Головна Сьогоднi

Що робити, якщо в колективі провокатор: ТОП-5 важливих дій

Як обчислити провокатора, правильно реагувати на маніпуляції, уникати конфліктів і замість цього залишатися щасливим і продуктивним

<p style="text-align: justify;">Провокатор. Фото: pixabay</p>
Провокатор. Фото: pixabay

У будь-якому колективі є людина, розмова з якою змушує нервувати і злитися. При цьому вона нічого і нікого чути не хоче. З людиною-провокатором потрібно поводитися акуратно, щоб в першу чергу не псувати свою нервову систему.

Якщо в колективі з'явився провокатор, вам потрібно заспокоїтися і виробити правильну лінію поведінки для оборони від місцевого "троля". Як це зробити, знає Work.ua.

Провокатор detected

Часто ми розуміємо, що нас спровокували що-небудь зробити, вже після скоєного вчинку, а іноді ми бачимо в провокаторі свого друга і сліпо піддаємося маніпуляціям.

Охочих порушити наше душевну рівновагу і скористатися цим потрібно обчислити якомога раніше, інакше є шанс схаменутися вже з постраждалою репутацією, зіпсованими відносинами з керівництвом і колективом, зруйнованою кар'єрою і самооцінкою.

Зверніть увагу на емоції, які викликає "підозрюваний". Якщо після кожного спілкування ви відчуваєте себе ображеним, обуреним, розгубленим, ураженим, стривоженим, значить – перед вами провокатор.

Є маса методів провокації, ті, хто засвоїли їх використання, з легкістю маніпулюють людьми, домагаються від них бажаного, пригнічуючи морально і позбавляючи можливості міркувати розсудливо.

Однак є цілком працюють алгоритми, що дозволяють не йти на поводу і убезпечити себе від провокацій. Щоб боротися з чимось, потрібно для початку визнати, що це існує. Тому перш за все потрібно усвідомити, що ви маєте справу саме з провокацією.

Вивчіть свої слабкі сторони

Маніпулятори спочатку вивчають "жертву", щоб знайти слабкі точки, які є у кожного з нас. Такі люди спостережливі і майстерно помічають, на що можна натиснути, як засмутити, розлютити, збити з пантелику, збентежити і ввести в замішання. А ще вони будуть успішно цим користуватися до того часу, поки ви будете виправдовувати їх очікування.

Провокатор відступить майже відразу, як тільки ви покажете, що його методи впливу на вас більше не працюють.

Якщо у провокатора все-таки вийшло втягнути вас в конфлікт, потрібно проаналізувати, чому ви пішли на поводу і яку вашу слабкість використовували. Потім потрібно взяти цю "підказку" на озброєння і виробити лінію поведінки, при якій більше ніхто не зможе скористатися вашою слабкістю.

Визначте тип провокатора

Вам може попастися любитель, стратег або володар. У кожного з них найчастіше різні цілі і способи маніпуляцій.

Провокатор-любитель

діє відкрито і не приховує своїх намірів створити конфлікт на рівному місці. Він не терпить іншої думки, окрім своєї, інакомислення викликає напади агресії по відношенню до співрозмовника, але при цьому провокатор може виставити себе жертвою. У підсумку він отримує бажане – навколишні приймають його точку зору, щоб швидше припинити конфлікт.

Від таких потрібно просто відсторонитися, що не підливати масло у вогонь, щоб показати, що людина витрачає свою енергію даремно.

Провокатор-стратег

зазвичай застає жертву зненацька, тому що найчастіше це може бути доброзичливий колега або навіть приятель. Такі люди найчастіше діють за спиною, плетуть інтриги і розпускають чутки. Часто їх мета – виставити себе в кращому світлі, отримати підвищення або ж нашкодити комусь.

Побачивши такого, потрібно триматися від нього подалі, щоб не стати частиною його плану. Правда, навіть на відстані варто стежити за його діяльністю, адже стратег може діяти через інших, щоб в результаті вплинути на вас.

Провокатор-володар

самостверджується за рахунок маніпуляцій. Він знаходить людей, які психологічно слабкіші, і починає гратися, щоб відчути власну значимість. При цьому така людина чудово розуміє, ким можна зневажати, а ким не вийде.

Ще він прикривається найкращими намірами, щоб втертися в довіру. Захиститися від нього не можна, можна лише тримати його подалі від себе.

Провокувати можна тільки тих, чия реакція передбачувана, тому що непередбачувані можуть спровокувати у відповідь.

Вловіть момент нападу

Обчисливши провокатора, дійсно, краще всього відсторонитися, але на роботі не завжди є така можливість. Тому слід знати найпопулярніші прийоми, щоб вчасно розпізнати звичайне спілкування від спроби підвести вас до прийняття рішення або вчинення якихось дій.

На слабо

Людина буде провокувати доводити ваші гідності. Правда, доводити доведеться, роблячи те, що потрібно маніпулятору.

Наприклад, що ви не слабак, не жадібний, не черствий, не боягузливий або не дурний.

Не в брову, а в око

Це спроба спровокувати певні вчинки, думки і бажання. Людина буде задавати безтактні питання або доносити до вас перекручену інформацію, щоб змусити щось зробити або розповісти. При цьому грати провокатор буде значущими і важливими речами, а також виявляти сверхдовіру в розрахунку на взаємність.

Гра на почуттях провини і сорому

Провокатор намагається зловити вас на помилці або переконати, що ви її зробили, при цьому докоряє, соромить і принижує. Все заради того, щоб у викликати почуття провини і сорому, а заодно і бажання загладити провину перед ним. Так провокатор знову отримує бажане.

Відкритий напад

Іноді провокатор просто йде в наступ, чекаючи від вас або агресії, або Ваш шлях для відходу.

Після парочки таких заяв ви або пускаєтеся у взаємні образи, або йдете писати заяву про звільнення – все залежить від статусу провокатора.

Оцініть ситуацію і виберіть реакцію

Виявивши в своєму оточенні провокатора, не намагайтеся виправдати і зрозуміти його дії, в будь-якому випадку мотиви подібних вчинків спрямовані проти вас. Можна дотримуватися однієї з ліній поведінки:

Варто запитати прямо, чого від вас переслідують такі цілі: "Ти хочеш, щоб я..., я правильно розумію?".

Спокійно сказати про свої почуття: "Я відчуваю себе ніяково і мені неприємно, що ти серед колег обговорюєш мої промахи".

Прийняти точку зору опонента, але дотримуватися своїх поглядів: "Я розумію, що ти хочеш сказати, але ти дивишся на ситуацію під зовсім іншим кутом, я ж маю на увазі ось це".

Суть провокації в тому, що справжні наміри провокатора залишаються в таємниці, а немає таємниці – немає провокації. Викриття може збити з пантелику і змусити відступити, адже далеко не кожен піде у відкритий наступ: "Я знаю, що ти зараз спеціально ставиш мені питання посеред презентації, щоб зіпсувати мою доповідь і стати улюбленцем боса. Прошу почекати, поки я закінчу, а після я відповім на всі питання".

Любіть свою провокатора і свою нервову систему

Першого – щоб зберігати спокій і позитивний настрій, другу – щоб обдурити очікування провокатора і не дати собою маніпулювати. Не варто відразу сприймати людину в багнети або як особистого ворога, спробуйте розібратися в проблемі, адже все ж образам на роботі не місце. А в моменти атаки дотримуйтеся цих порад:

  • Не переходьте на крик.
  • Говоріть тихіше, спокійніше і повільніше вашого співрозмовника.
  • Візьміть паузу, якщо боїтеся втратити контроль. Упустіть ручку або блокнот, підіть за водою або до вбиральні.
  • Спробуйте вирішити суперечку жартом, тільки без сарказму і насмішок.
  • Поки ви спокійні, ви в безпеці і не виправдовуєте очікувань провокатора, чим збиваєте його з пантелику і псуєте намічені плани.

Раніше сайт "Сегодня" розповідав, як безболісно влитися в новий колектив. Перед виходом на нову роботу зосередьтеся не стільки на тому, що ви вже вмієте робити, а на тому, що вам належить.

Тим часом, щоб зберегти свою нервову систему і не злитися ще і в чергах, українцям запустили онлайн-реестратуру:

Новини партнерiв

Новини партнерiв