Головна Сьогоднi

Краще промовчіть: сім тем-табу на співбесіді

Ні в якому разі не обговорюйте з потенційним роботодавцем екс-колег, і тим більше в негативному ключі

<p style="text-align: justify;">Будьте собою на співбесіді. Фото: depositphotos</p>
Будьте собою на співбесіді. Фото: depositphotos

Щоб отримати гарну роботу, важливо створити правильне перше враження. При цьому зіпсувати його можна ще швидше за допомогою всього лише однієї невдалої фрази, жарту або недоречно порушеною темою.

Фахівці Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна назвали сім тем-табу, які не рекомендується піднімати на співбесіді.

  1. Особисті проблеми. Одним з перших на співбесіді можна почути запитання: "Чому ви хочете працювати в нашій компанії". Відповідь: "Тому що у мене діти-школярі і літні батьки, яким потрібно допомагати, тому дуже потрібні гроші" – трохи не те, що розраховує почути інтерв'юер. Не варто намагатися розжалобити потенційного роботодавця. Адже керівництво компанії зацікавлене в досягненні поставленої мети.
  2. Рівень зарплатні. З тієї ж причини з порога не потрібно задавати питання: а скільки я буду отримувати? Якщо вам вдасться зацікавити рекрутера, він неодмінно назве цікаву для вас суму або запитає про ваші зарплатні очікування, але, швидше за все, вже ближче до кінця співбесіди.
  3. Індивідуальні умови роботи. Не намагайтеся на старті виторгувати собі преференції. Навіть якщо ви – унікальний фахівець, перший час будьте готові працювати "як всі", а вже після того, як ви добре себе зарекомендуєте, можна буде звернутися до роботодавця з питанням, наприклад, про можливість віддалено працювати по п'ятницях або приходити пізніше по понеділках.
  4. Неприйнятні для вас фактори в роботі, особливо в різкій формі. Якщо рекрутер попросить вас розповісти про це, не варто емоційно говорити про непотрібні щоденні планерки або затримки. Замість цього можна сказати так: "Я не люблю залишатися після роботи, тому використовую прийоми тайм-менеджменту, що дозволяють мені ефективно виконувати поставлені завдання. Якщо ж йдеться про форс-мажор, то я готовий жертвувати особистими планами".
  5. Відносини з колишніми колегами і начальством. Ні в якому разі не обговорюйте з потенційним роботодавцем екс-колег, і тим більше в негативному ключі. По-перше, це просто неетично. По-друге, якщо ви так легко роздаєте епітети колишнім співробітникам, так само можете поступити після звільнення і з теперішніми. По-третє, керівники і HR-и можуть бути знайомі. Якщо вас запитають про причину звільнення з попереднього місця, можна відповісти нейтрально – "перестали влаштовувати умови роботи".
  6. Пропозиції інших роботодавців. HR, безумовно, цінує те, що такий затребуваний фахівець, як ви, зацікавився саме його вакансією. Але акцентувати увагу на тому, як вас "розривають на частини інші рекрутери", все ж не варто. Тим більше неетично торгуватися, набиваючи собі ціну і озвучуючи фінансові та інші пропозиції від конкурентів. Адже потенційний роботодавець може робити ставку не на багаторічному досвіді і високих професійних якостях претендента, а на лояльності і непідробному інтересі до компанії.
  7. Особисті цілі. Припустимо, ви прийшли в цю компанію, щоб заробити собі на великий будинок або задовольнити власні амбіції, зайнявши високий пост, або довести другій половині, що впораєтеся без фінансової підтримки. Все це гідні цілі, але роботодавцю озвучувати їх не обов'язково.

Тим часом вчені розповіли, скільки потрібно годин, щоб стати кращими друзями. Дослідники з'ясували, що мозок людини здатний одночасно справлятися з 150 друзями.

Новини партнерiв

Новини партнерiв