I love Ukraine

Все про Джонсона

Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Кіберспортсмени вийшли з підвалів Подолу, грають по 12 годин на добу і виграють мільйони

Українські гравці виходять на серйозний геймерський рівень

Близько 20 років тому українці були охоплені новою модою під назвою комп'ютерні клуби. Особливою популярністю користувалися вони у підлітків, готових цілодобово безперервно грати в ігри, витрачаючи на це всі свої кишенькові гроші. Тоді геймери-любителі і уявити собі не могли, що через кілька років в Києві пройде міжнародний чемпіонат з кіберспорту, а досягнення українських геймерів потраплять до Книги рекордів Гіннесса. "Сегодня" поспілкувалася з професійними гравцями і дізналася, в які ігри "Шпиль" попередники сучасних кіберспортсменів, як зубожілі комп'ютерні клуби переросли в спортивні арени і як стати відомим геймером з мільйонними призовими.

З ЧОГО ПОЧИНАЛОСЬ.Перші комп'ютерні клуби представляли собою невеликі приміщення з двома десятками комп'ютерів і розташовувалися в напівпідвальних приміщеннях. "Все було дуже бідно. Збиралися хлопці, дивилися, хто і як грає. Потім почали проводити змагання, щоб визначити, хто крутіше. Тоді призовий фонд за перемогу в турнірі складав всього 150-200 гривень", – розповідає "Сегодня" професійний кіберспортсмен Роман Максимчук. А за словами Олександра Дученчука, керівника співтовариства по організації киберспортівних заходів, тільки в одному Подільському районі таких клубів було з десяток. "Клуби вирішували головну проблему того часу – можливість просто пограти на комп'ютері, адже у багатьох геймерів навіть не було вдома особистих машин. А ті, хто і був щасливим володарем компа, мав інший головний біль – огидний інтернет через IP-телефонію. Ти граєш, а комусь в сусідній кімнаті потрібно терміново зателефонувати по стаціонарному телефону! Зрозуміло, що батьки були категорично проти турнірів на дому. У клубах ж всі комп'ютери були об'єднані в одну мережу – це був єдиний спосіб зіграти з іншими гравцями", – розповідає Олександр. І додає, що з появою якісного інтернету з'явилася можливість грати з гравцями з усього світу.

Реклама

ЛІГА І ФЕДЕРАЦІЯ.На серйозний геймерський рівень українські гравці почали виходити на початку 2000-х. "Перша команда, яка поїхала на міжнародні змагання, зібрала в своєму складі кращих гравців з усієї України. Вони були передовими не тільки в нашій країні, а й у всьому СНД. Звичайно, Захід в цьому плані лідирував, але ми успішно їх наздоганяли, і як результат – наші гравці не відпускали чемпіонський титул за "Контр Страйк" з 2005-го по 2009 рік", – говорить Роман. У 2002 році в столиці пройшов міжнародний кібертурнір, а в 2004-му в Україні з'явилася своя Федерація комп'ютерного спорту. Через рік було створено Українську Кібер Професійну Лігу. Що ж стосується комп'ютерних клубів, то з початком 2000-х вони поступово стали відходити в небуття. Їм на зміну прийшли спеціалізовані кіберспортивні майданчики, оснащені за останнім словом техніки. Сьогодні на цих кібераренах також проводяться ігрові турніри, а любителі приходять подивитися спортивні трансляції. У 2012 році в Україні провели національний турнір з комп'ютерних ігор, а в кінці грудня минулого року відбулася знакова подія – з'явилася перша кіберфутбольная команда від футбольного клубу "Динамо" (Київ). Такі віртуальні команди – не новинка для багатьох західних футбольних клубів. Свої кіберспортсмени є у іспанської "Валенсії", німецького "Шальке" і англійського "Манчестер Сіті".

КІБЕРШКОЛИ.Сьогодні профпідготовкою геймерів займаються кіберспортивні організації, яких в Україні чотири. Ппередова – "Народжені перемагати", яка з'явилася в 2009 році в форматі клубу. Команда цього клубу стала першою, вигравши практично всі великі кібертурніри світу за один рік, і навіть потрапила в електронну версію Книги рекордів Гіннесса, а в 2011 році за перше місце в міжнародному турнірі отримала найбільший грошовий приз в історії кіберспорту – $ 1 млн. Сьогодні в складу організації входять близько 30 професійних гравців. За словами спортсменів, наступним кроком для України має стати відкриття спецшкіл і інститутів з кіберспорту, де готуватимуть професійних геймерів.

new_image8_87

Реклама

Перші комп'ютерні клуби . Геймери грали на допотопних комп'ютерах і змагалися , хто крутіший.

ХОДЯТЬ НА ПАРИ І ВЧАТЬ КИТАЙСЬКУ

Кар'єру в кіберспорті гравці починають зі шкільної лави. "Я почав грати в молодших класах, брав участь в онлайн-змаганнях. З роками хобі переросло в серйозне заняття. Рідні, звичайно, були проти, але їхня думка різко змінилося після того, як я виграв $ 400, беручи участь в своєму першому турнірі, який проходив в Москві", – розповідає нам Роман. Зараз хлопцеві 20 років. Він вчиться на перекладача з китайської мови і грає за команду по "Лізі Легенд". "Дуже важко поєднувати навчання і гри. Не можу дочекатися, коли закінчу інститут і цілком присвячу себе кіберспорту", – додає хлопець.

Реклама

А ось дівчат в цьому виді спорту практично немає . За словами геймерів , вся причина в тому , що слабка стать занадто емоційна . " Я граю в "доту " років шість і за своє захоплення грою навіть заплатила погіршенням зору . Зараз я беру участь в аматорських ігрових турнірах , вивчаю сферу реклами та піару , але в подальшому планую присвятити себе журналістиці " , – говорить нам Катерина .

СТАРІ "СТРІЛЯЛКИ" І КУЛЬТОВА ГРА "ЛІНІЙКА"

Перші ігри, в які в 90-х різалися геймери, були легендарні "стрілялки" від першої особи під назвою "Контр-Страйк" і "Квейк" (гра вважається родоначальницею комп'ютерних змагань). "В "Квейк" грали один на один, два на два і п'ять на п'ять. Графіка була жахлива – квадратні персонажі, плоскі локації", – говорить геймер Олександр Дученчук. "У ті роки ніхто не помічав в цих іграх якихось недоліків. Зараз розумієш, що в "стрілялках" тих років була відсутня навіть банальна фізика. Зараз якщо ти падаєш або стрибаєш з висоти, то можеш зламати ноги, а графіка досягла максимальної реалістичності", – розповідає Роман Максимчук. В кінці 90-х з'явилася фентезі-гра "Старкрафт", де головними персонажами стали прибульці з інших галактик. Мета ігор полягала в будівництві свого міста, формуванні війська і битвах з іншими гравцями.

З 2003 по 2008 рік усіх українських геймерів захопила рольова онлайн-гра "Лінейдж2", іменована в народі "лінійка". Потрібно було створити свого персонажа, підняти його рівень, створити коаліцію з іншими гравцями. "В "лінійку" грали цілими будинками. Геймери спускали купу реальних грошей на покупку ігрових цінностей. Були і ті, хто на цьому добре заробляв. Наприклад, один мій знайомий, який містив сервер з грою, за півроку купив собі квартиру і новенький позашляховик BMW, – згадує гравець Максимчук. Коли пристрасть по "лінійці" трохи вщухла, з'явилися багато користувачів онлайнові бойові арени під назвою "Доту" і "Ліга легенд", що поєднують в собі елементи стратегій в реальному часі і комп'ютерних рольових ігор, які є дисциплінами в чемпіонатах по комп'ютерних ігор. "П'ять гравців з кожної сторони, і їх завдання – знести основну базу противника. Різними шляхами ваша команда повинна отримати перевагу в грі – захоплення об'єктів супротивника або знищення ворожих персонажів. Звучить просто, але, щоб вникнути в нюанси, не вистачить і тижня", – пояснює спортсмен.

new_image_284

"Стрілялки" . Перші ігри були з жахливою графікою.

new_image5_153

Еволюція . З роками гри стали реалістичними.

ВИСОКІ ПРИЗОВІ І ПЕНСІЯ В 30 РОКІВ

Стати геймером може кожен. Тут немає вікових обмежень, але тренуватися доведеться як мінімум по 12 годин на добу! "Кіберспорт вважається інтелектуальним спортом, як шахи, але якщо в шахах у тебе є час, щоб подумати, то під час гри цього часу просто немає", – каже Дученчук. "За одну секунду потрібно усвідомити, як зробити три рухи персонажа, щоб не втратити жодну зі своїх здібностей. Наприклад, моторика моїх пальців – 620 дій в хвилину", – говорить Роман Максимчук. З гравцями працюють не лише тренери, але навіть психологи. "Ступінь напруженості – вкрай високий. Наприклад, йде 40-а хвилина гри, а на кону призовий фонд в кілька мільйонів доларів. Ви граєте п'ять на п'ять, і раптом один з вашої команди "вмирає", і поки він "воскресне", пройде 80 секунд. За цей час противник може закінчити гру. У такій ситуації легко зірватися. У моїй практиці таких прецедентів не було, але був випадок, коли під час тренування ледь не дійшло до бійки", – говорить Роман.

Грошей геймеру вистачає , щоб утримувати сім'ю з чотирьох осіб.

Пошарпані нерви гравців компенсуються хорошою грошовою винагородою. Крім фіксованої ставки, спортсмени отримують виграшні призові, відрахування за онлайн-трансляцію, спонсорські відрахування. За скромними підрахунками, зароблених грошей вистачає на те, щоб в достатку утримувати сім'ю з 4-х осіб. Тільки зарплата геймерів може становити до $ 2 тис., а призові в рази вище. Правда, як і в інших видах спорту, кар'єра геймерів закінчується рано. На пенсію вони виходять в середньому в 30 років. "До тридцяти років багато хто вже починає замислюватися про створення сім'ї. Коли ти граєш, часу на особисте життя не залишається", – розповідає геймер Катерина Федіна. "З роками здатність виконувати певну кількість дій в хвилину падає. Після закінчення кар'єри в кіберспорті гравці переходять на тренерські посади або реалізовують себе в тій професії, на яку вони вчилися в інститутах", – говорить Дученчук.

new_image4_190

За грою . Під час турніру рівень напруженості геймерів завжди досягає максимуму.

new_image6_130

Нагороди . За перемогу спортсмени отримують солідні призові.

"ВТРАЧАЮТЬ ЗВ'ЯЗОК З РЕАЛЬНІСТЮ"

За словами психолога Наталії Кухтіної, будь-який вид спорту залишає непоправний слід на здоров'ї гравця, але комп'ютерний спорт набагато страшніше в цьому плані, і збитки, яких він може нанести людській психіці, – непоправні. "Комп'ютери та інтернет – це частина нашого життя, і від цього нам нікуди не дітися. Ми всі потребуємо живого спілкування, а віртуальне спілкування створює для нашого мозку і психіки сурогатний продукт спілкування. Воно як би є, але воно не живе, а віртуальне", – говорить психолог. За словами Кухтіної, найбільшу небезпеку несуть ті ігри, в яких присутній елемент насильства чи агресії. "Мозок перестає відрізняти реальність від віртуальних відчуттів. Люди переносять гри в реальне життя, і це страшно. Знижується інстинкт самозбереження, втрачається цінність життя, постійний брак адреналіну. Наприклад, людина може підніматися на висоту, на дах поїзда і не усвідомлювати той факт, що якщо вона уб'ється, то це буде назавжди і вона не воскресне, як в грі. Тому у нас така велика кількість суїцидів, екстремальних вчинків, які здійснює молодь. Близько 30 років тому хлопчики грали на вулицях в "войнушки", і це було нормально . Це генетична потреба, але зараз її намагаються задовольнити за допомогою ігор. Без психолога, який буде повертати гравців в реальне життя, відновлювати свій психічний стан їм буде вкрай важко. Протистояти комп'ютеру та інтернету неможливо", – додає Кухтіна. Те, що гравці виходять "на пенсію" дуже рано, за словами фахівця, цілком логічно. "Людина емоційно вигорає, а потім починається її психологічне виснаження. Гравець не може сконцентруватися, швидко зреагувати. Подібне відбувається з професійними піаністами, коли музикант хоче грати, але не може, від виснаження", – говорить психолог.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти