Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь
Головна Сьогодні

Як зрозуміти, що робота вам не підходить: практичні поради

Співбесіда – це час і емоції. Щоб не даремно гаяти час, можна поговорити з HR-менеджером по телефону

З'ясуйте всі деталі по телефону. Фото: pixabay
З'ясуйте всі деталі по телефону.
Фото: pixabay

Опис вакансії далеко не завжди показує реальну картину. На ділі виявляється, що вимог більше, зарплата – менше, а графік – не дуже-то і гнучкий.

Як зрозуміти до співбесіди або під час його проведення, що вакансія – не ваша, розбираємося вшити з експертами Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна.

У телефонному режимі

Співбесіда – це час і емоції. Щоб не даремно гаяти ні одне, ні інше, можна поговорити з HR-менеджером по телефону (або в листуванні) і постаратися з'ясувати максимум подробиць про компанію і вакансії за мінімум часу.

1. З'ясуйте функціонал. З одного боку, це продемонструє вашу зацікавленість у співпраці, з іншого – ви зможете оцінити обсяг роботи і прикинути, яку суму зарплати можна озвучити на співбесіді.

2. Попросіть конкретно роз'яснити питання, що цікавлять вас позиції з обтічними формулюваннями. Наприклад, ви під "місцем розташування в 5 хвилинах від метро" можете мати на увазі сучасний офісний центр в пішої доступності від центральних станцій, а ваш потенційний роботодавець – промзону, куди від найближчого метро дійсно добиратися 5 хвилин, але за допомогою громадського транспорту. Читаючи про "гнучкий графік", ви сподіваєтеся самі регулювати свій робочий час, тоді як HR мав на увазі вибір працювати з 9 до 18 або з 10 до 19.

3. Дізнайтеся про соцпакет. І, головне, запитаєте, що має на увазі роботодавець під цією назвою. Теоретично це – необов'язкові бонуси, такі як знижка на відвідування корпоративного спортзалу або наявність своєї безкоштовної перукарні, на практиці ж часто "соцпакетом" називають вимоги законодавства – оплачувана відпустка та лікарняні.

4. Озвучте особисті переваги. Наприклад, ви вчитеся в вузі і два рази в рік вам потрібно буде відлучатися на сесію.

5. Чемно наполягайте на розмові до співбесіди. Якщо HR-у або начальнику відділу незручно говорити в даний момент, запитаєте, коли можна передзвонити. А ось якщо співрозмовник уникає розмови, наполегливо закликаючи на співбесіду, – це привід задуматися.

При особистій зустрічі

На співбесіду ви все-таки зважилися прийти, але бесіда не клеїться. Після кожної відповіді у вас виникає ще більше питань або відповіді вас не влаштовують.

За якими ознаками можна зрозуміти, що ця робота – зовсім не ваша або не зовсім ваша?

1. У вас викликає подив поведінка потенційного начальника – він постійно відволікається на телефонні дзвінки і листування, каже, наприклад, з використанням жаргонних слів, без дозволу переходить на "ти".

2. Вам не пропонують не те що посадові інструкції, але навіть чіткі описи ваших обов'язків, до цього ж відноситься назва посади. Якщо потенційний роботодавець говорить "розберемося в ході роботи", "головне – почати, а там видно буде" – швидше за все, це привід для занепокоєння, адже може він сам не уявляє, чим вас зайняти.

3. Співрозмовник уникає відповіді або переводить розмову на іншу тему, особливо якщо ваші питання стосуються компанії, її позиції на ринку, перспектив.

Не зайвим буде прислухатися і до свого внутрішнього голосу. Навіть якщо в телефонній розмові або на співбесіді все проходить ідеально, але інтуїція підказує, що ця робота – не ваша, варто задуматися, зважити всі "за" і "проти", а тільки потім приймати зважене рішення.

Тим часом сайт "Сегодня" з'ясував, як повернутися до роботи після тривалої перерви: особливості пошуку. Не вигадуйте казок, що рік-два-три працювали в неіснуючій конторі без оформлення.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Новини партнерів

Популярні статті

Новини партнерів