I love Ukraine

Все про Джонсона

Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Як тримати самооборону в суперечці

Правила битви: завжди відповідати, не звинувачувати, гумор і міняти зброю

На жаль, сперечатися людям доводиться багато і часто. І, по правді кажучи, не завжди в результаті палких дискусій народжується істина – частіше залишається гірке почуття образи на близьких і друзів, розчарування і відчуття, що викупався в потоці бруду. Про правила суперечок, методах контратак, а також про те, як сперечатися, щоб зберегти почуття власної гідності, відстояти свою точку зору і при цьому не втратити добрі стосунки з коханими і значущими людьми, ми дізналися у фахівців.

ПРАВИЛА СЛОВЕСНИХ БАРИКАД

Реклама

Роман Макаренко, консультант щодо підвищення ефективності персоналу "Майстерні веб-бізнесу"

Є два види спорів: з випадковими знайомими і важливими людьми. Підхід до них різний: якщо в першому випадку ви в будь-який момент можете послати людину "в сад" і припинити розмову, то в другому такий лихий поворот може закінчитися розривом відносин. Якщо ви хочете зберегти відносини, але при цьому вистояти в суперечці, вчіть правила.

ВІДПОВІДАТИ. Найголовніше правило – відповідати на звинувачення. Пафосні самонавіювання із серії "я вище цього" або прагнення зіграти на совісті кривдника фразою "навіщо ви так зі мною?" Зазвичай, на жаль, не працюють. Кидаючи вам в обличчя жорсткі звинувачення і не отримуючи відповіді, опонент робить висновок, що ви слабак, який легко здає свої позиції, а значить, ваші кордону можна порушити і жорсткішими заходами: полити ще більшою брудом або напасти.

Реклама

НЕ ЗВИНУВАЧУВАТИ. Якщо на фразу "Ти моральний урод" відповісти ємним "Сам дурень", суперечка активізується і переросте в бійку. Тому краще припинити взаємні звинувачення і сказати "Ти помиляєшся" або "Ти не правий". А потім висловити свою позицію, щоб показати людині, що з вами розмовляти в подібному тоні неприпустимо.

БЕЗ ЗАПИТАНЬ. Відповісти на звинувачення питанням "А звідки ти знаєш?" або кинути зухвале "Доведи" – все одно, що підставити свою голову під новий удар. Будьте впевнені, що докази поллються як з рогу достатку, і не важливо, що всі вони будуть безпідставними; головне – суперечка вступить у нову фазу, загострюючи пристрасті до переділу. Вирулити з нового потоку бруду буде в сотні разів важче.

МОЇ ПОЧУТТЯ. Ні в якому разі не треба розбирати суть нападок і втягуватися в суперечку. Пам'ятайте: ваша мета – прибрати агресію з діалогу і прийти до конструктивного рішення, тому скажіть так: "Розмова в такому тоні мені неприємний. Якщо хочеш зберегти зі мною стосунки – спілкуйся без звинувачень, якщо ні – давай на сьогодні закінчимо". Якщо після цього ваш опонент продовжує нападати, ви можете спробувати розібратися, звідки у нього стільки злості і чому він вихлюпує її саме на вас. Найкраще запитати про це прямо – так ви покажете свою готовність спілкуватися і шукати компроміси і водночас підете від взаємних звинувачень.

Реклама

НЕ МОЇ ПРОБЛЕМИ. Найважливіше – зрозуміти просту думку: проблеми завжди у того, хто напав першим. Просто людина не може розмістити в своїй психіці велика кількість агресії, не знає, що робити з зашкалюють емоціями, і, намагаючись зняти напругу, перекладає свою біль на іншого.

ПРОЯСНЕННЯ. Цей прийом особливо важливий при непрямих звинуваченнях, які в основному починаються з фрази "Такі, як ти..." або "Всі ви...". Для контратаки можна використовувати такі фрази: "Всі люди різні, і узагальнювати не варто", а піти від непрямих фраз до конкретики можна, запитавши: "Скажи, що конкретно тебе не влаштовує в мені?" Якщо ніякої конкретики не буде і почнуться звинувачення, то діяти треба по вищевикладеним правилам.

ГРАМОТНА РОЗМОВА

Наталя Лозійчук, директор, бізнес-тренер в тренінг-центрі "Спікер"

Для початку постарайтеся зрозуміти мотиви свого опонента і прояснити, чого він хоче: залякати/розлютити або проінформувати. Залежно від цього і будуйте розмову, застосовуючи різні прийоми. Пам'ятайте: саме в різноманітності секрет вашої невразливості, бо швидко знайти контрудар проти різних стратегій під силу тільки дуже сильним ораторам.

АТАКА. Суть методу "інформаційної атаки" – взяти змором. Для цього треба швидко задати ряд питань, щоб поставити опонента в глухий кут. Йому доведеться багато говорити, аргументувати, давати приклади.

ГУМОР. Добре допомагає "переписування" образ на свою користь (навіть з елементами абсурду) з усмішкою. Так ви показуєте, що нікому не бажаєте зла, але проте можете за себе постояти. Наприклад, на фразу "Ти моральний урод!" Ви можете відповісти: "Так, звичайно, питання моралі мене завжди цікавили. А як же інакше?" Або на прокльони з серії: "Так, щоб ви здохли!" Парирувати: "Мені приємно, що ви дбаєте про наше здоров'я. Так і повинні надходити хороші друзі. Чи не так?" Намагайтеся наприкінці подібних відповідей ставити питання, адже тоді ви берете ініціативу в розмові на себе. На залякування "скоро всіх вас виріжуть" можна відреагувати: "Та ну? І ще консерви зроблять!" Пам'ятайте: такі погрози явно уявні, тому суть відповіді – зведення їх до повного абсурду. Якщо загрози більш-менш пов'язані з реальністю, просіть уточнити інформацію, задаючи питання: "Звідки і від кого відомо?" І найголовніше: не вступайте до обвинувачувально-залякувальної бесіди. Як тільки відчуваєте, що підключаєте сильні емоції і напруження наростає, закінчуйте розмову.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти