I love Ukraine

Все про Джонсона

Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Сам собі господар: колишній фізик відкрив в Херсоні цех по в'яленню помідорів

Українець навчився перетворювати в делікатес помідори, які для цього не підходять

Життя Андрія Держипольського, вченого, мандрівника і кулінара-любителя, круто змінили херсонські помідори. Випускник фізфаку мирно займався наукою, працював в сфері продажів і обслуговування складного обладнання, і навіть не підозрював, що одного разу хобі зробить його піонером харчової промисловості.

"Я багато подорожував, і в кожному новому місті, кожній країні намагався знайти цікавий ресторанчик і щось оригінальне там спробувати, – розповідає гастроентузіаст. – Так одного разу, років 5-6 назад, я зустрівся з в'яленими помідорами. І настільки ними захопився, що з тих пір став шукати способи, як застосовувати їх в моїх кулінарних дослідах".

Помідори, які вдавалося дістати в Україні, не задовольняли якістю або ціною, і Андрій, підключивши знання і досвід фізика, вирішив спробувати зробити продукт самостійно. Так почалися його експерименти на кухні: у свій час замість закачуванням домашніх консервацій кулінар займався одними тільки помідорами, намагаючись зав'ялити їх як треба.

"Друзі дуже хвалили, всі запитували, не думаю я їх виробляти. І в кінці-кінців ці розмови і думки "А чому б і ні?" привели до появи маленького помідорного цеху", – згадує Андрій.

З тих пір виробництво відпрацювало вже друге літо, наростило обсяги в 2,5 рази і вже обзавелося послідовниками і конкурентами. Але підприємець конкуренції не боїться: впевнений, що помідорів і ринку вистачить на всіх, і має намір випускати в 10 разів більше продукту, ніж тепер
.

СТАРТОВИЙ КАПІТАЛ: ПІШЛО 10 ТИСЯЧ ДОЛАРІВ

Реклама

На жаль , в Україні помідори – овоч сезонний , і тренуватися в їх вялении Андрій міг тільки влітку . Перший сезон пішов на досліди , другий – на вдосконалення технології , третій – на виготовлення закуски для своїх потреб , і тільки в наступному році руки дійшли до промислового виробництва .

"Освіти мені цілком вистачало: я просто об'єднав свої знання з фізики з гастрономічною інтуїцією, плюс навички роботи на кухні, – розповідає бізнесмен. – На початковому етапі вистачало маленької команди: дружина (теж фізик) управління нею з бухгалтерією (у міру нарощування обсягів фінансові завдання віддали на аутсорсинг), мій колишній однокласник і основний партнер, який контролює роботу цеху в Херсоні, і помічники – мій родич зі своєю дівчиною. У цеху працювали пара робочих. Але на час заготівлі наймаємо кілька десятків додаткових співробітників". Цех маленький, але продуктивний, каже Андрій, а на його запуск пішло близько 10 тис. доларів. За словами Андрія, вклалися в скромну суму лише тому, що постійно оптимізували витрати коштів, ламали голови, як перепланувати витрати, рознести в часі, відстрочити. У квітні 2015 го знайшли цех, закупили обладнання – сушарки, автоклави, столи, посуд, витратні матеріали – банки, кришки ... І в кінці літа, через 5 місяців, вже видали першу партію авторського товару.

РЕКЛАМА.Такий товар краще раз спробувати , ніж сто разів прочитати . Тому Андрій почав активно презентувати помідори на ярмарках і фестивалях вуличної їжі . Роздавав матеріали , пригощав , публікувався на спеціалізованих сайтах для крафтового виробників . "Не обійшлося без просування в соціальних мережах , через ресторани : одні ресторатори самі роблять наголос на тому , що використовують на своїй кухні український ексклюзив , інших ми просимо акцентувати на цьому увагу , коли виносять страви клієнтам " , – ділиться Андрій .

Реклама

Помідори в Україні вирощуються так само давно , як і в Греції або Італії , і непробачно , що у нас до сих пір не було традицій виготовлення такої пікантної закуски . " Щоб надолужити упущення , ми придумали кілька ексклюзивних рецептів , які не приймаються за імпортні аналоги і повинні сприйматися як автентичний український продукт . Так , наші помідори вялятся з часником , насінням кропу , в нерафінованій соняшниковій олії . Іноземцям дуже подобається ! " , – пишається кулінар- самоучка .

НАЙВАЖЧЕ

"Я багато до чого був готовий: переживати труднощі, вирішувати завдання, до яких відразу не добереш правильну відповідь – та й не знаєш, чи є вона взагалі. Тому все, з чим стикався, сприймав як належне. Якщо компаньйон говорив: "У нас проблема", я поправляв його: "Не проблема, а поки невирішена задача", – пояснює Держипольський. Але сумніви дуже мучили початківця бізнесмена: піде чи ні справу, варто вчинити так чи інакше ... З роботою поривати він не планував – збирався поєднувати зі своєю справою. Але коли виникли серйозні розбіжності з керівником, довелося піти зовсім і залишитися на самозабезпеченні. "Це був важкий час. Бізнес тільки-тільки з'явився, жити без зарплати було, якщо чесно, тривожно. Коли знайомі питали: "Як воно – бути самому собі господарем?", Відповідав: "А я тепер вільна людина: хочеш – з ранку до вечора працюй, не хочеш – з вечора до ранку", – зізнається фізик. Але справа розвивалася. Крім приватних покупців, у фірми з'явилися клієнти: магазини і ресторани, яким подавай документи на продукцію. "У нас їх можна очікувати місяцями і навіть роками, а у дрібного бізнесмена фінансового буфера вистачить від сили на кілька тижнів. Тому обмежуємося мінімально необхідними дозволами, решта – по ходу справи", – розповідає він.

Реклама

ЗМІНИ В ЖИТТІ

Перш за все кардинально змінилося коло спілкування: в ньому стали переважати люди з зовсім іншими цінностями, баченням життя і психологією. "Коли спілкуєшся з певним контингентом людей, складається своя картина світу. І якщо оточення змінюється, відбувається культурний шок", – описує враження підприємець. З'явилося багато часу на сім'ю. "Власне, це тому, що з дружиною ведемо всі справи на пару. А якщо їду у відрядження (в херсонський цех в період заготівлі потрібно за літо навідуватися кілька разів) – вирушаємо з дітьми. Виходить щось на зразок спільного відпочинку", – пояснює Держипольський.

ПОРАДИ БУВАЛОГО

Андрій радить подумати тричі , перш ніж вплутуватися в стартап . " Раніше у мене були вільні час і гроші . А тепер і те, і інше забирає розвивається фірма , – нарікає співзасновник цеху . – Якщо справи підуть нормально , то тебе так закрутить , що великий ризик стати заручником свого ж справи . Власний бізнес – це в певному сенсі данина моді . Але далеко не всім дано його вести . І , може , у вас більше шансів побудувати гарну кар'єру , ніж бути успішним в комерції " .

ІСТОРІЯ УСПІХУ В ЦИФРАХ

У 2015-му, коли світ побачили перші українські в'ялені помідори, Андрію було 33 роки. Своєю реалізації проект очікував цілих 5 років, а запустився за неповних 5 місяців, видавши в продаж відразу ж близько 1400 номінальних баночок продукту-новинки. Через рік, в 2016-му, їх стало вже в 2,5 рази більше. Але якби партнерам вдалося відшукати інвестора і вкласти в справу близько 4,5 млн грн відразу – вже минулого літа банок виготовили б не менше 14 000. "Довелося нарощувати обсяги своїми зусиллями. Але наступний ривок, думаю, буде 10-ти, а після - і 100-кратне збільшення", – планує Андрій Держипольський.

Зараз маленький цех співпрацює вже з більш ніж 20 магазинами і близько 80 ресторанами , з весни і до Нового року кожні вихідні бере участь хоча б в одному публічному заході – ярмарку або фестивалі ( а їх проходить не менше 40 на рік ) . На абсолютних доходи компаньйонів , це , правда , поки не відбивається . " Кожен може абсолютно точно розраховувати не більше ніж на 10 тис . грн на місяць , – каже гендиректор цеху . – Поки кожна вільна копійка йде в розвиток , адже інвестор все ще не знайдений " .

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти