Причина тому- що склаласяпарадоксальна ситуаціяна ринку праці.З одного боку , зростає безробіття- до кінцяроку в Міжнароднійорганізації праціпрогнозуютьїї зростання до11,5 %з торішніх9,7 %.Багато хто,втому числілюдиз вищою освітою,не можуть знайти роботу .З іншого -підприємства і заводискаржаться на те,щозатребуваних фахівцівднемз вогнем не знайдеш .Іпо-третє,навчальні заклади неможутьнабратистудентівнанепопулярні, алезатребувані спеціальності .Над цією проблемоюучасники процесуламають голову,але всі спробизмінити ситуаціюрозбиваються об"немає грошей", " немає людей" і " немає бажання ".
Увузистоїть черга , аназатребувані спеціальностініхтоне йде.
НЕМАЄ КАДРіВ. Наресурсахз працевлаштуваннявідзначають, щоринок переповненийнепотрібнимифахівцями(частіше звищою освітою ) .Наприклад , на порталіrabota.uaрозповіли, щоюристамита економістамиринок забезпеченийнап'ять роківвперед іспецисидять без роботи.Варіантів унихнебагато -переучуватися під потреби ринкуабо чекатиудачу,перебиваючисьтимчасовими заробіткамиабороботоюне за фахом.Протеконкуренція націфакультетиу вузахранішевисока .Цю жситуаціювідзначають і вМОН." Увузи вступають80 % випускників шкіл ,втой час якв інших країнах -тільки25-30%.Багато хто навчаєтьсязаради"корочки" ,втой час якпопит на робочіспеціальностінижче, ана кадри-запит", — кажуть у міністерстві .Якповернути ситуаціюу вигіднедляекономіки і громадянрусло , нінавчальні заклади,ні роботодавціне знають.З варіантіврішення -приманказарплатамита популяризаціянепрестижнихспеціальностей іробочих рук.Але експертизізнаються, щонавіть якщопитання вирішитивдасться, торезультат буде виднотількичерез паруроків.
ПОДГОТОВКА НУЛЬОВА. До всього іншого,роботодавцівідзначають, щоприходятьдо нихмолоді фахівціз нульовимизнаннями , і компаніямдоводиться витрачатисяна"виховання"співробітника." Через відсутністьпрактикина виробництві таналагодженій комунікаціїнавчальних закладів тароботодавців , випускникиприходять,погановолодіючинавітьтеорією.Пов'язано це і зтим, щочастота викладачівиробничого процесу вочі не бачили.Томудеякі компаніїпочали куватикадрипід себе", -стверджують експертикруглого столу " Вимогибізнесудо продуктуосвіти ",який пройшовминулого тижня.Так,вДТЕК , наприклад, вчатьфахівціввже не перший рік. " Ми не тількиготовіпереучуватифахівців , які нам потрібнізсхожихспеціальностей , а йнавчаємоїхна виробництвіз метоюзалишити в себе ",- говорить керівник департаментуз розвитку персоналуДТЕКЄвгеніяКузьмінська .У той жечас більшість компанійне можутьсобі цього дозволити,такякна те, щобдовчитифахівця,потрібнівиробничіінструкториабо співробітникипідприємства, якимпотрібен часна викладання , і йогооплата .
БЮДЖЕТНЫХ МІСЦЬ В ВУЗАХ НЕ БУДЕ
Щоббатькамна вищу освітудитинине витрачатикругленьку суму,більшістьпрагне потрапитина бюджетні місця .Але, за словамиміністранауки і освітиУкраїни СергіяКвіта , українська державане фінансуватимебюджетні місцяв тому вигляді , як це булодо теперішнього часу,і ця позиціявжезнайшла своє відображенняв новому законопроектіпро реформу освіти .Основна причинаскасування -застаріла системаі відсутністьподібної практики взахідних країнах.Такожв МОНвідзначають,що пільговіверстви населенняміністерство некиненапризволяще , інад механізмом ,подібним ззагальноприйнятою практикою ,іпристосуваннямїї піднаші реаліїв даний час працюютьв міністерстві.Такожвузамз наступного рокубудедано правосамим визначатиспеціальності , на яких студентивчитимутьсяза державні гроші( можливо, не тількипільгові категорії ) .
Деякі роботодавцівважають, що скасування" бюджету"зможепереорієнтуватиукраїнціві підштовхнутина освоєнняробітників або" напівробочі "спеціальностейв училищах ітехнікумах.І цим" закрити дірки " ринку праці .Алетаку думку поділяютьне всі .Аргументація проста- навіть увузахє недобірнанепопулярні спеціальності , оскількипрацювати доводитьсябагато,а віддачапотімслабка -зарплата низька .Або жбагатьом доведетьсяосвоюватиспеціальності, якіне до душі , і роботодавецьотримаєфахівця, якийне хоче,не цікавитьсяспеціальністю іне ростев ній.
БЕЗ СИСТЕМИ КОМУНІКАЦІЇ
Роботодавціі вузиактивно шукаютьмоделькомунікації,яка принесла брезультат.Із запропонованихв ході круглого столуідей- впровадженняучнів і студентівна виробничу практикута отриманнятаких якіснихзнань і умінь( із загальнимстандартомзнань і умінь ) , щоб фахівецьміг пройтипідсумкову атестаціюна профпридатність. При цьомуатестацієюмогла бзайматисяТоргово -промислова палата Україниабо жпрофільніасоціації працівників(наприклад,асоціаціямедпрацівників тощо).
ДОСВІД. У той жечасв інших країнах єпрацюючі моделі .Пронімецької" дуальноїсистемі " освітирозповів експертв галузі професійної освіти(Німеччина)СергійКорсовецький :за його словами,завдякиїйу Німеччині та Австріївідзначаєтьсянайнижчий рівень безробіття .Фішкоюсистемиє отриманнятеорії і практикина робочому місці. Тобто абітурієнтшукаєпідприємство, яке будене тількиплатитиза його навчання ,а й проходитипрактику найого базіі забезпечувати отриманнязнаньвінших необхіднихнавчальнихцентрах тощо.При цьому в країніє певнийстандарту всіх компаніях :він гарантує, щоякщопрацівник незалишається працюватина фірмі,якаплатилаза його навчання , то він цілкомпридатний для роботив іншій компаніїза взаємозаліком .При цьомупісля закінчення навчаннякомісія, що складаєтьсяз роботодавцівреального сектора економіки , тестуємайстерністьпрацівникаі привласнюєйомурівень кваліфікації .
Читайте також:
- На заводі в Тольятті стався вибух з подальшою пожежею
- Скільки коштує поповнити телефон в Донецьку
- Як іде будівництво моста через Керченську протоку: кадри з супутника
- У столиці знову буде їздити автобус №62-к
- Завищені вимоги начальства можуть призвести до хвороб серця
- Порошенко заявив, що скоро поділиться новою інформацією про свої активи
- Правильно проведена перерва може врятувати життя