Сорт шоколаду і метод контрацепції впливають на травлення – вчені

Генетика також грає важливу роль у формуванні кишкової мікрофлори

Фото: propionix.ru

Бельгійські біологи з'ясували, що від шоколаду і засобів контрацепції залежить мікрофлора кишечника. Вчені виділили ще 67 факторів, серед яких – кількість годин сну, шкідливі звички і використовувані ліки. Більш детально з науковою роботою можна ознайомитися в журналі Science.

У дослідженні взяли участь понад тисячу добровольців. Учасники заповнювали анкети, які допомогли вченим сформувати уявлення про середньостатистичний мікробіом людини. Добровольцям пропонувалося відповісти на питання про харчування, спосіб життя і звички. Після цього вчені взяли у випробовуваних аналізи крові.

Деякі показники дали несподівані результати. Раніше вже було відомо, що антибіотики, які вбивають бактерії в організмі, різко змінюють кишкову мікрофлору. В ході недавніх досліджень вчені виявили, що антигістамінні препарати, гормональні протизаплідні засоби і протизапальні ліки діють так само. "Це свідчить про те, що ліки і мікрофлора пов'язані між собою тісним чином", – коментує один з авторів дослідження Йерун Райс.

Також наукова група визначила основний склад корисних бактерій, які об'єднують людей з різних країн. Порівнюючи мікробіом бельгійців з 3 тис. зразків мікробіому з усього світу, в тому числі населення Папуа – Новій Гвінеї, Перу і Танзанії, вчені з'ясували, що практично у кожного жителя планети збігається 700 видів бактерій.

Дослідники зауважують, що генетика також грає важливу роль у формуванні кишкової мікрофлори. Крім того, бактерії здатні самостійно формувати екосистему. Результати проведеної наукової роботи можуть бути використані для діагностики і лікування гастроентерологічних захворювань.

Джерело: Газета.Ru