Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь
Головна Сьогодні

Як еволюціонувала жіноча краса за 100 років

Під час війни жінки наслідували кінозірок, в 70-ті – хіпі, а в 90-ті фарбувалися всім і відразу

Різні лики краси. Фотографії А. Іскрицької і Д. Павлова.
Різні лики краси. Фотографії А. Іскрицької і Д. Павлова.

Жіноча краса – питання суб'єктивне і схильне до віянь моди і ритму життя. Представниці прекрасної половини людства в усі часи прагнули виглядати красиво і застосовували для цього всі можливі методи. За останні сто років косметика помітно удосконалилася і стала набагато доступнішою, а дівчата навчилися експериментувати і правильно стежити за собою. Використовуючи в якості моделі кореспондента "Сегодня", київський візажист Інна Пахтусова відтворила модні тенденції за останні 100 років.

"Макіяж кожного десятиліття по-своєму цікавий і прекрасний, – говорить візажист. – Треба враховувати, що тренди нам завжди диктували модні будинки і кіноіндустрія. Також дуже важливим був і історичний фактор. Заглиблюючись в історію візажу, вивчаючи його особливості, ми все більше розуміємо, що все нове – це добре забуте старе. Також не варто забувати, що вся українська мода – і на мейкап, і на одяг – відстає від європейської та американської років на 10-15. І якщо подивитися, що зараз модно в Америці, то, в принципі, можна припустити, що те ж саме буде в Україні років через 5-10. Наприклад, рідко які американки фарбуються кожен день. Це дуже властиво і європейським дівчатам, які намагаються до 35 років побудувати кар'єру, тому більше часу витрачають на отримання знань, ніж на макіяж і зачіски (якщо, звичайно, це не публічні люди). Ця тенденція в США і Європі простежується останні 10-15 років, тоді як наші жінки приходять до цього лише зараз. Найчастіше у наших жінок тепер в косметичці лежать тільки туш і пудра. А наведення краси спрощено до фрази: "Прокинулася, одяглася і побігла на роботу". Хоча так, є дівчата, які приїжджають до мене на мейкап щоранку. Але вони займають керівні посади, і виглядати чудово – їхній обов'язок. Сьогодні модно все натуральне. Сучасні чоловіки дуже люблять природних дівчат, з довгим волоссям натурального кольору. І це дуже здорово! Вже пройшла мода на контурну пластику (підкачані губи, вилиці). Але це не означає, що спочатку, орієнтуючись на моду, дівчата накачали себе, а тепер, коли прийшла інша мода, всі "відкачали" назад. По-перше, майстерність контурної пластики вдосконалюється, по-друге, дівчата до пластики підходять з розумом – вони не женуться за обсягами, а прагнуть, щоб лінії були більш природними".

Інна Пахтусова: "Сучасна краса стиснута до простої фрази: прокинулася, одяглася, і побігла на роботу"

ПОРАДА ЖІНКАМ. Кожна дівчина хоче якось змінюватися. Але в наслідуванні всякої модної тенденції поспішати не варто. "Треба розрізняти, що є методи, які робляться миттєво і тривають короткочасно, а є ті, які вплинуть на дівчину в майбутньому (наприклад, та ж підкачка губ), – говорить візажист. – Тому, перед тим як експериментувати над своїм образом, важливо розуміти, яким ти бачиш себе через років 3-4. Багато забезпечених люди планують своє життя на 5-10 років. Те ж саме повинно бути із зовнішністю. Молодість дуже швидкоплинна, і краса разом з нею. Тому реагувати на модні "писки" потрібно з розумом. Дівчина не може бути постійно однаковою, але вона повинна створювати свій образ з урахуванням свого майбутнього. Це стосується в першу чергу татуювань, татуажу, перманенту (завивки волосся). Перед тим як кардинально змінити свій образ, дівчина повинна подумати, з якою професією вона планує пов'язати своє життя. Якщо ми говоримо про посади, то менеджер середньої ланки не може виглядати як директор, бо статусність різна. Робота завжди накладає свої відбитки. Наприклад, жінки-керівники перед нарадою часто яскраво фарбують губи на тлі нейтрального макіяжу".

1920—1930-і

ТАНЦІВНИЦІ З ЛИСТІВОК І НІМЕ КІНО

111_1

Поки кінематограф не став мистецтвом для мас, модниці наслідували зачісок і макіяжу знаменитостей. "Іконами" були модниці-танцівниці, листівки із зображеннями яких друкувалися величезними тиражами. Час Першої світової війни і післявоєнний період винятком не стали. У листах воєнних років жінки описували свої нові зачіски і придбані вбрання. Особливості жіночого образу цього періоду – типова фатальна жінка, драматичний типаж з німого кіно. Модниці вискубували і підмальовували чітку брову, користувалися яскравою помадою темно-червоного і фіолетового кольору, малювали маленький рот у формі сердечка, робили виразними очі. Прості дівчата наслідували актрисам: яскраво обводили очі, використовуючи замість чорного олівця попіл – косметика в ті часи була в дефіциті.

1940—1960-і

ГОЛОВНІ МОДНИЦІ – ДРУЖИНИ ОФІЦЕРІВ

222_1

Навіть під час війни жінки прагнули бути красивими. Головними модницями вважалися дружини офіцерів, у яких були кошти і доступ до модних журналів. Зачіски часів війни та після неї вражають своєю витонченістю і гламурним шиком. У цей період модними були буклі (завиті локони), стрижка каре, ретро-хвилі. Тотальна економія не дозволяла жінкам у воєнний час мити волосся частіше, ніж раз на тиждень. Тому волосся приховували під тюрбанами або споруджуючи високі зачіски. Часто екзотичний тюрбан радянським жінкам заміняла звичайна косинка. Перукарні часто закривалися, тому жінки відрощували волосся і заплітали косички. Під час війни була і біжутерія – золоті та срібні ланцюжки були наймоднішими прикрасами. У кого не було коштів, надягали прості металеві брязкальця.

1970-і

ХІПІ: ВІДПУСКАЛИ ДОВГЕ ВОЛОССЯ

333_1

Ніжні і невинні образи ідеальної жінки 1960-х змінилися навіженством 1970-х. Істотний вплив на зміну жіночого образу зробив рух хіпі, що охопив молодіжну моду усього світу. Дівчата відпускали довге волосся, в яке впліталися квіти і безліч різнокольорових ниток (дредів). Взагалі, з нитками або без довжина волосся була вкрай важлива і всіляко підкреслювалася. Макіяжу або взагалі не було, або відтінялися тільки очі (використовувалися тіні глибоких кольорів, але розмиті). Активно використовували пудру. На губах – легкий блиск або помада натурального кольору, а брови густі і скуйовджені.

1980—1990-і

СТИЛЬ ДИСКО: ЯСКРАВІСТЬ У ВСЬОМУ

444

80-ті – епоха диско, час неймовірно яскравих кольорів і поєднань: рожево-фіолетового, насичених блакитного, бузкового, лілово-рожевого. Яскраві кольори використовувалися скрізь, де можна – на яскраво нафарбовані очі зверху наносилися ще й блискітки або неонові тіні. Ще одна з причин цього – в СРСР стала доступною косметика, і дівчата використовували все відразу, не надаючи значення сполученням кольорів. Для губ використовували різноманітні кольорові гами без чітких контурів. Модні зачіски-хвости, чубчики, як у Буратіно, начісування – чим більше, тим краще. Використовувалися різнокольорові косинки. Ще один модний елемент – завивка.

2000-е

"КВІТКОВІ ГУБИ", КАСКАД І ЛОКОНИ

555

Гламур і клубне життя наклали свій відбиток на моду "нульових". У моді – блиски для губ ніжних відтінків, засмага. В цей же час набирає обертів косметична "підкачка" губ. Помади – виразні, кольору фуксії. Яскраво-рожевими пропонується зробити не тільки губи, але і повіки, вилиці. Популярні ягідні відтінки губної помади: червоний, оранжевий, малиновий, бузковий, кольоровий блиск або рідка помада. У моді – блискучі рум'яна, які не обов'язково відповідають тону помади. У жіночих зачісках тих років присутня незвичайна легкість – пішли начісування, в моду увійшла каскадна стрижка.

2015-й

ОНЛАЙН МОДА НА ПРИРОДНУ КРАСУ

666

Сьогодні в інтернеті легко знайти безкоштовні курси зі створення свого образу, правил нанесення макіяжу, плетіння зачісок. В електронному вигляді легко можна перевірити, яка стрижка і макіяж вам підходять – з'явилася унікальна можливість перед конкретними діями по зміні способу поекспериментувати над собою віртуально. Мода сьогодні як ніколи різноманітна, а косметика доступна. Макіяж і зачіски на будь-який смак – вибирай, що тобі ближче. Візажисти кажуть, що їх клієнтки навчилися вдало підбирати собі образ самостійно. Мода на природність процвітає – це данина діловому стилю жінки.

ОБРАЗ МАЙБУТНЬОГО

Останні два роки були модними яскраві виразні губи, але при цьому абсолютно натуральний і природний варіант макіяжу. Буквально три роки тому була мода на "стрілки" і "Смоукі айз" (так званий димчастий макіяж). Навіть вдень дівчата фарбувалися яскраво. А ще років п'ять тому був модним макіяж в стилі Ані Лорак – з дуже яскравими очима і візуально витягнутими формами особи. Сьогодні в тренді густі широкі брови – такі, якими вони повинні бути насправді. Сучасні дівчата стежать за модними тенденціями і дозволяють собі експериментувати. І все-таки умови макіяжу нам диктує модна індустрія. Дизайнери створюють нові колекції, під них підлаштовуються і макіяжі. Тому передбачити, що буде модно через 5-10 років, складно. Хто міг здогадатися, наприклад, що Dolce&Gabbana запустить моду на золоті брови пару років тому? Нині більшість дизайнерів роблять своїх моделей нейтральними, сірими, не особливо підкресленими. Від цього велику популярність у справі макіяжу набирає натуральність. Це дозволяє припустити, що образ дівчат у майбутньому буде максимально природним, без агресивних відтінків. Але в макіяжі, як і скрізь, є незмінна класика: стрілки, червоні губи і локони.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Джерело: "Сегодня"

Новини партнерів

Популярні статті

Новини партнерів