Емоційне вигоряння – поширена проблема, яка наздоганяє людину через напружений робочий ритм і підживлена постійним стресом.
Як результат – тривожність, хронічна втома і апатія. Всі ці симптоми емоційного вигорання на роботі. Більше половини українців перебувають в такому емоційному стані, а кожен третій співробітник має досвід перебування в ньому.
При цьому найбільше до вигоряння схильні представники соціономічних професій (тип роботи "людина – людина"). Згідно з даними опитування, проведеного Міжнародним кадровим порталом HeadHunter Україна, ТОП-5 професій, представники яких в більшій мірі схильні до емоційного вигорання, – вчителі, медики, банкіри, соціальні працівники та продавці.
У статті представлено 10 порад, використання яких може допомогти не згоріти на роботі:
- Позначте чітку межу "робота – відпочинок". Не беріть роботу додому, а якщо цього не уникнути, – виділяйте на неї строго відведений час. Вдома відразу ж переодягайтеся "в домашнє". Навіть якщо ви – фрілансер, чітко зонуйте в квартирі робоче місце.
- Перемикайтеся. Знайдіть те, що допомагає вам переключитися з одного режиму в інший. Це може бути книга, яку ви читаєте в метро, коротка прогулянка навколо будинку, прослуховування однієї пісні улюбленої групи в машині після робочого дня.
- Вчіться відмовляти. Не бійтеся сказати керівнику, що ви не справляєтеся з потоком завдань. Тільки ви знаєте межу своїх можливостей.
- Влаштуйте собі "інформаційну дієту" – перестаньте щохвилини перевіряти робочі месенджери і пошту. На відміну, наприклад, від телефонних дзвінків тут немає чітких меж – робочий e-mail може прийти і рано вранці, і пізно вночі. Тому ці кордони ви повинні встановити для себе самостійно.
- Працюйте не 16 годин, а раціонально і конструктивно; не довше а продуктивніше. Здається, що якщо посидіти трохи довше, то точно все встигнеш. Але це самообман: чим більше працювати, тим менше продуктивність. До того ж закінчивши одну справу, можна взятися за наступну – і так до нескінченності.
- Не прагніть до перфекціонізму у всьому, це просто неможливо. І не коріть себе за помилки – вони неминучі. Пам'ятайте тезу, що не помиляється тільки той, хто нічого не робить.
- Підлаштовуйте графік "під себе". З розвитком технічних можливостей бути присутнім в офісі "до плюс нескінченності" не потрібно: багато питань можна вирішити за робочою поштою, соцмережами і за допомогою месенджерів. Якщо ж офісний графік зовсім не для вас, – можна спробувати піти у фріланс або знайти віддалену роботу.
- Делегуйте завдання і повноваження – колеги навчаться чогось нового, а у вас з'явиться трохи більше часу.
- Прислухайтеся до себе. Якщо розумієте, що втомилися, – візьміть позапланову відпустку.
- Якщо ви думаєте, що вигоріли на конкретній роботі, звільнитеся – і все зміниться на краще, не поспішайте відразу виходити на нове місце. Дайте собі час на відновлення.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
Раніше сайт "Сегодня" повідомляв про ТОП-7 міфів про зарплату, які можуть нашкодити. Мабуть, єдиний міф, який зовсім і не міф, а порада – завжди просите більше, ніж розраховуєте отримувати.
Дивіться також, як заробити на пенсію: