Головна Сьогоднi

Кіно з психологом: "Близькість" – фільм для тих, хто переживає зраду

У новому проекті "Сегодня" разом з експертами аналізує популярні фільми

Кіно з психологом: "Близькість" – фільм для тих, хто переживає зраду

Якщо у книг - німих вчителів - є тільки сила слова, то у кіно - сила музики, зображення, акторського таланту і спецефектів. Тому послання, закладені в ньому, здатні швидше до нас достукатися. Головне - зуміти їх розгледіти і правильно інтерпретувати. У цьому допоможе наш проект "Кіно з психологом".У ньому ми будемо говорити про фільми, в яких яскраво розкриті життєво важливі теми, і про уроки, які вони нам дають.

Наш експерт:

Світлана Клапишевська, психолог психологічної студії "Просте теперішнє"

Досьє на фільм "Близькість"

Рік: 2004

Тривалість: 1 година 44 хвилин

Країна: США

Режисер: Майк Ніколс

У головних ролях: Наталі Портман (Елліс), Джуд Лоу (Ден), Джулія Робертс (Анна), Клайв Оуен (Ларі)
Нагороди: "Золотий глобус" в категоріях "Кращий актор другого плану" і "Краща актриса другого плану".

Про що: про любовний квадраті, природу любові і зради.

Кому варто подивитися: Тим, хто шукає відповіді на питання: чому люди зраджують, чи можна пробачити зраду, чи варто про неї розповідати партнеру, що таке справжня близькість і як відрізнити її від ігор розуму і гормонів
.


Фільм починається зі знайомства першої пари любовного квадрата - Елліс і Дена.

Вона - американська неформалка з рожевими волоссям, стриптизерка. Він - англійська клерк, журналіст, що пише некрологи. Але серед натовпу ці двоє випадково зустрічаються очима і вже не помічають нікого і нічого. Режисер покадрово зображує народження кохання з першого погляду і відразу ж показує, що воно ризиковане, тому що засліплює. Елліс, як ніби загіпнотизована незнайомцем, переходить дорогу на червоне світло, і її збиває машина. Прийшовши до тями, вона бачить його поруч з собою. Так зав'язується перший любовний вузол.

portman1

Незнайомка. Такою Ден вперше побачив Елліс

Зав'язка другого відбувається в фотостудії Анни. Ден сюди приходить, щоб зробити портрет для своєї книги. Світську балаканину під час зйомки він перериває наказом: "Підійди!" Анна підкоряється, і вони починають цілуватися. Але потім, дізнавшись, що у Дена є дівчина, вона відмовляє в стосунках.
Живучи з Елліс, він продовжує думати про фотографа і в чаті анонімних любителів сексу називає себе Анною. Під таким ім'ям він знайомиться з четвертим учасником любовного квадрата, лікарем Ларі, і призначає йому побачення в океанаріумі, в якому любить бувати Анна. Той туди приходить і помічає самотню жінку. Нею виявляється Анна. Жарт Дена зводить цих людей. Так утворюється друга пара чотирикутника.

clipboard011

Ден і Анна. Йому важливо підкорювати жінку

Підгрунтя зради

Пристрасті починають загострюватися на виставці Анни "Незнайомці". Там вперше знайомляться Елліс і Ларі. Як справжній член товариства любителів сексу, побачивши чуттєву Елліс, він не міг не зробити спроби її спокусити. Але, наткнувшись на її холодність, відступає. А ось натиск Дена на Анну на цей раз виявився успішним: у них починаються любовні відносини.

Чому вони йдуть на зраду? Елліс, дізнавшись про неї, питає у Дена: "Тебе притягує успіх Анни?" І той відповідає: "Ні, те, що їй не потрібен". У цій відповіді лише частка правди: Дену важливо, щоб йому підкорялися, а Анна якраз така жінка.

"Фраза "Подойди!" была словом-проверкой, — комментирует Светлана Клапишевская. — Когда Анна ему подчинилась, Дэн понял, что сможет управлять отношениями".
Чому Анна готова підкоритися поклику незнайомця?
"Она бежит от одиночества, — считает психолог. — На ее выставке звучит фраза: "Люди на снимках не выглядят весело. Они все одинаково одиноки!" А ведь фотограф всегда фотографирует себя! Анна даже в отношениях с Лари продолжает испытывать одиночество, поэтому ищет незнакомца, фантазию, которая заполнит ее внутреннюю пустоту. Но это невозможно".

clipboard018

Ден і Елліс. Вона управляє їх відносинами

Любиш — пробачиш

Таким чином, пояснювати зраду виключно фізичним тяжінням не можна. Чи можна пробачити тих, хто зраджує? У героїв фільму на цей рахунок різна позиція. "Якщо любиш – пробачиш", – говорить Анна Дену після того, як зізналася йому в тому, що переспала з чоловіком заради того, щоб він дав розлучення. Опинившись в ролі рогоносця, Ден рве відносини і повертається до Елліс. А та, простивши його, знову починає з ним жити. Прощає зраду дружини і Ларі, хоча спочатку, дізнавшись подробиці її відносин з Деном, побажав Анні "здохнути". "Ти не розумієш в любові головного, бо не знаєш компромісів", – говорить він своєму супернику.

А ось його Ларі прощати не збирається: він мстить Дену, збрехавши, що переспав з Елліс. І ця брехня стає кінцем для першої пари нашого квадрата. Посеред любовної ідилії (у Елліс прекрасний настрій, вони скоро летять в Нью-Йорк) Ден починає допитуватися у неї, чи ділила вона все-таки ліжко з Ларі. Чому він вибрав саме цей момент абсолютного щастя? "Песимісти не хочуть бути щасливими. Їм потрібно страждати, щоб виправдати свою депресію", – ці слова Ларі пояснюють таку поведінку Дена. Його душа хвора, і це нарешті розуміє і Елліс. Без сліз і істерик вона заявляє: "Я більше тебе не люблю". Потім режисер показує цю героїню вже на вулицях Нью-Йорка. Вона знову йде серед натовпу, і всі чоловіки з захопленням обертаються їй услід. Вона знову ступає на червоне світло.

"Но в этот раз она осознанно это делает, понимая, что управляет ситуацией, — комментирует Светлана Клапишевская. — Она транслирует миру: "Все будет, как я хочу! Все подвластно мне! Я пробую и получаю результат или опыт".
Елліс, звільнившись від токсичних відносин з Деном, знайшла внутрішню силу.

Все добре і у Ларі з Ганною. Їх режисер показує на подружньому ліжку. Він заснув з газетою в руках, і вона дбайливо прибирає її. Ці двоє пробачили один одному, знайшли компроміси, і їм добре удвох. На відміну від Дена: самотній, він бродить по вулицях Лондона і заходить в дворик, в якому починався їхній роман з Елліс. І тут на одній з меморіальних плит він бачить ім'я Елліс Айрес - і розуміє, що жив кілька років з дівчиною, не знаючи її справжнього імені! Вона так і залишилася для нього незнайомкою. У їхньому випадку секс не став навіть умовою близькості.

clipboard04

Після розриву. Вільна, смілива і красива

Головні меседжі фільму

  • "Людина страждає, коли не отримує того, чого хоче. Але ще більше вона страждає, коли не може зрозуміти, чого хоче".
  • "Якщо ви вірите в любов з першого погляду, ви будете шукати її постійно".
  • "Якщо любиш, пробачиш".
  • "Близькість не виключає сексу, але він не є її умовою".
Джерело: "Сегодня"

Новини партнерiв

Новини партнерiв