Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.
Прийняти
Головна Сьогодні

Мрія інтроверта: чим живуть залізнична станція і хутір, в яких проживають трохи більше десятка осіб

На станції живуть з 1984 року, а за "комуналку" платять цілих 7 гривень на місяць

Фото: Анатолiй Бойко

Завждицікавознаходитимісця,відкритідлякожного-алеприцьомутакі, що залишаютьсязагубленимикуточками,про якімалохтознає.Дотаких належитьзалізничнастанція"Рябушки"наСумщині.Заденьтутпроходитьвсьогочотирирейкових автобуси(дваводин бік і стількижназад).Вониперевозять5-6пасажирів:вліткубільше,взимкуможевзагалінікого небути.Мивирушилитуди,щобпобачити,як це -житивзагубленомусвіті.

ІСТОРІЯ.Станціябулапобудованав1894 році,ізтихпірбудівлюлишекілька разівремонтували.Наприклад,зовсімнедавнопічнеопаленняпомінялинаелектричне.Назвастанціїпоходить відбагатогокозакана прізвищеРябушко:вінприїхавжитивці країзі своїмсімействомідужескорообзавівсяцілимхутором.Ранішестанціябулавеликою,зтрьомалініями,наякихформувалисклади.Бувнавітьвласнийбурякопункт.Алев1990-тірокистанціюзменшили,залишившивсьогооднулініюібезвихідь.

new_image11_80

Є така професія. Зустрічати і проводжати потяги

new_image3_376

Переведення стрілок. Зазвичай це робити не потрібно, але мені дозволили спробувати свої сили

МІСЦЕВІ ЖИТЕЛІ.Пристанції-триквартири,врізний частутжилисім'їзалізничників.Заразоднуквартирузаймаєсім'я37-річноїчерговоїпостанціїТетяниКукотенко.Цеквартираїїдитинства:ранішевонажилатутзмамою,якатежпрацювалачерговою,азараз-здонькою-випускницеюічоловіком.Зручностінавулиці,водуприноситьіз сусідньоїкімнати.Опаленнядосіпічне:зазиму"спалюють"дровна3-4тисячігривень.Зате"комуналка"дешева:була3гривні,азаразпіднялибільшеніжв2рази-до7гривень.

new_image9_112

Нікого немає. На хуторі прописані 9 осіб

Буквальнов50метрахзнаходитьсяхутір,вякомуофіційнопрописано9 осіб(влітку,правда,приїжджаютьдачники).Будинок,якщознайдетецілийабопогодитесявкластисявремонтмальовничихруїн,обійдетьсяв3-4тисячігривень.Магазинунемає:паруразвтижденьприїжджаєавтолавка.Алемісцевістверджують,щозшопінгомніякихпроблем:можнасістинарейковийавтобусіпоїхатизапокупкамивсусіднійЛебедин.Анавкололісу,деростутьгрибиіягоди-булоббажаннязбирати.

new_image4_312

Чергова. Працює за антикварним столом

new_image10_95

Зал очікування. Нещодавно зробили ремонт

new_image8_149

Стрілочний пост. Тут формують шлях

ЖИТТЯ ЧЕРГОВОЇ: МРІЯ ІНТРОВЕРТА

Чергуваннятут:"день/ніч-двадні вдома",аробота-мріядлялюбителівсамотності.Обов'язки-"зустрічатиіпроводжати"поїзди,виписуватиквитки,прибиратиснігвзимкуідоглядатизаклумбамивлітку.Післякожногопоїзда-прогулянка:потрібнопройти800метрівдострілочного постаіпідготуватишляхдлянаступного."Вліткупростіше.Авзимку,колиснігупопояс,цецілевипробування!"-розповідаєчерговаРуслана.Дівчатакажуть,залишатисяночамине страшно:чужихтутнемає,вгостіможутьзавітатихібащолисиціікабани.

new_image5_252

Білети виписує вручну

new_image7_173

Кожен потяг — подія

РЕЙКОВИЙ ШИК: АВТОБУСИ З ЄВРОПИ

Років 5 тому замість звичайних поїздів з декількома вагонами, які виконували функцію приміських електричок, тут почали ходити ось такі рейкові автобуси, куплені в ЄС. Місцеві звикли, а от ті, хто бачить їх вперше – шоковані! Тут зручні сидіння і навіть вакуумний туалет. Час дороги до Сум (квиток коштує 7 грн) пролетіли, як захоплююча екскурсія: тихо їде автобус, за вікном – неймовірної краси пейзажі. Про те, що ми на батьківщині, нагадують тільки бабусі з авоськами і відрами ягід, дбайливо прикриті лопухами. Але є і суворі правила: з велосипедами вхід заборонений: його потрібно розібрати і заховати в чохол.

new_image_453

Прибуття. За день проходить всього чотири рейси

new_image6_206

Внутрішнє оздоблення. Є все для комфортної поїздки

СТАНЦІЇ ЧОРНОБИЛЯ: 15 РОКІВ САМОТНОСТІ

СтанційзмінімумомпасажиріввУкраїнівистачає.Протевониживуть.Тампрацюютьлюди,проходятьпоїзди,висаджуютьквіти,прибираютьплатформи.

АосьвЧорнобильськійзонічасбуквальнозупинився.Багатостанціїтутбуквальнопоглинулаприрода:пейзажтут,яккадризпостапокаліптичногофільму.Алелюдитутпрацюють:щоранкузі Славутичавиїжджаєтри"атомних"електричкиібеззупинокмчатьвзонувідчуження,привозячипрацівників,якізабезпечуютьбезперебійнуроботусполучення"великої землі"зЧорнобилем.

new_image14_30

Зупинка. Дивно, як добре збереглася будівля. Фото: Є. Лось

Раніше працювала станція "Пересадочна": тоді все було продумано так, щоб потяги не покидали зону відчуження. На неї приїжджали електрички з співробітниками атомної станції, їх висаджували на платформах, а звідти їх забирав спеціальний чорнобильський поїзд, який і відвозив людей на роботу. Увечері їх знову доставляли на "Пересадочну". Ця станція не працює вже 15 років, і час обійшовся з нею нещадно: дерева проросли навіть крізь бетонні конструкції. Співробітники приїжджають сюди, лише щоб підрізати їм гілки і не дати їм порвати лінії електропередач. Чорніють кістяки покинутих потягів: свого часу вандали розтягнули на металобрухт все, до чого змогли дотягнутися.

new_image13_33

"Пересадочна". За 15 років без людей тут перемогли дерева. Фото: Є. Лось
"Кількаднівпиляли,щосьтамстукали,всі нутрощідіставали...Намформувидалидругутількидляроботивзоні,атутлюдизарадиметалобрухтутакздоров'ямризикують!"-дивувавсяшляховикМихайло.

Незважаючинатещотутнемаєнілюдей,німашин,системасигналізаціїпрацюєсправно.Звичайно,шлагбаумне опускається,інемаєперешкоднапереїздах.Алесиреназавиває,аліхтаріблимають.Із бокуцевиглядаємоторошно:порожнеча,тишаіцейзастережливийсигнал,якийчуютьтількичисленнілісовізвірі.

new_image12_56

Вічний спокій. Поїзд залишився іржавіти і руйнуватися. Фото: Є. Лось

Читайте найважливіші новини в Telegram, а також дивіться цікаві інтерв'ю на нашому YouTube-каналі.

Джерело: "Сегодня"

Новини партнерів

Популярні статті

Новини партнерів