Прислів'я говорить: "в нашій країні дві проблеми – дороги та дурні". Якщо з дурнями розбиратися немає сенсу, то з дорогами ще є шанс попрацювати. Або, принаймні, дізнатися, хто такі – дорожні працівники?
У цьому вирішили розібратися ведучі шоу "Чистоплюи" на телеканалі НЛО TV Серж Куніцин і Міла Москаленко.
Продовжуючи випробовувати на собі незвичайні професії українців, вони попрямували в місто Тернопіль, щоб зрозуміти, з чого і як роблять асфальт. Серж і Міла побували на асфальтовому заводі і освоїли технологію його виготовлення, після чого вирушили в місто, щоб навчитися укладати асфальт.
Процес виготовлення
Всі необхідні компоненти для виготовлення асфальту (пісок, щебінь, бітум) засипають в спеціальний змішувач, де обробляють при високій температурі (160°С). Управління змішувачем здійснюється з апаратної.
Всі пропорції повинні бути рівні і своєчасні, тому оператор змішувача – повинен бути справжнім професіоналом, що володіє уважністю і впевненістю в своїх діях. Парадоксально, але йому одночасно треба дивитися в дві сторони: з одного інгредієнти надходять в змішувач, а з іншого – "виходять".
Укладання асфальту
Після виготовлення асфальт в терміновому порядку відправляють на місце укладання. Асфальтну суміш вивантажують з машини на робочу поверхню, а край заливають гарячою смолою, температура якої 200°С. Дорожні працівники рівномірно розкладають і рівняють його.
Дорожній працівник – фахівець, що виконує широкий спектр робіт, спрямованих на будівництво, ремонт і догляд за дорожніми покриттями. Все це потрібно встигнути зробити поки асфальт не охолов, а інакше норма – не виконана, зарплата – не отримується. А працівники дорожньої служби і так не можуть похвалитися своєю зарплатою. У середньому, вони отримують по 30 грн за годину.
І це при тому, що робота важка, некомфортна і відповідальна. А як би добре не працював "дорожник", багато що залежить від початкової суміші, а нарікати все одно будуть на робітника.
Від чого залежить якість асфальту?
Левову частку вирішують "інгредієнти". Крім того, виходячи з товщини асфальту, відразу після його розподілу по поверхні, слід негайно починати ущільнення самохідними або ручними пристроями. Від правильного і якісного ущільнення асфальту залежить термін його служби.
Чим укочувати і ущільнювати асфальт?
Асфальт можна вібрувати, укочувати і трамбувати. Найчастіше використовують каток (машину, що служить для ущільнення асфальту за допомогою вмонтованого крутного вантажу).
Температура асфальту для укладання повинна бути не нижче 105°С. Чим холодніше буде асфальт, тим більше проходів котком потрібно буде зробити. Рух катка повинен відбуватися без реверсивних рухів, плавно і мати однакову кількість разів по всіх смугах укладання.
При цьому, якщо укладання асфальту проводиться на схилі, то його ущільнення в обов'язковому порядку має відбуватися тільки від низу до верху.
Незважаючи на низьку заробітну плату, "брудну" роботу і вічне невдоволення дорогами оточуючих, серед дорожніх працівників є дуже багато професіоналів і фанатів своєї справи.
Про самі незвичайні професії України дізнавайтеся з нових випусків шоу "Чистоплюи" на телеканалі НЛО TV по вихідних о 09:00.
Читайте також:
- Ринок праці в Харкові: експерти придумали, як перемогти безробіття
- Ринок праці: які професії популярні цієї осені
- Як стати пілотом: потрібен здоровий ніс і мінімум 200 тисяч гривень
- ТОП технологічних новинок і професій майбутнього
- Незвичайні професії в Україні: чим займається коняр
- Бути будівельником в Україні: тяготи професії
- В Україні обіцяють в 1,5 рази підняти зарплати: кому і коли будуть платити більше