Вчені створили вакцину від усіх хвороб

Вакцини можуть бути введені внутрішньом'язово, що робить їх простими у використанні. Фото: simptom.net
Фото: simptom.net

Інженери з Массачусетського технологічного інституту створили новий тип вакцин, які легко можна розробити протягом тижня у відповідь на будь-які епідемії. Стаття опублікована в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences, – передає "Еспресо". Дослідники змогли отримати антигени до Еболи, свинячого грипу та токсоплазми, ефективність яких досягла 100 відсотків.

Вакцина складається з молекулярних ниток генетичного матеріалу, відомого як матрична (інформаційна) РНК. У них може міститися інформація про будь-який вірусний, бактеріальний або будь-який інший білок. РНК-нитки поміщають у вектор – молекулу, яка виконує функцію системи доставки в живі клітини. У них РНК проходить через процес трансляції, в результаті чого синтезуються білки, що активують імунну систему.

За словами вчених, їх підхід можна застосувати до боротьби не тільки проти інфекційних захворювань, але і для створення вакцин, які допомагають організму розпізнавати і знищувати ракові пухлини.

Більшість традиційних вакцин включають в себе неактивні форми вірусів або інших патогенів. Подібні препарати розробляються протягом тривалого часу, а деякі з них несуть надто великий ризик для здоров'я. Інші вакцини складаються з білків, які синтезують мікроби, однак вони не завжди викликають сильну і стійку імунну реакцію. Щоб вирішити цю проблему, фахівці використовують ад'юванти – речовини, що підсилюють відповідь з боку захисних систем організму.

Вакцини можуть бути введені внутрішньом'язово, що робить їх простими у використанні. Як тільки наночастинки потрапляють в організм, вони стимулюють вироблення антитіл і Т-клітин. Дослідники випробували їх на мишах, які згодом виробили стійкість до вірусів Ебола і свинячого грипу, а також до токсоплазми.

За словами вчених, РНК-вакцини безпечніші за ДНК-вакцини, оскільки останні можуть інтегруватися в геном клітин і викликати мутації.