Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.
Прийняти
Головна Сьогодні

Як не заробити імідж хама: тонкощі і секрети сучасного ділового етикету

Не бентежити начальство в соцмережах і правильно вести себе на бізнес-зустрічах

Манери, як дорогий костюм. Вони роблять вам честь,
Манери, як дорогий костюм. Вони роблять вам честь,

Основоположні принципи поведінки – сімейний етикет, правила хорошого тону при телефонній розмові, поведінки в театрі, музеї, ресторані і транспорті – більшість людей знають і навіть намагаються їх дотримуватися (хоч і не завжди). Але з діловим етикетом і з інтернет-етикетом прогалини існують, визнають фахівці з діловим комунікацій. Серед найпоширеніших помилок: претенденти намагаються показувати індивідуальність там, де не слід, і скочуються до панібратства в соцмережах з начальством або потенційним роботодавцем, вважаючи це дружніми.

Також багато людей неправильно оформляють запрошення на ділові зустрічі, готові тривожити телефонними дзвінками людей по роботі в будь-який час доби і т.д. - пояснюючи це своєю універсальністю, завзяттям до роботи і відсутністю кордонів. Тренери з етикету київських центрів з розвитку Валентина Фроляк та Світлана Бродіна розповіли, де грань між діловою хваткою і безтактністю, як заробити репутацію вихованого людини, щоб отримати бажану роботу, і чого не можна робити, щоб не заробити імідж хама
.

"ЛИПУЧОК" НЕ ПОВАЖАЮТЬ

У багатьох претендентів, за словами фахівців з етикету, сформувалася помилкова думка, що пунктуальність – це сильна сторона співробітника. "Поширених помилок в діловій етиці кілька, – пояснює фахівець Світлана Бродіна. – Наприклад,"злодійство часу" роботодавця – коли здобувач кілька разів уточнює сказане і просить роз'яснити очевидні речі замість того, щоб ще раз уважно прочитати вакансію. Або коли претендент на посаду вважає тестове завдання занадто легким, і намагається "умовити" роботодавця на свої умови (можу я зробити завдання так, а не ось так). Не вітаються і постійні дзвінки з запитаннями: "я прийнятий чи ні?" і т. д.".

У ділових відносинах завжди повинна дотримуватися субординація. Вітається стислість і прохолодна ввічливість – з серії "Завдання буде зроблено до стольки-то годин", "Спасибі", "Будь ласка". Роботодавець не повинен обнадіювати, а працівник – з'їжджати на панібратство. "Не варто відразу "дружити" у всіх соцмережах і пролайкувати від верху до низу сторінку роботодавця/партнера по бізнесу/колеги і т. д., – говорить Валентина Фроляк. – Навпаки: потрібно бути стриманим і вести переписку без оглядки на посади та коментарі – хіба що вони безпосередньо стосуються предмета вашої розмови".

new_image3_250

Неетично.Проявляти емоціїнаспівбесідііділовихпереговорах.

ДЕДЛАЙНИ І СВОЯ ПОЗИЦІЯ

Щеоднеправилоетикету,якебагато хто оскаржує,аінодіпринциповоне хочедотримуватися-спільна мова.Алерозмовазроботодавцемабопартнеромпобізнесуповиннаобов'язкововестисянамовіроботодавцяабобізнес-партнера,якийвпливовіший.А"гнутисвоюлінію"доречнолишевдружній бесідіабовчерзівмагазині.

"Через цей момент багато хто дивується своїм неуспіхам в пошуку роботи або провалів в переговорах, – пояснює тренер по діловому/офісному етикету Світлана Бродіна. – Пригадується приклад з моєї недавньої практики: дівчина, що проходила навчання з ділового етикету, заперечила, що для неї розмовляти своєю мовою – справа принципу, і додала, що не готова перейти на мову роботодавця. З точки зору етики її позиція в корені невірна! Фірмі, звичайно, потрібен працівник. Але якось же контора управлялася без нього раніше – як мінімум, той проміжок часу, який ведеться пошук. Єдиний варіант, який тут етично допустимо – поцікавитися у співрозмовника, чи не буде заперечень, якщо він буде говорити на мові, на якій йому зручніше висловлюватися".

ІНТЕРНЕТ-ЕТИКЕТ.Неетичнимвважаєтьсязапрошеннянаділову зустрічабообідчерезсмс-завиняткомнагадування,щонатаке-точасвпевнийденьпризначено співбесіду/переговоритощо."Інша справа-запрошенняпоелектронній поштіабоза допомогоютелефонногодзвінка",-говоритьВалентинаФроляк.

До речі:зпоявоюсмартфонівз'явилисякількановихправилетикету.Наприклад,неважливокластисмартфоннастілвгромадськихмісцях(кафе,ресторанахіт.д.)івесь часзанимстежити,відповідатинаповідомленнята інше-навітьякщовиприцьомувибачилися.

"Чинячи такимчином,видемонструєте,наскількивамнецікавовсе,щовідбуваєтьсяпоруч.Інавпаки-показуєте,щоєщосьнабагатоважливіше,-пояснюєтренер.-Уданомувипадкуне врятуютьнавітьвибачення,щоувасякась невідкладнасправа,черезякувивідволікаєтесянагаджет.Колиувасдійсноневідкладнісправи-потрібноабоне погоджуватисяназустріч,або,вибачившись,ненадовговідлучитися,івирішитивсісправи-не так наочахуспіврозмовника.

Вважаєтьсянеетичнимдзвонитипісля22.00,аабонентмаєправо небратитрубку.

БІЗНЕС-ЧАС.Зривдедлайнуіпізнідзвінкитакожне додадутьбалівспівробітниковіабопартнеровіпобізнесу.

"За правилами ділового етикету, неетично дзвонити людині після 22:00, – каже Світлана Бродіна. – Виняток – тільки у випадках, коли сам співрозмовник каже, що чекає вашого дзвінка в будь-який час доби, або від вашої бесіди щось залежить в глобальному сенсі (вирішується не тільки ваша ситуація або вашого співрозмовника). В основному ж пізні дзвінки – це термінове прохання про послугу. Вважається, що абонент, якому дзвонять, має право не брати трубку, причому "без образ". Працює правило дедлайну, і для повідомлення хороших новин: будь-яка новина може почекати до ранку".

new_image2_294

Переговориіспівбесіди.Неведутьсяі непризначаютьсяпосмс.

ДЕ ЗІБРАТИ ЗНАННЯ

Про правилаповедінкикоженбажаючийможедізнатисянакурсахетикету:їхбагатопроводятьівстолиці,івіншихмістах.Вартістьваріюєтьсявмежах1-2тис.грн,аграфікзанятьможебутирізний.Удеякихцентрахнавсепровсевиділяєтьсякількаднів,вінших-кількатижнів.

"Програмивосновномузбігаються.Хібащовикладачіпо-різномуготуютьурокиіпідкріплюютьсвоїтренінгирізнимиприкладами",-пояснюютьфахівціз етикету.

Тим,хтоз якихосьпричин неготовийвчитисянакурсах,вонирадятьпройтинавчаннянабезкоштовнихінтернет-порталах,якіпропонуютькурсиетикетуіциклиуроків-лекційнацютему.Середнайбільшцікавихвонивідзначилиzhezel.ru/style/etiket,urokimaner.ru,elitarium.ru,universarium.org,stepik.org,edx.org,postnauka.ru,arzamas.academyірізнікнигиз етикету,якіможнатакожзнайтиу вільномудоступівмережі.

Читайте найважливіші новини в Telegram, а також дивіться цікаві інтерв'ю на нашому YouTube-каналі.

Джерело: "Сегодня"

Новини партнерів

Популярні статті

Новини партнерів