Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.
Прийняти
Головна Сьогодні

Сам собі господар: молодий лікар відкрив ветпункт, маючи в кишені всього 1000 грн

Особистий досвід бізнесмена і поради новачкам

Ретельно підбирайте найманих працівників.
Ретельно підбирайте найманих працівників.

Державна ветлікарня, де молодий ветеринар Сергій Ставничий почав професійну кар'єру, була всього в 15 хвилинах ходьби від його будинку, і це був єдиний плюс роботи в ній. "Зручно, що міг відпрошуватися і вирішувати домашні проблеми, і, напевно, до цього дня сидів би на ставці, але допоміг випадок, – згадує він. - "Доброго" начальника змінив прискіпливий, почав наводити свої порядки. Це стало останньою краплею в коливаннях: я рубонув з плеча і звільнився". Сьогодні Сергій безмірно вдячний тому шефу – його життя змінилося докорінно. Він відкрив власний ветеринарний пункт в своєму райцентрі Обухові (Київська область) і замість просиджування штанів в очікуванні рідкісних пацієнтів приймає хворих і з далеких сіл, і зі столиці. Їздить на міжнародні конференції, постійно розвивається і крок за кроком наближається до мрії – великої повноцінної зооклініки.

СТАРТОВИЙ КАПІТАЛ

Півроку після звільнення Сергій заробляв на випадкових викликах. "Була база клієнтів. Коли відкрився мій ветпункт, нічого, крім вивіски на будівлі і візиток, не знадобилося: спрацювало сарафанне радіо", – розповідає ветеринар. Спілкуватися з клієнтами він навчився в приймальному відділенні ветлікарні. "Відразу після вузу не знав, як елементарно заговорити з ними, – згадує він. - А професійного досвіду там майже не нажив. Багато почерпнув ще в вузі, до сих пір консультуюся з колишніми викладачами, не соромлюся запитати ради і у більш досвідчених колег. А інтернет – поганий помічник: спробувавши пару раз знайти там відповіді, зрозумів, що мережа забита інформаційним сміттям. Тому про новинки та останні досягнення дізнаюся з наукової літератури, періодики з ветеринарії, намагаюся їздити на наукові конгреси і конференції".

ВетлікарніСергіяпочаласязпобаченогооголошенняпро здачуприміщення."Місячнаорендакоштувала2500грн.Уменебуломеншеполовиницієїсуми,яїївіддававансомізалишивсязпорожнімбакомідекількомапачкамиліківввалізці,-згадуєпідприємець.-Комурозповідаю,не вірять:людидумають,щодлясвоєї справипотрібнакупагрошей.Аяпривізздомувсвійпідвальчикстаренькістілістілецьіпішовзголовоювроботу".Вітриназзоотоварамиіобладнанняз'явилисявжепізніше.

ЯК ЗМІНИЛОСЬ ЖИТТЯ

Робота в державній ветлікарні привчила до графіком з 8 до 17, п'ятихвилинне запізнення загрожувало доганою. "Тепер прокидаюся не від будильника, а від дзвінків – дзвонять і в вихідні, і у свята, часто через дрібниці. Нещодавно в 6 ранку підняли з питанням, о котрій годині наступного дня можна прийти на щеплення, – розповідає про свої будні Сергій. - Вихідних і відпустки не бачив уже півтора року, на хобі – я розводив голубів – часу більше немає. Якщо потрібно зробити щось по дому, саду – тільки ночами. Вчора ось снідав тільки в 9 вечора, наприклад". Зате підприємець відчуває себе на своєму місці: працюючи в старенькій ветлікарні, мав над собою п'ять начальників і займав в штаті найнижчу посаду фельдшера, при тому що вчився в аспірантурі і був єдиним фахівцем з магістерськими освітою на всі установа, та й управління теж. "А зараз вільний від наказів, але залежний від клієнтів – не маю права пропустити дзвінок. Не передзвонив протягом 15 хвилин – швидше за все, людина вже встигла звернутися до іншого лікаря; не підняв трубку серед ночі – можуть більше не звернутися, навіть якщо до цього обслуговувалися у мене рік".

НАЙВАЖЧЕ

До держслужб у Ставничого ніяких зауважень. "За два дні зібрав документи і зареєструвався, витратив день в податковій, подав заявку на отримання ліцензії і через тиждень уже тримав її в руках, – описує він свій досвід. - Ніхто хабарів не просив". Складно виявилося знаходити взаєморозуміння з господарями пацієнтів. "Люди дуже довіряють інтернету. Буває, важко переконати людину, що плямка на собачому носі не ознака смертельної недуги. Неприємно відчувати, що клієнт вважає тебе некомпетентним, тому що ти не підтвердив його припущення", – зізнається Сергій. Головна його мрія сьогодні – знайти адекватного помічника.

УСПІХ В ЦИФРАХ

Сергійвідкривсвоюветклінікув2014 році.Тодійомубуло25років,азаплечима-всьогодварокипрактики.Вкишенілежала1000 грнзкопійками,їївінвіддавзаорендуприміщення.Бізнеспочинавсяздвох-трьохзверненьзадень,асьогоднівдобувінприймає30-50дзвінківімінімум10-15пацієнтів.Загальнийоборотвденьдорівнює зарплатінапопередньомумісціроботи.Правда,івитратичималі:тількизаправкамашиниобходитьсяв6тис.грнвмісяць."Менізалишаєтьсядоларів500",-зізнаєтьсяветлікар.

ПОРАДИ ТИМ, ХТО СУМНІВАЄТЬСЯ

"Будьте обережні з партнерами і персоналом: якщо люди "з вулиці", за ними потрібне око та око, – упевнений Сергій. - У мене пробували працювати багато людей, але мені з помічниками не щастить: трапляються то некваліфіковані, то недобросовісні. Один навіть обікрав мене на солідну суму: унадився продавати товар, обслуговувати клієнтів повз касу, та ще й крав препарати з аптеки для своєї тварини. Коли балуєш співробітників надмірно, потім гірко дізнаватися, що ті могли безцеремонно поводитися з пацієнтами. Наприклад, перед тим як фіксувати кішку за загривок, потрібно пояснити господареві, що це нормальна практика, а не жорстоке поводження з твариною. А мій помічник робив це без попередження, чим шокував клієнтів і в результаті відлякав. Працюючи на себе, ти зацікавлений пам'ятати про такі нюанси, а найманому працівнику байдуже, чи завдасть він шкоди справі".

Навітьякщовсейдегладко,не зупиняйтесянадосягнутому,радитьСтавничий:втратитинажитедужепросто."Япостійновкладаюсяврозвиток:хочуприміщенняпросторіше-неветпунктв29кв.м,асвітлуклінікузістаціонарнимвідділенням,хорошоюопераційною,професійнимобладнанням",-описуєвінсвоюмрію.

Якщоможнапаралельновлаштуватисянароботу,цедодастьвпевненостівзавтрашньому дні.Сергій,наприклад,одночаснозвідкриттямветпунктупочавпрацюватиінспекторомводнійзі столичнихфірм.Аяктількизавантаживсяповністю,кинув.Ставкувідразуробивнате,щобзаробитине гроші,адовіруклієнтури-намагавсядопомогтимаксимальноякісноівзятизацемінімум.Самевцьому,яквінвважає,ікриєтьсясекретйогоуспіху.

Читайте найважливіші новини в Telegram, а також дивіться цікаві інтерв'ю на нашому YouTube-каналі.

Джерело: "Сегодня"

Новини партнерів

Популярні статті

Новини партнерів