити на новому фільмі. Але все одно індустрія кіно більше працює "за продукт", ніж "за гроші". Тим більше, я радий, що держава зараз підтримує кіно. І мене дивує, коли хтось каже: "Ось, виділили кошти, а на що ви їх витратили?" Так на те і витратили, щоб вчитися робити кіно. Через це проходили американський і європейський кіноринки. Немає такої тенденції в українському кінематографі, що держава виділяє гроші, а знімається одне гівно. Є вдалі експерименти, є – невдалі.

Наприклад, "Шляхетні волоцюги" – це дуже крутий експеримент, який класно зроблений в своєму жанрі. Але у нього не дуже хороші збори. Взагалі, я вважаю, що такі фільми потрібно популяризувати за допомогою телебачення, викладати в мережі.

- Що тобі найбільше сподобалося в процесі зйомок фільму?

- Працювати з тією командою, яка для нього зібралася. Я не настільки багатий художніми задумами і творчими рішеннями людина, тому для мене дуже важлива наявність команди однодумців. Це ті люди, які можуть привнести у фільм більше креативу і реалізації "картинок". Дмитро Фурсов – наша суперкреативність і витривалий оператор, Аля Бухтіярова – другий режисер, без твердої жіночої руки якої взагалі нічого б не було, Іра Сажина – мега крутий дизайнер, стиліст і наш начальник по костюмах, талановитий художник по світлу Женя Кособутський, який при мінімальних засобах робив неймовірні світлові рішення, наш чудовий редактор Діма Шостак ... Загалом, вся команда – ви просто космос!

Нагадаємо, що "Зустріч однокласників" – це повнометражний фільм, що розповідає про трьох друзів, які багато чого досягли в житті, але і придбали багато проблем. Це адаптація датської комедії Klassefesten, знята на замовлення телеканалу НЛО TV компанією Tauras Films за участю Idea Production і "Кінокомпанії ММД".

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти