Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.
Прийняти
Головна Сьогодні

На дорогах України все частіше з'являються раритетні автомобілі

Колекціонери дарують друге життя авто, змінюючи зовнішність і "серце"


ГАЗ-21. Модернізований легковик отримав&l
ГАЗ-21. Модернізований легковик отримав&l

Українськихавтолюбителівзахлеснуламоданастаровинніавтомобілі.Раритетнихмашиннадорогахзкожнимрокомстаєвсебільше,алюбителіунікальних"залізнихконей"не шкодуютьнічасу,нігрошейнаїхвідновлення.

Колекціонерирокамиполюютьзаунікальнимиавто,наякихроз'їжджалирозвідникиідиректори великихпідприємств.Покритііржеюекземпляридесятиліттямиприпадають пиломвгаражах,ачасомудачапідстерігаєвзвичайномудворі,депідзаметом,зякогодітвораз'їжджаєнасанках,ховаєтьсясправжній"Рубін
".

ПЕРЛИНА

ОдеситОлександрЯнюкдаруєдруге життястаровиннимавтомобілям-відновлюватираритетивйогоневеликумайстернювезутьзрізнихкуточківкраїни.За47роківжиттяавтореставраторвстигзмінитикількапрофесій,побувавшивійськовиммузикантом,рокеромікокомнасудах,алетягнулойогозавждидо автомобілів.

"Щевдитинствіходиввавтомодельнийгурток,займавпершімісцянарізнихконкурсах",-розповідаєнамОлександр.

На початку 2000-хчоловікпочавзайматисяперетвореннямавтомобілів:реставрувавраритетиінавітьстворювавщось зовсімнове.СереднайцікавішихпроектівОлександрзгадуєавтомобільмаркиHorch(модель830bl)1938року випуску,якиййомупривезлинаремонтзКиєва.Засловамимайстра,машинабулавпоганомустані-попередніневміліреставраторидопустилибагатопомилок,томудовелосябагато чого змінювати,знаходитивінтернетіфотографіїавтомобіля,щобвідновитийогоколишній вигляд.Двері,капот,крилаОлександрствориввручну.

"Машина – хороша, схоже, належала комусь із офіцерського складу Третього рейху під час Другої світової війни", – розповідає Янюк. Майстер любить перетворювати авто до невпізнання, створюючи унікальні конструкції. Він самостійно розробляє дизайн, робить креслення, тому не женеться за оригінальними деталями, а навпаки, багато що може зробити своїми руками. За словами Олександра, знайти оригінальні деталі досить важко і дорого, простіше їх зробити самостійно або підібрати відповідні запчастини до інших авто. "Мені якось потрібні були великі фари, я їх взяв від звичайного позашляховика", – ділиться Олександр.

Так,радянськийГАЗ-21післядвохроківкропіткоїроботивгаражістав схожимнараритетнийMercedes 540k.Основна відмінністьвідоригінальноїіномаркивтому,щовонаширша запрототип, оскількиГАЗбільше"німця".Своїмирукамимайстерробивіхарактернідляцієїмоделівигнутіпереднікрила.

"Спочаткузі склопластикуязробивформудляпередніхдуг,апотімза допомогоюцих "викрійок" зтогожматеріалусамідуги",-розповідаємайстер,запевняючи,щоматеріалне гниєіне іржавіє,переноситьударикращеметалу,азамінитийогоілегше,ідешевше.Аось"внутрішніоргани"-моторіелектронікадісталисязміненій"Волзі"відяпонського легковичкаToyota.

"Друзіменіпропонувалиробитизі звичайнихавтомобілівлімузини,алеяне хочу,меніці"тролейбуси"набридли,хочубудуватиперлини!"-кажеОлександр.

НІМЕЦЬКА "БДЖІЛКА"

УДніпрівідшукатимасураритетнихавтоможнавмузеї"Машиначасу",десереддесятківексклюзивнихекспонатів,за словамидиректораМихайлаПруднікова,єособливі,напошуківідновленняякихпішлироки.Одинзних-BMW-321.Автоцієїсеріївипускалив1939-1952роки.Уцієї машиниідвигун,іходова,ікузовбули"рідними",ацебуловкрайважливодляуспішноїреставрації.

"Умістіживпредокодногозпершихдиректорів"Криворіжсталі"ЛьошаБуйний,вйоготримісномугаражіібуламріяврозібраномуі,щоважливо, непограбованомустані.Взятине зіпсованумашину-великаудача",-розповідаютьу музеї.

Ремонтували,реставрувалидоводилидорозуму"німця"щекількароків.Під часремонтуавтомеханікиз'ясували,щосиловийкаркасмашинивиготовленийзкленового брусу,адодахуйогоприбилишевськимицвяхами,аосьполкивціймашиніізовсімбуливиготовленізавіаційноїфанери.

new_image_459

BMW-321. Каркас з кленового брусу прибили цвяхами. Фото: dars-in.dp.ua

ЕМІГРАНТ

Ford Merkury Mounteclair – примітна американська машина, за якою шанувальники ретро-техніки з Дніпра полювали два роки, адже їх колекцію європейських і радянських авто повинен був поповнити гарний екземпляр з США. Історія цієї машини дуже непроста: в 1973-му в Союз її вирішив привезти емігрант з Харкова, який захотів повернутися додому на "залізному коні". Через океан авто пливло на поромі, а вже з Європи до Харкова "переселенець" дістався своїм ходом. Другим власником авто став таксист, який возив емігранта: йому колишній американець і вирішив подарувати авто за хорошу роботу, та й не міг він сам керувати "Меркурі" через хворобу.

"Першийразмипобачилиавтов1999-мувХаркові.Вразиловсе!Ріднийморквяно-білийколір,незайманийсалонвтихжетонах,косметичнийдизайнкузоваіщекупе.Завеласямашинапрактичновідразу",-розповідаютьвдніпровськомумузеї"Машиначасу".Реставрацією"американця"майстризаймалисяпівторароку:переробиликузов,капітальновідремонтувалидвигун,хромованідеталі. "Рідні хромованідеталісьогоднівиглядаютькращепокритихзаново",-кажутьреставратори.

new_image3_381

Merkury Mounteclair. Прибув в Україну з "переселенцем" з США. Фото: dars-in.dp.ua

ЕЛЕКТРОКАР

УДніпріможнавідшукатиіунікальнийелектромобіль,якийрозробиливСоюзі.Правда,всерійневиробництвомашинане потрапила,назаводівипустилилише47моделей.АвтомаркиВАЗ-2801з'явилисявТольяттінапередодніОлімпіади-80,якапроходилавМоскві.ОдинзунікальнихекземплярівцінителіретротехнікивідшукаливЗапоріжжі,денаньомувозилихолодильникивремонт.

Судячипо знімкахдореставрації,колекціонераммашинадісталасяне вкращомувиглядіістані.Післякількохроків кропіткоїроботимеханіківжовтеавтоз40-річною історієюотрималоне лишенове обличчя,алеідруге життя,ізапростоможедатифорудеякимсучаснимелектрокарам.Машинаможезлегкістюрозігнатисядо120км,аодногозарядуакумуляторавистачаєна80кілометрів.

new_image7_176

ВАЗ-2801. Радянський електрокар — один з 47 екземплярів. Фото: dars-in.dp.ua

ЧОРНА ПАНТЕРА

Близькоп'ятироків томувгаражіхарків'янинаДмитраХарченказ'явивсяйогопершийретроавтомобілівFord Counsul Mark2.Автолюбительспочаткуне зовсімрозумів,навіщойомуцямашина,аледоситьбулопокататисянанійвсьогооднеліто,щобусвідомити-такаіграшкапотрібна,іїздитинанійвельмиприємно.

І мало того, що чорний, як пантера, "Форд" виглядає ефектно, він може похвалитися унікальною історією. На відміну від переважної більшості інших авто цієї моделі, які випускали в Англії, кермо у нього розташоване зліва. "Справа в тому, що цей екземпляр служив в посольстві Великобританії в Москві. Випущена в 1957-му машина була робочою конячкою якогось розвідника. За легендою, автомобіль на сім років зник з поля зору, а в 1972-му університетський викладач з Луганська приїхав в столицю союзу, побачив в магазині цю машину і купив її, попередньо продавши свій автомобіль", – розповів Харченко.

Відновитиавтонині нескладно.Засловамивласника,всі деталіможнавідшукатиізамовитиназарубіжнихінтернет-платформах.Складнішебулорозшукатилюдей,які знаються натакомураритет,алеітаківХарковівиявилися.

"Колиуменез'явилисяпретензіїдо карбюратора,янаписаввфірму,яказаймаєтьсяавтозапчастинами,іменіза80фунтівприслалипакетикз усіманеобхіднимидеталями.СкладнішебуловХарковізнайтикарбюраторщика,якийрозуміє,якзнимпрацювати",-розповідаєДмитроХарченко.

До речі,впершомуфільміпроДжеймсаБонда,якийвийшовнавеликийекранв1959-му,знімавсяточнотакийжеавтомобіль,наякомуроз'їжджавначальникполіціїЯмайки.

new_image6_209

Ford Consul. Раритет "служив" у розвідці і катав педагога. Фото: з архіву Д. Харченка

"РУБІН"

АвтомобільFordП4Б20М,якийзійшовзконвеєрав 1972-му доситьвідомийвХаркові,оскількипобачившийогоодинраз,забутивженеможливо.Справа нетількивколоритностісамогоавтомобіляна прізвисько"Рубін"(черезйогоколір)звалізоюнадаху,алеівгосподарі.Нацьому"Форді"розсікаєне хто інший,яквідомийколекціонерретромашинДядяФара.Нинішнійвласникзі своєюлюбов'юдо американськогоавтопрому-головнаудачавжиттімашини,якамогла піти наметалобрухт.

"Знайшовйогоабсолютновипадковопо оголошенню,інатоймоментпро існуванняцієїмоделівУкраїнінічого небуловідомо.Якзаразпам'ятаю:булоХрещення,морозиіянашляхудо Київської області,деводному здворівбагатоповерхівокстоявцейавтомобіль,-згадуєДядяФара.-Колипобачивмашину,зрозумів,щофотографіїне передавалимасштабівлиха,алеявідразувнеїзакохався".

Історія"Форда"справдісумна-коливінпереставїздитичерезполомки,господарвирішивзним невозитисяізакинуву дворі.Таквініпростоявсімроків,нікому непотрібний,покиводнуззимсусідипостоянцінезакидалийогоснігом,через щовийшоввеликийзамет.Дітямцесподобалосяівонистализ'їжджатизньогонасанках.ТомуДядяФаразевакуаторомприпав дужедо речі.

"Колияпоказавйогомісцевиммайстрам,вонисхопилисязаголову:нідеталейдляремонтупідвіски,нідляремонтудвигуна,ціниназапчастинипростофантастичнічерез рідкістьавтомобіля.Наприклад,стійкипередніхамортизаторів-450єврозаштуку.Здоставкоюцепрактичнодорівнюваловартостіавто,заякуяйогокупив",-розповіввласник.Незважаючинаскладності,доходовогостанудовестийоговдалося,ізараз"Рубін"радуєочіперехожихіставзавсідникомретрозлетів.

new_image5_258

Ford П4б 20М. Служив дітлахам гіркою в зимовому дворі. Фото: з архіву Д. Фари

Читайте найважливіші новини в Telegram, а також дивіться цікаві інтерв'ю на нашому YouTube-каналі.

Джерело: "Сегодня"

Новини партнерів

Популярні статті

Новини партнерів