I love Ukraine

Все про Джонсона

Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

"Шампаністий" театр: чим живе київська оперета

Костюми зберігають у клітках, а героїв знаходять в метро

Сходити в гості до київського Театр оперети — єдиний в Україні — у "Сегодня" було як мінімум дві причини. І обидві ювілейні. Перша — 160 років тому в Парижі відбулася прем'єра комедійного спектаклю "Двоє сліпих", який, як вважається, і поклав початок "шампаністому" жанру оперети. Друга — в грудні 1935 року в стаціонарному театрі музичної комедії (власне, майбутній Театр оперети) відбулася перша прем'єра — "Летюча миша".

new_image12_08

Реклама

1901 рік. Побудований як Троїцький народний дім.

new_image_250

Вид сьогодні. Єдиний в країні театр оперети.

Реклама

КАЛЕЙДОСКОП ВИСТАВ. Коли глядач приходить у театр, то він бачить лише зовнішню картинку, нам же захотілося показати життя трупи з іншого боку — закулісного, робочого.
Дарма, що жанр оперети називають "легким", хочеш зробити хороший спектакль — "потій і горбаться": репетиції проходять щодня (по три-п'ять годин), ввечері — спектаклі. Причому змінюються вони зі швидкістю картинок у калейдоскопі: сьогодні — "Сільва", завтра — "Моя прекрасна леді", післязавтра — "Бал у Савойї".

"Така різноманітність — це те, що вигідно відрізняє наш театр від інших, — розповів нам головний балетмейстер Вадим Прокопенко. — Наприклад, як роблять за кордоном: вони готують якусь одну п'єсу і крутять її півроку день у день. У нас же роботи на будь-який смак: мюзикли, оперети, музичні дитячі казки. У цьому сенсі у нас театр широкого профілю".

new_image2_267

Реклама

Зелена кімната. Тут відкрито музей історії театру.

ВЧАТЬ МОВИ. Для того щоб на сцені одночасно співати, рухатися і грати, потрібно мати неабияку фізичну форму. Так що в доповненні до репетицій акторам доводиться потіти і в тренажерці, і в басейні. Але й це не все: багато партій в театрі співаються іноземними мовами. І тут мало просто, як папужка, завчити текст. Важливо розуміти, що ти співаєш. Тому багато добровільно вивчають іноземні мови, студіюючи між репетиціями підручники з німецької чи французької. Так що коли із гримерок гримить старанне: "Ich will dich kussen" — ніхто не дивується.

ЗНАХІДКИ ІЗ МЕТРО. "Дуже багато з того, що мені допомагає зробити персонажа, я знаходжу в метро, — ділиться з нами провідний актор театру Арсен Курбанов (шикарний виконавець Голохвастова в "За двома зайцями"). — Якісь жести, міміку, півтони. Це все дає мені можливість збагатити моїх героїв".

За словами Арсена, він, як і багато артистів, не завжди встигає вийти з образу. "Пам'ятаю я якось вдома зловив себе на тому, що говорю в манері своєї героїні Дафни з мюзиклу "У джазі тільки дівчата" (за сюжетом, чоловіки, щоб врятувати свої життя, змушені переодягнутися в дівиць). На мене так серйозно всі подивилися і сказали: "М-да, це вже клініка", — сміється артист.

new_image10_17

Курбанов. Актор не користується послугами гримерів, все робить сам.

ДІВОЧИЙ ЦЕХ. Просуваємося коридорними лабіринтами — без проважатого вже давно б загубилися. А йдемо ми до місцевих чарівникам — в робочі цехи, в яких створюють барвисті костюми, капелюшки, взуття, ефектні декорації та реквізит. Відкриваємо чергову двері, і перше, що кидається в очі — мишачі мундири офіцерів вермахту.

"Якраз шиємо костюми до нашого нового мюзиклу "Звуки музики", — пояснив нам начальник пошивочного цеху Володимир Собко. А там дія відбувається під час окупації гітлерівською Німеччиною Австрії. Шиємо не "від ліхтаря". Всі нашивки, гудзики і кольори відповідають реальній формі".

Всього для вистави з нуля створено 150 костюмів (жіночі, чоловічі, дитячі). На пошиття пішло близько трьох місяців. А працювало над ними дев`ять майстринь — під керівництвом Собка суцільно дівчата.

До речі, найскладніші костюми, як зізнався Володимир Георгійович, — епохи Людовика. Усілякі камзоли і пишні сукні з мереживом і рюшечками.

new_image8_38

Капелюшних справ майстер. На таких "болванках" створюють убори.

new_image9_22

У кравецькому цеху. Показують ескізи до новому спектаклю.

КОСТЮМИ У КЛІТКАХ. У театру багатющий костюмний фонд: близько 15 000 нарядів. Зберігається все це добро в двоповерховій костюмерній — в окремих клітях. У кожній кліті — по спектаклю. Все розвішане, випрасуване, підписане — захочеш втратити, а не вийде.

Не витримую і приміряю мундир гусарського офіцера. Благо хранителька нарядів Галина Чурсіна не проти. Ще не встигаю застебнути всі гачечки, як відчуваю — самі по собі розпрямляються плечі і спина. Чомусь дуже хочеться "перекинути" келих шампанського і розправити вуса, яких як би і нема...

"Костюмів у нас і правда багато, — пишається Галина Миколаївна. — Нічого не викидаємо, поки виставу не спишуть. Та й потім навіть ще якийсь час бережемо, перешиваємо щось, якщо знадобиться. Особисто я найбільше люблю фраки. Дуже вже вони нашим акторам йдуть. Такі гарні відразу стають — око не відвести".

new_image6_85

Господиня костюмерної. У театрі працює вже 10 років.

new_image7_56

Наряди. Зберігаються за виставами.

РЕКВІЗИТОРИ. Відмінна риса театральних художників-декораторів: потертості на одязі, подерті носки черевик — а все тому, що багато часу проводять, що називається, на карачках. Через невисокі стелі великі полотна їм доводиться малювати на підлозі і по шматочках. До речі, реквізит і декорації готуються окремо під кожну виставу: існує навіть спеціальна таблиця, згідно з якою всі деталі потім розставляються на сцені в строгій послідовності.

new_image4_164

Звуковики за робочим пультом. Їх ніхто не бачить, зате вони бачать і чують всіх.

ЗА КОРДОНОМ І У НАС

Як розповів нам головний балетмейстер київського Театру оперети, в європейських театрах (наприклад, у Відні чи Берліні) давно працюють за системою "контрактна основа". "Тобто в артистів, — говорить Вадим Прокопенко, — немає постійних ставок, а договори з ними укладають лише на один сезон. Відпрацювали один проект і поїхали або ж підписали новий контракт і продовжили співпрацю. На ставках у них там сидить тільки оркестр. А у нас же — більшість акторів. І я не можу сказати, що це добре. Тому що контрактна основа більше мотивує людей, викликаючи здорову конкуренцію. Ну а крім того, це потужний важіль управління для керівника".

Богдан Струтинський: "З 90-х нам ріжуть штати"

Худрук Національної київської оперети — про будівельні проблеми, про брак кадрів і підземний вхід у театр.

— Богдане Дмитровичу, скільки людей працює в театрі під вашим керівництвом?

— Для нас це болюча тема. Справа в тому, що людей не вистачає: з початку 90-х нам весь час ріжуть штати. Зараз у театрі близько 400 осіб. По хорошому, не вистачає ще осіб 40. Особливий брак людей в художніх цехах.

— Навколо театру йдуть постійні будівництва: то реконструкція стадіону, то ТЦ зводили, а потім зносили, то розкопки археологічні. Напевно це сильно зашкодило будівлі?

— Не те слово! У нас були дуже серйозні проблеми через це. По будівлі пішла сильна тріщина. Ми, звичайно, змогли її "затримати", але вона все одно є, і її навіть з вулиці видно. З хорошого: якраз під час "Євро-2012" нам вдалося зміцнити фундамент. Зараз у нас під театром 244 палі, вбитих на глибину 9 м. Не повірите, але до цього там взагалі не було фундаменту! Його просто змило — там же тече річка Либідь. Так що нам довелося терміново вирішувати цю проблему (сміється).

— А що у вас за прибудова в тилу театру зараз йде?

— Ми закінчили перекриття — ще один поверх "кишені" (всього заплановано три поверхи), там буде сховище декорацій. У нас з цим просто критична ситуація — вистав багато, декорації елементарно ніде тримати. Зараз ми багато зберігаємо у звичайній палатці і на складі на Подолі. Коли з морозів звідти щось привозиш, воно все пріє, декорації руйнуються. Загалом, жах. Так що "кишеня" життєво необхідна.

— Що б ви хотіли змінити в театрі?

— Планів дуже багато. Хотілося б організувати навколо нашої будівлі свою унікальну театральну площу. У мене вже розроблений проект, зараз покажу (Богдан Дмитрович дістає з шафи креслення і розкладає їх перед нами. — Авт.). Візитка нашого театру — парадний циліндр (головний убір. — Авт.). Він ефектно прикрашає всі наші афішні тумби. Я б хотів створити біля театру гігантський скляний музичний циліндр. Усередині був би невеликий музей. Прямо з циліндра в театр вів би підземний вхід. У себе внизу, — а там 710 кв. м, — я б обладнав гардеробні, туалети, великий хол. Це істотно б розвантажило театр.

new_image11_15

Худкер: "Хочу зробити навколо театру музплощу"

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти