Вчені відкрили головний фактор старіння

Біологам вдалося виділити білок, який встановлює верхню межу довжини теломер

Фото: pixabay.com

Вчені з Інституту Скріппса (США) виявили головний, на їхню думку, фактор клітинного старіння. Відповідне дослідження опубліковане в журналі Science.

Біологам вдалося виділити протеїн TZAP.

"Цей білок встановлює верхню межу довжини теломер, – вважає співавтор роботи Лаззеріні Денч. – Це дозволяє клітинам розмножуватися, але не дуже багато".

Нове з'єднання стало другим відкритим за останні десятиліття фактором, після ферменту теломерази і білкового комплексу шелтерін, контролюючим пов'язані з теломерами кінцеві ділянки хромосом.

Теломери виконують захисну функцію. З дитинства їх розміри поступово скорочуються: у середньому в два рази до зрілого віку і в чотири – до літнього. Це вважається однією з причин старіння організму людини. Скорочення темпів деградації теломер, таким чином, безпосередньо пов'язане зі збільшенням тривалості життя.

Раніше вчені з'ясували, що сучасні люди починають старіти приблизно в 39 років.

Джерело: Lenta.ru