Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Брежнєва та фури

Археологи назвали причину зникнення цивілізації на острові Пасхи

Виявилося, що жителі острова Пасхи не вели війни, як вважалося раніше

Археологи університету Бінгхемтона вивчили обсидіанові списи загадкової цивілізації острова Пасхи і зробили висновок, що вона навряд чи зникла в результаті військового конфлікту, повідомляє Antiquity.

"Практично будь-яку річ можна використовувати як спис, і майже будь-який предмет може стати знаряддям вбивства. Але коли ви ведете війну, то ваша зброя має відповідати певним критеріям – справжня зброя завжди пристосована для вирішення однієї задачі, вбивства противника. Списами "мата'а" з острова Пасхи можна легко поранити людину, але не вбити ъъ", – заявив археолог Карл Ліпо.

1760767

Як показав аналіз, "мата'а" (списи) за своїми "тактико-технічними характеристиками" сильно поступалися навіть найпримітивніших кам'яним інструментам, так як вони просто не були пристосовані для максимально ефективного вбивства противника.

На думку вчених, "мата'а" були бойовими списами, а знаряддями праці для обробки землі і одним з інструментів для нанесення татуювань або обробки їжі. Таке пояснення добре вкладається в те, що ці обсидіанові наконечники вчені знаходять фактично по всій території острова.

Археологи впевнені, що жителі острова Пасхи не вели війни, а зникли з вичерпанням ресурсів і прибуттям перших європейців.

Раніше повідомлялося, що в Норвегії на острові орланів археологи виявили поселення, вік якого приблизно 1500 років.

Крім того, в Помпеях археологи розкопали незайману гробницю доримської епохи.

Острів Пасхи – одне з найзагадковіших місць на Землі. Два тисячоліття тому на ньому існувала цивілізація полінезійців, яка залишила після себе численні сліди у вигляді гігантських бовванів-моаї, які, як сьогодні вважають вчені, є обожненими фігурами предків і родичів древніх жителів острова.
Ця цивілізація фактично зникла з лиця острова Пасхи ще до прибуття туди людей, причинами чого вважаються дві речі – виснаження ресурсів в результаті хижацького винищення лісів і тварин полінезійцями, і пов'язана з цим війна між різними племенами аборигенів.

Приблизно до часу прибуття європейців на острів вони привели до майже повного зникнення культури моаї і її заміні на більш войовничу і примітивну культуру "птахолюдей".

Остаточно залишки цивілізації на острові Пасхи були знищені в середині 19 століття, коли острів фактично окупували работорговці. Завдяки знищенню культури унікальна система писемності острова досі не розшифрована вченими.