Ви опинилися на банкеті і сподіваєтеся зустріти якихось нових класних людей, які були б корисні для вашої кар'єри. Ви берете келих, відходьте в кут, оглядає кімнату, але не бачите нікого знайомого. Через деякий час ви вирішуєте все-таки представитися сусідові і по черзі розповідаєте один одному про свою роботу. Потім один з вас вибачається і йде в туалет, а в результаті ви знову опиняєтеся в кутку.
Знайома ситуація? Повністю запобігти таким незграбні моменти неможливо, але є кілька методик, які дозволять вам пом'якшити або скоротити їх. Джон Леві, засновник конференції Influencers, навчився долати свою природжену боязкість – він став головою еклектичної мережі професіоналів, до якої входять Нобелівські лауреати, володарі "Греммі" і олімпійські чемпіони. У своїй квартирі він проводить зустрічі на манер конференцій TED, де цікаві люди можуть познайомитися і налагодити контакт самим випадковим чином, пишеideanomics.ru.
Леві ділиться порадами про те, як краще вибудовувати відносини з людьми і уникати незручних моментів.
1. Важливо, щоб у вас було про що поговорити, крім роботи
Якщо ви хочете уникнути болісного і незручного мовчання – наприклад, в переповненому ліфті по дорозі на конференцію, – тримайте в голові щось цікаве, про що можна поговорити.
Більшість людейне вміютьцікаво спілкуватися , говоритьЛеві.Ось чомувін проситьсвоїх гостейздебільшогоутримуватисявід обговоренняїхпрофесійних занять .Коливи знайомитеся зякимось новимлюдиною,не заводьтезновуцейбезглуздийпереказвашого резюмеі тим більше необговорюйтепогоду .Відразупочинайтереальнурозмову, яка могла б мати місце між вами.
Якщо така ідея змушує вас нервувати, підготуйте заздалегідь тему, про яку можна поговорити, радить Леві. "У мене завжди напоготові історія про щось, чим я недавно займався, або думка про книгу, яку я зараз читаю", – говорить він.
2. Знайомство з людиною має бути унікальним спогадом
Буває, що ви ніяк не можете згадати, що за людина перед вами, хоча знаєте, що ви вже кілька разів спілкувалися. Напевно це траплялося і з вами, і ви відчували жахливу провину. Один відомий музикант, регулярний гість Леві, каже, що його вражає пам'ять Джона. Але Леві пояснює, що у нього немає ніяких особливих талантів у цій галузі: він навмисно створює ситуації, які допоможуть йому запам'ятовувати імена й обличчя. "Наша пам'ять в основному візуальна, і вона включається, коли відбувається щось нове, чіпляє, – говорить він. – Якщо я дуже хочу налагодити контакт з людиною, я намагаюся спровокувати якийсь запам'ятовується момент, який ще й може стати якоюсь традицією"- сьорбнути текіли з новим знакомцем або послати спільне селфі вашому спільному другові.
3. Розкажіть виразну й переконливу історію
Не відволікайтеся від основної теми, коли говорите – в такі моменти люди відвертаються і перестають вас слухати.
Коли ви розповідаєте якусь історію, у вас повинна бути зрозуміла теза і якийсь висновок або жарт в кінці. Це кращий спосіб запам'ятатися людям.
4. Не нав'язуйте себе
" Одна з моїхфундаментальнихпомилокна самому початкуполягала в тому , що я вважав : людямподобається теж , що подобаєтьсяі мені ", – говоритьЛеві.Вінбрав на себероль"старшого брата"іпідштовхувавсвоїхзнайомих- інтровертіввестисебе так само,як він-якекстраверт.Він, наприклад,змушувавбоязкулюдинупереказуватицікаву історіюперед великою аудиторією .І це булодлянещасної людини жахливимдискомфортом.
Все це стосується і знайомства. Запитайте у людей дозволу, перш ніж представляти їх один одному. Пам'ятайте: змушувати людей поводити себе певним чином – не ваша справа.
5. Не бійтеся виглядати по-дурному
Це не означає,що потрібно вестисебе якідіот ;але якщо ви хочетерозвивати відносиниз новими людьми,потрібно проявлятисміливість.Левіговорить : "Ядумаю, що дужеуспішнимистають тількиті люди, якіреально готовівиглядатиніяково абоганебно .ЯкРічард Бренсон".Напевно у васбудутьмоменти, коли вине будетевиглядатинастількидотепною івражаючоюлюдиною, яквам хотілося б.І тодіпросто требазрозуміти, в чомусаме випрокололися ,і наступного разупостаратисявиступити краще .
6. Зустрічі повинні бути короткими
Якщови зустрічаєтесяз кимосьз робочого питанняза обідом,за кавоюабовипиваєтеразом , не затягуйтезустріч, нечекайтемоменту, колиу васзакінчатьсятеми для розмови .Якщо витільки знайомитеся зкимось,ця зустріч неповинна йтибільше45хвилин,кажеЛеві.А в ідеалі- півгодини ." Краще, щоброзмова закінчилася , колиу вас ще єпро що поговорити,і є відчуття , що вамварто зустрітисяі поспілкуватисяще раз,ніж коли вивідчуваєте, щовичерпали всітеми ", – говоритьЛеві.
7. Навчіться закінчувати бесіду
"Колисьмені було страшенно- жахливо ніяковозакінчувати розмову , – зізнаєтьсяЛевізі сміхом .-Ціостанні моментибесідивизначаютьте, якимвасзапам'ятаютьлюди , тому вартонавчитисязакінчувати зустрічгідно"- невиглядатигрубимабо занадторізким.
Якщо це телефонна бесіда, дочекайтеся деякої паузи і потім дайте знати, що вас чекає якесь інша справа, або що вам дуже сподобалася розмова. Розкажіть співрозмовнику, що з ним було приємно спілкуватися, і що ви ще зв'яжетеся з ним або з нею по якихось питань.
На особистих же зустрічах Леві завжди намагається ще раз зустрітися очима з людиною, з яким попрощався, щоб не було відчуття, що він від нього тікає.