Ночі без сну: вчені знайшли сім генів безсоння

З'ясувалося, що з безсонням частіше стикалися жінки – серед добровольців від нього страждали 33% жінок і лише 24% чоловіків

З безсонням частіше стикалися жінки Фото: pixabay
З безсонням частіше стикалися жінки
Фото: pixabay

Вчені з Амстердамського вільного університету виявили сім генів, які підвищують ризик розвитку безсоння.

Для експерименту вчені досліджували геноми більше 110 тис. добровольців. В результаті з'ясувалося, що пов'язані з безсонням гени відіграють певну роль в регуляції транскрипції, процесу синтезу молекул РНК з використанням ДНК в якості матриці і в екзоцитозу – виділення з клітин макромолекулярних сполук.

Відзначається, що один з генів, MEIS1, раніше вже був асоційований з двома іншими розладами сну – синдромом періодичних рухів кінцівками і синдромом неспокійних ніг.

Разом з тим команда виявила сильну генетичну схожість з іншими захворюваннями – тривожними розладами, депресією, неврозами. Ці хвороби часто йдуть рука об руку з безсонням.

Крім того, з'ясувалося, з безсонням частіше стикалися жінки – серед добровольців від нього страждали 33% жінок і лише 24% чоловіків.

Джерело: gazeta.ru