Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь
Головна Сьогодні

Модель поведінки: варто прислухатися або ігнорувати чужу думку на роботі

Взагалі, конструктивна критика – двигун особистого прогресу та ефективності

Позбавтеся від залежності від чужої думки. Фото: depositphotos
Позбавтеся від залежності від чужої думки.
Фото: depositphotos

Чужу думку далеко не завжди можна сприймати, як показник вашої правоти або навпаки – зроблених помилок. Просто важливо розуміти, коли до неї варто прислухатися, а коли ліпше проігнорувати.

Наприклад, відомий французький письменник Андре Моруа говорив:

Не варто орієнтуватися на громадську думку. Це не маяк, а мандрівні вогні.

Work.ua вирішив глибше вивчити питання і на прикладах показав, як ставитися до думки оточуючих на роботі.

Конструктив

Отже, ви займалися своїм завданням. Воно забрало багато часу і зусиль. Ви були впевнені, що зробити ліпше – просто неможливо. Але ось після реалізації ваш колега зауважує деякі шорсткості і недоліки. Як реагувати?

Відразу визначте для себе, наскільки критичні недоліки, чи можна їх виправити, як і якою ціною.

Якщо ви в принципі не вважаєте зауваження критичним і на 100% впевнені, що помилки немає і виправляти нічого, залиште за собою право знехтувати критикою.

Якщо ви згодні з тим, що допущена помилка, доведеться її виправляти. Для початку подякуйте колезі, запросіть його обговорити шляхи вирішення, якщо у нього є ідеї, і беріться за переробку.

Важливо! Зробіть висновки із ситуації, щоб вона не повторилася в майбутньому. Якщо компетенція колеги, який помітив помилку, дозволяє попросити його про допомогу в майбутньому, так і зробіть.

Взагалі, конструктивна критика – двигун особистого прогресу та ефективності.

Деструктив

Тепер давайте докладніше про думку заради думки. Знаходити недоліки в чужій роботі – для деяких просто варіант проведення часу. Їхня критика не несе нічого важливого, критичного або принципового. Але такі люди вважають, що їхня думка вам просто необхідна.

Головний метод боротьби можна описати в правилі "Критикуєш – пропонуй".

Якщо за критикою не стоїть ніяка пропозиція, можна взагалі не звертати на такі пропозиції жодної уваги. Від слова взагалі. Вислухайте, кивніть, забудьте.

Не потрібно витрачати енергію, сили і час на те, що не принесе нічого, крім поганого настрою і сумнівів у власному професіоналізмі. Знаєте, що говорив із цього приводу англійський мислитель Гілберт Честертон?

Якщо вам кажуть, що якийсь предмет занадто малий або занадто великий, занадто червоний або занадто зелений, надто поганий в одному сенсі і так само поганий в протилежному, знайте: немає нічого ліпшого за цей предмет.

Тим часом психолог пояснила, чому погані узагальнення і чому краще орієнтуватися на свої відчуття. За словами Світлани Ройз, коли на тебе в будь-якому віці кричать, принижують, ігнорують, коли б'ють, коли маніпулюють – це ненормально.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини на наших сторінках Facebook, Twitter, Telegram

Новини партнерів

Популярні статті

Новини партнерів