Головна Сьогодні

Як перетворити виконання домашнього завдання в захоплюючу гру: поради вчителів

Допоможуть підстановки, заміни і безглузді розповіді

Батьки. Повинні дати ідею для дитячих ігор, які будуть
Батьки. Повинні дати ідею для дитячих ігор, які будуть

Те, що програму для молодшої школи спростили, ще не означає, що на канікулах або після легких уроків дітям не потрібно нічого робити. За твердженням вчителів і модераторів, які беруть участь в тій самій розвантажування програми, тренувати мозок дитини і підтримувати його працездатність в тонусі потрібно обов'язково. Допомогти в цьому можуть нескладні ігрові вправи, націлені на запам'ятовування нових або погано засвоєних знань. Київські вчителі початкових класів Ірина Пригожина, Ольга Трифонова і Оксана Черних стверджують, що, граючи з дитиною або навчивши цікавій грі дитячу компанію, можна підтягнути знання іноземних мов, навчити переказувати почуте і прочитане близько до тексту, нестандартно мислити і навіть підкоригувати красу почерку дитини.

ВЧИМО: SHЛА САSHA ПО SHOССЕ

Не всім дітям однаково добре даються іноземні мови. Багатьом спочатку навіть алфавіт рідного складно запам'ятати, що вже говорити про іноземний! Завдання батьків – допомогти в цьому дитині. "Величезні проблеми виникають з оо, ee, th, ch, sh і іншими поєднаннями, – пояснює вчитель молодших класів Ольга Трифонова. - Іноді навіть тямущим проблематично запам'ятати, як читаються ці літери. Тому я б порадила батькам підготувати дитині цікавий матеріал для читання (казки, анекдоти, вірші тощо). Це повинен бути роздрукований або виведений на екран текст. Родзинкою є те, що текст ви роздруковуєте на рідній мові, а проблемні букви – іноземною (їх треба обов'язково виділити яскравим кольором). Тобто, треба "ч", "ш" чи інші замінити на аналогічні англійські (СH, sh тощо). Так, початковий текст "Йшла Саша по шосе" перетворюється в "Shла Саshа по shоссе". При цьому текст, за словами вчителів, неодмінно повинен бути цікавим для дитини – інакше це буде мука, а не читання-запоминалка. Після того як результат видно і школяр адаптувався, можна ускладнити завдання: в цьому ж тексті замінити ще якісь букви на іноземні. Так можна легко заповнити прогалини в знаннях і навіть приступити до легких текстів іноземною. Після того як дитина або кожна дитина впоралася, можна дати завдання компанії: побути вчителем – знайти в цьому ж тексті, наприклад, 5 помилок, де букву рідної мови не замінили англійської або їх поєднанням. "У тексті повинно бути не більше 100 слів, щоб не перевантажувати дітей", – попереджає Ольга Олексіївна.

ПИСЬМО.Після того як учень освоїть проблемні букви, можна піти далі: написати невеликий диктант, але компанією. "Багато дітей не погоджуються писати що-небудь на додаток до домашнього завдання. Тому добре, якщо правопис відбувається у вигляді гри, – стверджує Ірина Пригожина. - Батькам бажано зібрати компанію з кількох друзів школяра, тоді завдання буде виконано. Спочатку дорослий сам пише букву кожній дитині, після чого учень повинен її розфарбувати в тварину. У кого-то це буде леопардова СH, у кого-то – дракон з лускою тощо. Після цього дитина легко напише буквосполучення самостійно. Закріпити можна диктантом з різних (в тому числі легких) букв на швидкість".

ТЕМАТИЧНІ ЛИСТИ-СКРУЧУВАННЯ І ПЕРЕКАЗ

Хорошим вправою для дітей буде гра на розвиток пам'яті, фантазії і розширення словникового запасу. Для цього вчителя пропонують навчити дітей грати в листи-скручування. "Правила прості: вибирається оповідач, який придумує тему (наприклад, джунглі, школа, робота кухаря тощо), – пояснює Оксана Черних. - Потім береться чистий аркуш, дитина загинає перший рядок на аркуші (це обов'язково, інакше рядки будуть на різних сторонах аркуша), і пише будь-яке слово або словосполучення по темі. Після цього він загинає рядок на себе, щоб не було видно, що там написано, і передає наступному учаснику, потім – наступного, поки лист не згорнеться в тонку смужку. Після цього лист розгортається, і на звороті буде написаний текст (дітям, до речі, подобається, що текст – на звороті). Ведучий бере текст, читає його і вигадує розповідь так, щоб були використані всі слова. У підсумку виходить цікава казка, від якої всі в захваті". Складність, за словами Оксани Юріївни, в тому, що слова можуть взагалі між собою не поєднуватися, але учень повинен примудритися їх з'єднати в розповідь. Для цього діти зазвичай використовують багато додаткової інформації, яка виправдовує наступну репліку або слово з листа. Не варто обмежувати в цьому дітей, адже так вони розвивають свою фантазію. Решта учасників гри можуть розповісти свою версію з цього ж листа-скрутці або придумати свою тему і розповісти її. Потім учні голосують за найцікавішу казку, і вибирають переможця.

ЗНАЙТИ СПІЛЬНЕ ЗІ СЛОВАМИ

У більшості людей, причому не тільки в дитячому віці, досить примітивні асоціації з одними і тими ж поняттями. Наприклад, з любов'ю асоціюється намальоване сердечко, з боягузтвом – заєць тощо. Але потрібно прагнути до того, щоб дитина мислив ширше. Для того щоб це розвинути, можна пограти компанією в "Повторюшку". Суть гри проста: хтось із батьків підбирає всім відомі слова (наприклад, "кухня", "дитячий сад", "час" тощо.), а діти повинні написати 10 слів, з якими асоціюється заданий слово. Після цього діти по черзі читають свої слова і викреслюють ті, які у них повторюються. Той, у кого залишилося більше незачеркнутих слів, переміг. "Наприклад, якщо потрібно придумати асоціації зі словом "час", у багатьох будуть написані слова хвилина, секунда, годинники, урок, перерва тощо, – кажуть вчителі. - Якщо після викреслювання загальних слів залишилися слова, які незрозуміло як асоціюються з головним словом, можна попросити автора розповісти, чому він написав це слово".

new_image3_151

Гра."Повторюшка"навчитьдитинумислитинестандартно.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Джерело: "Сегодня"

Новини партнерів

Популярні статті

Новини партнерів

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь