Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь
Головна Сьогодні

Як створити цікавий і популярний блог

Блогери повинні бути працелюбні й терплячі, чекаючи прибуток

Фахівці діляться секретами того, як створити і просувати популярний
Фахівці діляться секретами того, як створити і просувати популярний

Ми продовжуємо розповідати читачам про сучасні способи заробітку в інтернеті. У попередніх публікаціях ми пояснювали, як стати "зіркою" "Інстаграма" і "Фейсбуку" і як на цьому заробляти. Про секрети створення блогу, про різницю і переваги платного і безкоштовного хостингів, про те, на що звертати увагу при виборі домена, про успішну творчість і про те, звідки беруться гроші у блогера, нам розповіли фахівці SMM (по просуванню в соціальних мережах) Леонід Купрійчук, Світлана Бутанська і Ольга Писемна. Також фахівці поділилися вдалими і невдалими прикладами блогерства з особистого досвіду, пояснили, як не наступити на стандартні "граблі" і як можна втратити навіть успішний і прибутковий блог.

ТЕРПІННЯ І ТІЛЬКИ ТЕРПІННЯ

Глобально блоги можна розділити на три гілки. Перша – журналістика в додаток, наприклад, до основної роботи – коли ведучий блогу пише цікаві йому/читачам/конкретній аудиторії замітки на вільну тематику. Друга – коли блогер вибирає собі одну конкретну нішу (подорож, економія тощо) і глибоко, можливо, – з залученням важливих експертів в цій галузі, пише свій блог. І третя – блог від комерційної особи, яка не тільки позиціонує себе як експерт в якійсь області (в'язання гачком і спицями, виготовлення меблів, випалювання і т.д.), але і готова запропонувати своїм читачам, крім вичерпної інформації, готовий продукт (ті ж схеми, в'язані вироби, меблі хендмейд і т.д.). При цьому блогер, незважаючи на те, яку стезю він для себе обрав, повинен зрозуміло і стильно оформити свій блог (фон, шрифт, ім'я/псевдонім та інше) і запастися терпінням: з перших слів гроші не потечуть в кишеню. Ведення блогу, навіть самого цікавого і з вдалим стартом, за словами фахівців з SMM, складно віднести до варіантів швидкого заробітку. Швидше навпаки – спочатку потрібно попрацювати на ім'я, перш ніж воно стане працювати на господаря.

coffee-569178

МАТЧАСТИНА:ВИБИРАЄМОДВИЖОКІОФОРМЛЯЄМО ДОМЕН

Перше,щопотрібнозробититому,хтохочезароблятинаблозі,-вибратинішуісервісдляйогостворення.Середнайпопулярнішихібезкоштовних Livejournal.com, Blogger.com, Ya.ru и т.д., зможливістюоплатиUcoz.ru, Wix.com, Weebly.com тощо. Всі вони працюють за схожим сценарієм. Але на повністю безкоштовному функціонал все ж простіший: ти реєструєшся, "наводиш марафет" з кольором і шрифтом, публікуєш тексти, заводиш друзів. На платних сервісах початківець блогер може козирнути фантазією і створити неповторний зовнішній вигляд сторінки. До того ж функціонал по просуванню буде багатшим, а ще можна дистанціюватися від материнського сайту-конструктора, купивши собі хостинг (за це якраз і стягується плата). "Тобто в пошуковому рядку у вас буде написаний тільки ваш сайт, де ви ведете блог, і можете, до речі, при бажанні потім "приєднати" інтернет-магазин та інше, а "хвостика" livejournal.com або будь-якого іншого wix.com після вашого назви не буде", – пояснює Ольга Писемна. Але тут важливо моніторити мережу і бути в курсі модних тенденцій – так, багато хто вважає, що "Живий журнал" вже відживає своє і заводити там блог не варто, і більш популярним майданчиком для блогерів стає "Фейсбук".

Запевнусумунаплатнихплатформахблогерможезастрахуватисебевідвтратисвогоблогу,опублікованихматеріалівіт.д."Наприклад,якщозанадтоактивнопросуватиблогинадеякихбезкоштовниххостингах,можнапотрапитивнемилістьпорталубезвсякихпояснень,історінкаможебутизаблокована.Цезриваєдисциплінуподачіматеріалучитачаміможепорушити "дружбу" зрекламодавцями,якірозмістилирекламунатакій сторінці",-пояснилаОльга.

Томуекспертрадитьзовсім вженовачкам"братирозгін"наресурсахзбезкоштовнимхостингом,апотім,якщомісяць-двавиходитьпублікуватиматеріалипостійно-зберігатиїхіпереноситинановийсайтзплатнимхостингом.

wordpress-552922

ДОМЕН.Післятого,яквипридбалихостинг,потрібнообзавестисядоменом."Так,дляукраїномовної/російськомовноїаудиторіїкращевибиратидоменнеім'явзоні.com,.netабо.ua,-пояснюєЛеонідКупрійчук.-Інодіреєстраціяпередбачаєнаданняпаспортнихданихтамісцяпроживання(наприклад,.ru)".Апісляствореннядоменупотрібно"припаркувати"домендо вибраноговамихостингу.Дляцьогопотрібнозайтиу вкладку"Домени"напанеліуправлінняівибрати"Припаркуватидомен".

ДВИЖОК.Важливадетальмайбутньогосайту-візитки-движок(CMS),наякомувінбудепрацювати.Середпопулярнихдвижків-WordPress,Joomla,DataLife Engineіт.д.Вонитежбуваютьплатнітабезкоштовні,томудеякіпочатківціблогеривибираютьспочаткувідповіднийдвижок(вивчаютьфункціоналіт.д.),апотімвизначаються,декраществоритиблог."ПочатківцямярекомендуюWordPress:вінзрозумілий,популярний,хорошийповсіх параметрахібезкоштовний,-кажеСвітланаБутанська.-Збудь-якимблоговихдвижкомйдеінструкціяпоустановці".

new_image3_242

Майжеайтішник.Длястворенняблогудоведетьсявивчитивеб.

КОНТЕНТЯКІСНИЙ,АДИСЦИПЛИНАХОРОША

Давати інформацію читачам потрібно унікальну, корисну і цікаву. Важливо, щоб для читача дійсно була проведена робота, інформація, що подається блогером, не повинна лежати на "поверхні" і не бути очевидною. Природно, краще, якщо кожна нова публікація підкріплюється фото або відео. "Виставляти тексти бажано не "з коліс", а за допомогою автоматизованих сервісів, бажано в один і той же час. Тоді ваша дисципліна буде приблизною, а вірна аудиторія вже чекатиме, що ось-ось ви опублікуєте нову цікаву інформацію, – пояснює Ольга Писемна. – У моїй практиці були консультації блогерів, які не розуміли, чому вони дають багато цікавої інформації, а аудиторія від них відписується. Після того як я вникнула в ситуацію, з'ясувалося, що блогер веде свою сторінку хвилеподібно. Тобто може днями нічого не опубліковувати, а потім в один день згадати, що він веде блог, надихнутися – і дати 10 невеликих текстів. А оскільки багато хто організовує розсилки своїх оновлень, то кожному читачеві приходить повідомлення. Ну і коли таких повідомлень приходить десять, люди дратуються і вважають за краще відписатися, щоб прибрати докучливого учасника".

Робитипублікаціїпотрібнорегулярно,інакшечитачіоберутьінших.

ГЛУХА СТІНА.Другиймомент,якийможестворитивідтікчитачів,-відсутністькомунікації."Якщопісляпосталюдипочинаютькоментуватитекстабозадаватипитання,авідповідівідавторанемає-читачвважає,щоавторне бажаєспілкуватисязаудиторією.Іробитьдлясебевисновок,щоне потрібенйомуцейписьменник-навколобагатотаких,хтобудебільшприємнимспіврозмовником.Потрібнонамагатисястатипрактичнодругомсвого читача",-пояснюєфахівець.

cms-265128

НЕ  МОЖНА КИДАТИ.Якщо ви вже доклали великих зусиль для створення і наповнення блогу, постарайтеся його не кидати: перезапустити його буде складно. "Наприклад, часто блоги в компаніях або у приватних підприємців ведуть підлеглі, – каже Світлана Бутанська. – Вони сумлінно описують новинки, навіть іноді пишуть цікаві статті. Але коли ведучий блогу йде з компанії, а новий співробітник, наприклад, не готовий вести блог на добровільних засадах або не дружить зі словом, то блог простоює. Згодом приходить хтось новий, готовий вести його, починає роботу – а аудиторія вже "не ведеться". Справа в тому, що якщо це комерційний блог, то простий небажаний взагалі! У читача, якому знову починають приходить повідомлення, складеться враження, що у компанії були складні часи і "новинки" давати припинили. мабуть, і зараз все нестабільно. Він сприймає це як пробудження активності, щоб заробляти хоч щось. Такий читач не купить те, що ви пропонуєте. А нова аудиторія не з'явиться, адже теж побачить збої в роботі компанії, судячи з перерви в роботі блогу".

social-1206612

Інформація.Повиннадоставлятисяправильнимипорціями:хвиліможутьзлитичитача.

ХТОПЛАТИТЬ БЛОГЕРУ І ЯК ЗНАЙТИ РЕКЛАМОДАВЦІВ

Як вже говорилося раніше, швидко почати заробляти на блозі складно, і рідко у кого це виходить. У одного на це йде рік, а іншого – і ще більше. Це не дуже додає оптимізму автору, оскільки весь час до заповітної популярності він повинен не тільки постійно вести свій блог, а й безкоштовно використовувати свої ресурси (наприклад, якщо блог про меблі своїми руками, то креслення повинні бути в загальному доступі і подібне. Деякі, правда, намагаються щось продавати подібним чином, але це не дуже правильно з точки зору просування). "Багато людей на перших етапах опускають руки, багатьом набридає лізти зі шкіри геть і витрачати час, коли кишені користі від цього немає, – говорить Леонід Купрійчук. – Тому блогер повинен горіти своєю ідеєю і отримувати зарплату в іншому місці до настання популярності. Претендувати на гонорар блогер може, коли у нього буде певна кількість унікальних читачів в день. Для різних цілей кількість фанів різна".

НА ЧОМУ ЗАРОБЛЯТИ.Якщовідвідуваністьвисока,виякблогерможетезнайтирекламодавця,якщовонизвамище непочализв'язуватисясамостійно.

"Перше – можна здавати в оренду місце під банери рекламодавців, – розповідають фахівці. – Їх нескладно знайти на спеціальних біржах, які "зводять" рекламодавця з блогерами/медійниками і т.д. Можна розміщувати платні статті від імені рекламодавців або ж від свого, як приховану рекламу. щодо останнього раджу блогеру гарненько подумати, як сприймуть пост читачі. Деякі реклами подібного роду можуть вдарити по блогеру – особливо якщо рекламований товар поганий або у читача закралася думка, що блогер більше не вільний художник, а продажний автор. Відвідувані блоги можуть претендувати на контекстну рекламу від пошукових мереж РСЯ (рекламна мережа "Яндекса") і Google AdSence. Також є варіант заробити на партнерських програмах. Умови зазвичай залежать від того, хто набивається вам в партнери. Якщо це виробник чогось – то може бути бартер, якщо блог фірми, яка хоче збільшити аудиторію, – взаємний піар, та інше. Успішний блогер може також заробляти на продажу постійних посилань на своїй сторінці.

ОТКАЗЫВАЙТЕСЬ ВОВРЕМЯ.Якщо у васякблогераз'явився приголомшливий успіхнаетапі,коливитількипочали,ірекламодавцібуквальностоятьвчерзі-постраюсьфільтрувати,про щобудетеписати.

"Були випадки, коли до блогера одночасно звернулися пропіарити мікрохвильовки і ті, хто реалізує екологічну продукцію, – згадує фахівець. – Щоб не втратити гроші, блогер опублікував дві взаємовиключні статті про те, як чудово, зручно і т.д. готувати/розігрівати їжу в мікрохвильовці, і про те, як шкідливо вживати будь-які продукти, особливо якщо вони були розігріті або приготовлені в мікрохвильовій печі. Його піймали читачі. вони, природно, поділилися в коментарях і зібрали прихильників. Імідж блогера був зіпсований в одну мить".

new_image_295

Звідкигроші.Карманпоповнятьбанери,піарі"вічні"посилання.Фото:А.Славний/ТАСС

СТЕЖЕННЯ, ДОШКИ І "ІНТРИГИ"

Деякіблогосервісипіарятьсебе,ізавдякичисленнимпереходамі коментарямможнаітакзавоюватисобіаудиторію.Іншіжпотрібноібажанопросувативтомучисліівсоцмережах(анонсуватиу всілякихгрупахтанасторінках,"інтригувати"з посиланнямнаблогіт.д.).Групивсоціальних мережахможутьстатипідмогоюітежприноситиприбуток,якщоведучийвстигаєвсе.До речі,втакомувипадкублогеруєсенспідібратидлясебевдалікурсиSMM.

Дляпросуванняможнаробитиопитування,акціїаборозіграшічого-небудьвідсвогоблогу,втомучислінамасовихінтернет-дошкахоголошень.Багато людей залучаютьдо просуваннярізнісервісиабоіншихлюдей(якфахівцівSMMабопомічників,такііншихблогерів).

"Впринципівсі варіантигарні.Алезапам'ятатипотрібнодвамоменти:не витрачайтезанадтобагатонапросуванняоднимякимосьспособоміпробуйтерізніваріанти,-вважаютьекспертиз просування.-Щопідходитьодному,можевзагалі непітивіншомуконтексті!Цепротому,щодеякіблогерирозвідують,щоб побалакати пробільш"зубасті",іроблятьточнотакже, не враховуючи,щоспеціалізуютьсязовсімнаіншому.Потімвониждивуються,яктакмоглостатися,іжуряться,щовитратилистількигрошей".

Щеважливиймоментвпланіпросуванняблогу:не кожнамайданчикпотерпитьактивне просуваннязвашого боку."Єресурси,якіможутьнавіть "забанити" зате,щовиякимосьспособомнамагаєтесяпопуляризуватисвоюсторінку.Тому,вибираючимісце,девибудетестворюватиблог,звертайтеувагуінацейнюанс",-підказуютьфахівці.

СТЕЖТЕ ЗА КОНКУРЕНТАМИ.Упланіпродажурекламине завадитьстежитизаконкурентами-іпрямими,і"суміжними"(роблятьтеж,але нетак,якви)."Нетількивпланітиміпозиціїцекорисно,алеівпланівідстеження,якпросуваєіпродаєсебеіншийблогер,-пояснилаОльгаПисемна-Зрештоюперспективнийавторможепроявитиініціативуізапропонуватисвій майданчикісвоїпослугисам".

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Джерело: "Сегодня"

Новини партнерів

Популярні статті

Новини партнерів