Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь
Головна Сьогоднi

Роботодавці в Україні намагаються наздогнати світовий рівень комфорту роботи в офісі

В офіси перекочували спортзали, ліжка і навіть пиво


Роботодавець стає все ближче до співробітника: він готовий прийняти і навіть вирішити його особисті проблеми, а ще – створити на роботі немислимий років 20 тому комфорт. Якщо раніше особливим соцпакетом могли похвалитися тільки обрані компанії з міжнародним капіталом, то сьогодні – безліч солідних підприємств, що борються за якість праці.

У зв'язку з економічним зростанням український ринок праці відчуває брак професіоналів, і останнім часом вони стали частіше диктувати роботодавцям свою волю, пояснює експерт ринку праці і директор з розвитку Work.ua Сергій Марченко. Менеджери з персоналу відзначають падіння інтересу претендентів до своїх вакансій. Далекоглядні роботодавці розуміють: утримати співробітників значно простіше, ніж шукати нових. Тому намагаються, наскільки це можливо, зробити роботу в своїх компаніях цікавою і необтяжливою.

В ОФІСІ: ПОПКОРН, МАСАЖ І ЙОГА

"

Найдальші на цьому шляху просунулися IT-компанії. У них вже давно стандартом вважаються спортивні тренажери і лаундж-зони в офісах, де співробітники можуть розвантажити свій мозок, – розповідає Марченко. – Відсутність дрес-коду, безлімітні чай, кава і снеки, короткий день у п'ятницю або робота з дому – ось неповний перелік того, що в IT-компаніях вже не розцінюється як поступка, а вважається необхідною умовою для залучення і утримання співробітників".

Решта компаній обережно і поступово, але теж впроваджують одне послаблення за іншим: зараз, наприклад, практично у всіх офісах встановлені кулери з водою, хоча ще 10 років тому це здавалося великою розкішшю. Часто компанії пропонують гнучкий графік: наприклад, відпрацювати 8 годин на проміжку з 7:00 до 20:00, у зручний співробітникам час. Досить широко поширені медичні страховки, які в найбільш просунутих компаніях поширюються навіть на членів сім'ї.

Портал rabota.ua нещодавно провів опитування на тему "дбайливості" роботодавців, розповідає HR-експерт компанії Тетяна Пашкіна.

"

Майже у половини опитаних є можливість працювати за гнучким графіком, в т.ч. віддалено. Досить поширені релакс-зони, душові та велопарковки (як підтримка здорового способу життя

), – пояснює Пашкіна. – 7% компаній навіть оплачують заняття спортом своїм співробітникам ".

47% пропонують безкоштовно каву / чай, кожен четвертий роботодавець оплачує мобільний зв'язок своїх співробітників. По 15% набрали надання мобільного телефону і медична страховка, далі по поширеності – покупка профільної літератури, обіди, проїзний. Дуже здивували офісні попкорн-машина, масаж і йога, зізнається Пашкіна.

ОСОБИСТИЙ ДОСВІД. "Я сам на початку 2000-х працював у компанії, яка продавала копіювальну техніку. І там діяв дуже прогресивний на той час графік роботи: в п'ятницю можна було працювати без обіду, але йти з роботи о 14 годині, – згадує експерт. – Насправді в більшості офісів у п'ятницю після обіду і так обстановка неробоча. Наш роботодавець тонко це вловив, і співробітники були вдячні – працювали хоч і півдня, але на совість. Натомість отримували майже три вихідних: це була дуже вдала win-win стратегія ".

"ПЛЮШКИ" РОБОТОДАВЦЯ

"

Питання набору персоналу для" Макдоналдс "завжди актуальне, – розповідає старший консультант відділу персоналу компанії" Макдоналдс "в Україні Сергій Невмержицький. – У спеціальному розділі" Питання – відповіді "на корпоративному сайті компанії люди, зацікавлені вакансіями, можуть розрахувати можливий рівень доходу з урахуванням його особливостей і відразу подати електронну анкету на працевлаштування

".

Також у компанії діє програма "Працюємо разом", яка дає можливість працювати з друзями: вона передбачає винагороду для співробітників ресторанів, якщо друзі на їхнє запрошення приєднуються до команди. За останній рік кількість співробітників, які приєдналися до "Макдоналдс" за цією програмою, зросла більш ніж удвічі. Так створюється атмосфера, в якій людям хочеться працювати разом. А влітку 2016 року двоє дітей співробітників "МакДоналдз" на конкурсній основі були обрані для участі в міжнародній програмі компанії "Супроводжуй футболіста". Завдяки цій програмі вони відвідали Чемпіонат Європи з футболу у Франції і вивели на поле гравців збірної України.

Конкурси з призами. В "Київстарі" давно працює проект "Віртуальний офіс": співробітники, чия профдіяльність не вимагає 100% перебування в офісі, можуть один день на тиждень працювати віддалено, розповідає Ірина Леличенко, фахівець по зв'язках з громадськістю компанії. Цим користуються 40% штатних співробітників. "В результаті відзначаємо підвищення продуктивності, оптимізацію витрат і підвищення лояльності талановитих кадрів.

"

Дистанційні" співробітники встигають виконати більше завдань і більш залучені в робочий процес

", – говорить вона.

Для тих же, хто в офіс їздить регулярно, є велопарковки та куточки для відпочинку. Компанія підтримує прагнення персоналу вести здоровий спосіб життя: оплачує оренду залу для футбольних тренувань, організовує змагання між спортсменами різних департаментів. "Сузір'я Київстар" – це конкурс для визначення кращих співробітників року.

"

Дозволяє попутно зібрати відгуки про людей – їх можна використовувати для розвитку дійсно талановитих кадрів, – пояснює Леличенко. – Переможці отримують почесне звання" Кращий співробітник року ", пам'ятну статуетку та премію". Окремо заохочують продавців: для них діє окрема програма мотивації, призи – щоквартально.

У СВІТІ: БАРИ І РАБИ

ЧАРКУ-ДРУГУ. Місце для сну в офісі – вже вчорашній день. Сьогодні є роботодавці, які визнають: стаканчик віскі або келих пива деяким підвищує працездатність і вміння креативити. Тому дозволяють співробітникам випивати по п'ятницях, ставлять пивні автомати або відкривають доступ до барів.

МАЙБУТНІЙ МАМІ. Facebook, Apple і сервіс Spotify першими придумали включити в стандартний соцпакет співробітниць специфічний бонус для залучення більшої кількості жінок: заморожування яйцеклітин. Так і робота не стоїть на місці, і народжуваність не страждає – жіноча частина персоналу не поспішає жертвувати кар'єрою, побоюючись цокання біологічних годинників.

НА ПОБІГЕНЬКАХ. Щоб співробітники не відволікалися на покупки і походи на пошту, їм дають особистих помічників для вирішення побутових проблем. Так, консьєрж-сервіс для поєднання роботи та особистих справ налагодили вже SC Johnson & Son, Accenture, Hyatt Hotels і Nordstrom. Пакет послуг – від хімчистки до підготовки до подорожей.

Джерело: "Сегодня"

Новини партнерiв

Новини партнерiв