Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь
Головна Сьогоднi

Як побороти хвилювання перед великою аудиторією: 10 секретів гарного оратора

Не намагайтеся за короткий термін наздогнати всі свої думки – вони набагато швидші за мову

<p style="text-align: justify;">Тренуйтеся на родичах. Фото: pixabay</p>
Тренуйтеся на родичах. Фото: pixabay

Виступати перед великою аудиторією доводиться не тільки артистам, а й людям інших професій. Навіть офісному співробітнику важливо мати задатки оратора, коли, наприклад, презентуєш свій проект.

Експерти Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Украина надали 10 порад, дотримуючись яких можна навчитися виступати перед різною аудиторією.

1. Не говоріть про те, в чому не розбираєтеся. Знання предмета додає впевненості в собі. Навіть якщо аудиторія не збирається завалювати вас каверзними питаннями, ваша невпевненість відчуватиметься в кожній фразі. А довіра до співрозмовника – одне з головних правил переконання. Якщо ви – фахівець з бухобліку підприємств на єдиному податку, то говоріть тільки про нього, не намагайтеся охопити аудит ТОВ – вам не повірять.

2. Не переконуйте в тому, у що самі не вірите. Важко буде переконати інвесторів виділити додатковий бюджет, наприклад, на підготовку запуску ракети в космос за 3 місяці, якщо ви самі не впевнені в успіху цієї витівки.

3. Не прописуйте досконально кожну частину доповіді, обмежтеся покроковим планом або переходами від однієї частини до іншої – це дасть вам можливість думати і відслідковувати реакцію аудиторії, в іншому випадку ви будете читати з листа завчений урок. І не намагайтеся завчити свій текст напам'ять – обов'язково зіб'єтеся і втратите думку.

4. Практикуйтеся. Робіть міні-доповіді або імпровізовані презентації перед своїми родичами і друзями. Підійде будь-яка тема: святкування найближчого дня народження, похід у великий торговий центр, планування відпустки. Аргументуйте, переконуйте, опонуйте. Головне – говоріть, говоріть.

5. Скиньте швидкість. Не намагайтеся за короткий термін наздогнати всі свої думки – вони набагато швидші за мову. Ви починаєте заїкатися, губитеся, повторюєтесь. Тому нервуєте ще більше і відходите від запланованої промови. Більш корисний підхід – мислити повільніше. Зафіксуватися на одній думці просто. Коли ви помічаєте, що думки понеслися далеко вперед, – просто поверніться назад і повторіть потрібну ідею.

6. Продовжуйте говорити, навіть якщо збилися або заплуталися. Виправляючи помилку, ви ризикуєте заплутатися ще більше. Просто зробіть вигляд, що нічого не сталося і йдіть далі за своєю думкою.

7. Попрацюйте над промовою: не сипте незрозумілими або малозрозумілими термінами, метафорами, іншими фігурами мови, позбудьтеся від слів-паразитів, уникайте штампів і стереотипів, а також риторичних запитань. Говоріть коротко і по суті.

8. Використовуйте момент залученості. Апелюйте до своїх слухачів. Визначте момент в ході виступу, коли ви звернетеся до аудиторії з якимось питанням, з проханням щось назвати, перелічити, – це допоможе присутнім сконцентрувати свою увагу на обговоренні теми і підвищить ефективність сприйняття вашого матеріалу.

9. Вигадайте заспокійливий ритуал. Перед великим публічним виступом ви хвилюєтеся, серце б'ється прискорено, дихання збивається, піт котить градом. Саме час "перезавантажитися". Для когось досить буде глибоко вдихнути 3 рази поспіль, хтось може за 5 хвилин до виходу випити капучино – "і нехай весь світ зачекає", когось заспокоїть споглядання фотографій з родинного відпочинку.

10. Пам'ятайте: ваша аудиторія хоче вас почути. Вас не збираються виганяти зі сцени. Присутні витрачають свій час, щоб послухати саме вас. Коли ви нервуєте перед виступом, легко подумати: "Що, якщо комусь не сподобається те, що я скажу?". Ця думка починає поширюватися, і незабаром ви почнете запитувати себе: "Що, якщо всі мене ненавидять?". Просто повірте, що це не так.

Спілкування є невід'ємним атрибутом багатьох процесів життя і ринок праці не є винятком. "Високий рівень комунікативної компетентності" не тільки красиві слова для резюме, а й обов'язкова складова для досягнення конструктивних результатів: при пошуку нової роботи, клієнтів або замовлень.

Тим часом сайт "Сегодня" з'ясував, що робити, якщо співрозмовник надто багато говорить. Слухання – складний процес сприйняття всього сказаного на слух.

Новини партнерiв

Новини партнерiв