Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.
Прийняти
Головна Сьогодні
Ексклюзив

Дмитро Стародубов – про те, як продаж морозива на набережній Дніпра переріс у крафтовий бізнес Mr. Pops

Один із засновників бренду розповів, як зароджувався Mr. Pops

Якщо ви вже встигли занепасти духом з приходом дощової осені, то у мене для вас гарні новини. Літо можна продовжити, і я навіть знаю хлопців, які на цьому спеціалізуються – це троє приятелів: Дмитро Стародубов, Юрій Кондратенко та Денис Антіпов. Вони називають себе "співучасниками". Я ж кажу, що вони – справжні чарівники. Адже як ще можна назвати людей, які створили приголомшливе і вже улюблене нами крафтове морозиво Mr. Pops!

Я зустрілася з одним із засновників бренду – Дмитром Стародубовим – і розпитала у нього, як одного разу три товариша вирішили "охолодити" наші літні дні, а вечори зробити затишнішими, і все це – за допомогою морозива.

Про ідею робити морозиво

Дмитро, як народилася ідея виробляти морозиво?

У нас з друзями був спільний інтерес. Ми завжди разом їздили відпочивати, куштували щось цікаве, відвідували різноманітні ресторани. Юра у нас взагалі фанат каналу "Food Network", і я скажу, що ідея пішла саме звідти. Юра побачив там формат морозива 20-х років – попсікл (морозиво на паличці з фруктовими домішками. – Ред.). Воно було популярним у Латинській Америці, Мексиці, США.

Ми взяли за основу ідею простого продукту і вирішили, що все має бути натуральним – найкращі фрукти, з яких зроблено щось дуже смачне. Спочатку це було як хобі, або навіть авантюра. Ми, звичайно, мріяли на перспективу, але не замислювались про гроші. Хотіли просто зробити гарний продукт, який подарує правильні емоції. У той же час розуміли, що в цьому випадку заробіток буде як наслідок, а ми тим часом почали реалізовувати свої мрії.

Ви почали реалізацію продукту з Дніпра?

Так. Але тут відразу потрібно розповісти про наші факапи. Їх було кілька. Вони можуть траплятися на всіх етапах виробництва. Але зараз ціна факапа трохи вища – і це стосується не стільки грошей, скільки репутації.

Дмитро Стародубов: Ми, звичайно, мріяли про перспективу, але не замислювались про гроші
Дмитро Стародубов: Ми, звичайно, мріяли про перспективу, але не замислювались про гроші
Фото: Иван Марчук

Все дуже просто. Ми надихнулися історією вуличної торгівлі. Дуже багато прикладів, як на островах люди беруть невеликий візок і з нього продають попсікл на пляжах або в скверах і парках. Замість візка ми вигадали зробити велосипед власноруч. Але бюджет був обмежений. У нас вийшов велосипед з термоскринею, обшитою деревом з нашим лого (його ми вигадали на коліні о 23:00, в машині, ручкою). Ми вирішили, що це буде таке "вусате ескімо", і зробили його. Все вийшло красиво, але от і перший факап – ми дописали зайву букву в кінці слова ice cream. Потім зайву букву "е" вдало переробили на попсікл.

Другий факап. Велосипед вийшов гарний. Але щойно ми поклали в нього морозиво, то зрозуміли, що він практично не їде. Він триколісний, пересуватися на будь-які дистанції або навіть переступити з ним бордюр було дуже важко. А щоб вивезти його на будь-яку локацію, потрібно було докласти дуже багато зусиль.

Третій факап. Ми "палали" цією ідеєю і зробили дуже багато нестандартних смаків, вважаючи, що незвична форма, незвичайна консистенція і різноманітність смаків зроблять свою справу, і всі просто шукатимуть нас кожного дня. Але люди поставилися до цього з побоюванням і, навпаки, питали звичайне морозиво. Їх більше цікавив пломбір, а не каркаде або шоколад з перцем. Також дивувала ціна, яка була трохи вища від мас-маркету.

Але ми не шукали виправдань. Для себе ж зрозуміли, що повинні зробити кілька класичних смаків, які будуть простими, але в той же час такими, які люди не пробували раніше.

Яким був перший смак?

Це була полуниця з вершками. Щось, що всі їдять у дитинстві. Прийшли додому, нарвали або з грядки, або у бабусі купили, або з дачі привезли, залили все це вершками і цукром зверху посипали – все, ідеально. Коли ми створили цей смак, то зрозуміли, що потрапили в точку: потроху люди стали смакувати і повертатися.

Спочатку ми стояли всього за дві-три години на набережній Дніпра. Виїжджали в основному ввечері, тому що для нас тоді зробити 300 пачок морозива було дуже трудомістким процесом.

Mr. Pops –це суцільно фантазія та експерименти

Де ви спочатку виробляли морозиво?

Це була маленька орендована кухня, невеликий клаптик простору з нержавіючим обробним столом, морозильною камерою, формами, де все робилося власноруч.

У чому сенс: не можна просто зайти в інтернет і подивитися технологію виробництва морозива Mr. Pops. Можна знайти рецепт класичного морозива, можна знайти рецепт пломбіру за ГОСТом, дізнатися, як виробляється джелато. Але Mr. Pops – це суцільна фантазія та експерименти.

Створюючи Mr. Pops, ми взяли за основу ідею простого продукту
Створюючи Mr. Pops, ми взяли за основу ідею простого продукту
Фото: Иван Марчук

А зараз вже є конкретна рецептура?

Зараз ми вже з тих перших рецептур та експериментів вивели свій рецепт – шляхом спроб та помилок.

Доводилося викидати морозиво?

Звичайно. У нас такий продукт, який дуже залежить від сезонності в плані інгредієнтів. Від партії до партії може змінюватися смак. Наприклад, рання полуниця в цьому році була дуже рідка, і на готовому продукті це позначалося недобре. Таким чином, партія просто утилізується.

Але ви ж можете таким чином поступово "піти в мінус"?

Спочатку могли б, зараз вже навчилися балансувати. Ми навчилися розуміти, як ті чи інші продукти вестимуть у морозиві, який отримаємо смак в підсумковому варіанті.

Про клієнтоорієнтованість

Морозиво – це завжди асоціація з дитинством. Відповідно, і аудиторія у нього дитяча. А як у вашого морозива, хто його більше вподобає – діти чи дорослі?

Я не хотів би ділити за віковими категоріями. Я скажу, що морозиво – це більше історія не про вік, а про емоції. Коли люди куштують наш продукт, вони занурюються в неповторні емоції дитинства, в період безтурботності. Дорослі, купуючи і куштуючи наше морозиво, хочуть передати такі ж позитивні відчуття і своїм дітям. За таким принципом і будується аудиторія.

Морозиво Mr. Pops
Морозиво Mr. Pops

Діти, наприклад, кидаються на все яскраве. Але у вас зовсім звичайна упаковка. Побоювань при запуску не було?

У нас не було побоювань, ми взагалі безстрашні люди. Через деякий час після створення і запуску продукту я зрозумів, що більшість речей, які ми робили, були дуже ризикованими. Але тоді навіть не переймалися цим, ми ретранслювали те, чого нам хотілося, і робили це. Теж саме і з самим морозивом: робили його, ґрунтуючись тільки на наших смакових перевагах.

Коли люди куштують наш продукт, вони занурюються в неповторні емоції дитинства

Прозорість упаковки – це скоріше плюс, адже так можна визначити, з яким смаком морозиво, чи не прим'яте воно, чи не переморожене.

Коли ви починали, як близькі відреагували на вашу ідею робити морозиво?

Напевно, всі в нашому оточенні – досить спокійні і авантюрні люди, без забобонів або стереотипів. Можливо, вони просто не розуміли, що це може бути, мабуть, як і ми тоді.

Хто у вас відповідальний за смаки, рецептуру, креатив?

А у нас немає такого поділу. У чому наш плюс? Ми втрьох – Юра, Денис і я – доповнюємо один одного. Це історія саме про взаємодію і доповнення. У нас навіть фокус-групи складаються з наших родичів, дружин і нашого оточення.

Яке морозиво вам подобається більш за все?

Ми буквально нещодавно з хлопцями поставили собі за питання, яке морозиво – найулюбленіше. Адже ми всі смаки знаємо, всі куштували, усі новинки опрацьовували. І разом прийшли до висновку, що Mr. Pops – це морозиво настрою, смак сезону. І в цьому плюс, адже кожного разу можна обирати.

Виробництво Mr. Pops – це історія про взаємодію і доповнення
Виробництво Mr. Pops – це історія про взаємодію і доповнення
Фото: Иван Марчук

Ключове питання – чи можна набрати зайві кілограми, вживаючи морозиво Mr. Pops?

Ні в якому разі! Ми створюємо натуральний продукт. Є, звичайно, більш-менш калорійні смаки. Але для тих, хто переживає, можу точно сказати, що ті позитивні емоції, які приносить смак морозива, спалюють всі непотрібні калорії.

Про розвиток у містах України

Всі знають вас, як Дніпровський стартап. Але як вам вдалося вийти на ринок у Києві?

Спочатку була набережна в Дніпрі. Потім з'явилися клієнти, які почали нас набирати і питати, де ми сьогодні. Ми у відповідь пропонували привезти морозиво особисто, зробили невелику доставку власними мотоциклами і машинами. Потім люди почали надсилати своїх водіїв, щоб забирати морозиво: наприклад, на свято або просто на вік-енд поїсти. Тоді ми зрозуміли, що нам потрібно будувати виробництво і що ця орендована кухня нам уже не підходить.

Потім, в кінці сезону 2015 року, ми взяли участь в одному з перших фестивалів вуличної їжі в Дніпрі. Після нього рішення про виробництво тільки підтвердилося. Взимку почали будувати. Більшу частину всього робили власноруч, аж до зварювальних робіт. Після того як закінчили, виявилося, що всі гроші пішли на виробництво і на інгредієнти нічого не залишилося. Але цю проблему вдалося швидко вирішити, і ми були готові до нового сезону.

У Києві починали з "Вуличної їжі". І якщо в Дніпрі нас вже впізнавали, то тут ще ні, ми були новими хлопчиками, які стояли дуже далеко. Але незважаючи на розташування і погану погоду, люди куштували, а ми ж просувалися все ближче до місця, де продаж йшла краще. Нас спробували, відчули і почали питати, хто ми і що. Таким чином, через три фестивалі "Вуличної їжі" у Києві у нас з'явилося перше місце продажу.

Наскільки я розумію, виробництво так і знаходиться в Дніпрі, але ви працюєте й на інші міста. Як вирішуєте це питання?

Це дуже серйозне для нас справа, ми вирішили утримувати свій спеціалізований низькотемпературний транспорт. Крім того, наш партнер, мережа преміальних магазинів WINETIME, теж володіє таким транспортом і займається доставкою нашої продукції по всій мережі. Що ж стосується інших поставок, то ми не довіряємо наш продукт нікому, тому доправляємо його самі. Перші зароблені гроші ми інвестували саме в це.

Ми не довіряємо наш продукт нікому, тому доставляємо його самі
Ми не довіряємо наш продукт нікому, тому доставляємо його самі
Фото: Иван Марчук

Про плани розвитку виробництва

А як просуваються справи з перспективами і планами, можливо, плануєте продавати морозиво за кордоном або виходити на масовий сегмент?

Ми не йдемо у масовий сегмент, ми – нішевий продукт, і нам не потрібно бути на кожному розі або змагатися з великими гігантами. Але будемо розвиватися у великих містах, в яких – поки говорити не стану, це плани на наступний рік. Ми фокусуємося на українському ринку – на розвиток тих філій, які вже відкрили, на налагодженні процесів.

Сумніви будуть завжди, але справі потрібно віддаватися суцільно

Морозиво – це сезонний продукт, відповідно, попит взимку слабшає. Чи плануєте ви розширювати лінійку товарів, щоб створити якусь заміну на зиму?

Споживання морозива, особливо з першими холодами, падає в рази. І ці холоди не обов'язково січневі, це може починатися ще з вересня. Але ми не впадаємо у відчай, тому що наше морозиво купують все одно. Наш продукт навіть більше розцінюють не як морозиво, а скоріше, як заморожений десерт.

Чи думаємо виводити новий продукт? Перші кроки у нас були рік тому – ми зробили сирок у шоколаді на паличці. Він дуже крутий вийшов. Тим більше, це смачно і дуже корисно для дітей. Наступні кроки вже продумуємо, і швидше за все, новий продукт представимо цієї зими, але поки секрети розкривати не буду.

Морозиво  Mr. Pops
Морозиво Mr. Pops

Про переваги ведення бізнесу в Україні

Ви за освітою економіст. З свого теоретичного досвіду, а сьогодні вже і практичного, можете оцінити умови для ведення бізнесу в Україні?

Глобально нічого нового я не скажу. Але скажу точно, що в Україні є дві сторони. Перша – це те, що ринок дуже молодий, можна вхопитися за все, і в цьому є плюси. При наявності якісного продукту ти можеш про себе заявити досить швидко. Але друга сторона проявляється в тому, що ринок дуже нестабільний, і тут головне – втриматися і правильно себе вподальшому подавати, і в жодному разі не втратити ані в якості, ані в ставленні до бізнесу, постійно розвиватися. Нестабільний ринок – це як палиця з двома кінцями.

Бізнес в Україні рухається в правильному напрямку

Але в цілому ми в Україні рухаємося в правильному напрямку. Подивіться, скільки за останні п'ять років з'явилося крутих сегментів, крафтових виробників, які якісно роблять свій продукт!

При наявності якісного продукту можна заявити про себе досить швидко
При наявності якісного продукту можна заявити про себе досить швидко
Фото: Иван Марчук

Яку пораду ви могли б надати молодим підприємцям?

Я не хочу говорити банальні речі і я, напевно, не перебуваю в тому статусі й віці, щоб надавати поради початківцям або хто мріє бути підприємцем. Єдине, виходячи з нашого досвіду, я можу сказати, що якщо першочерговими для вас будуть гроші, то, швидше за все, нічого не вийде. Або вийде, але тільки на короткий період часу.

У своїй справі потрібно розчинитися – в продукті, в тому, що ви хочете дати людям. Не факт, що все буде відразу гаразд і гладко. Кожного дня є багато процесів, які вимагають копіткої праці і забирають багато часу. Але це все приносить результат. Сумніви будуть завжди, але справі потрібно віддаватися повністю.

Читайте також ексклюзивне інтерв'ю з фотографом Мариною Карпій.

Всі подробиці в спецтемі Своя справа

Читайте найважливіші новини в Telegram, а також дивіться цікаві інтерв'ю на нашому YouTube-каналі.

Новини партнерів

Популярні статті

Новини партнерів