Археологи розповіли, що було в гробниці правителя племені майя

Похоронна камера була виявлена на глибині 5-8 метрів

Археологи виявили гробницю правителя майя. Фото: AFP
Археологи виявили гробницю правителя майя.
Фото: AFP

Археологи, що ведуть розкопки в Шунантуніч (Беліз), повідомили про історичне відкриття: знайдена гробниця майянского правителя.

Шунантуніч – пам'ятник культури майя, розташований на заході сучасного Белізу, майже на кордоні з Гватемалою. На території близько 3 кв. км знаходяться шість площ, оточених 26 храмами і палацами. Найбільш відомим є "Палац" (El Castillo) висотою 40 метрів – це друге за величиною спорудження доколумбової епохи в Белізі (перше – храм в місті Караколь). Розквіт Шунантуніч припав на VII – X століття нашої ери.

Розкопки в Шунантуніч ведуться з 1890-х років, однак археологічний сезон 2016-го виявився воістину видатним. Буквально місяць тому археології виявили кам'яні плити з ієрогліфічними написами, надзвичайно важливими для розуміння політичної історії майя, а в липні була знайдена перша за весь час розкопок гробниця майянского правителя, повідомляє Белізький новинний сайт The Reporter.

Похоронна камера була виявлена на глибині 5-8 метрів. Археологи знайшли в ній кераміку, фрагменти нефриту і людські останки. Конструкція і розміри гробниці, наявність священного для майя нефриту і деякі інші деталі говорять про те, що тут була похована "дуже важлива персона" – очевидно, місцевий правитель.

Попереднє дослідження стегнових кісток, форми черепа і стану зубів показало, що покійний був чоловіком віком від 20 до 30 років. У північно-західній частині похоронної камери були також виявлені останки тварини – можливо, ягуара.

Це унікальне відкриття належить професору Хайме Оуе, фахівця з історії майя і фактичному засновнику белізькою археології.

Майя – цивілізація, що існувала на території Мезоамерики (від центру Мексики до Гондурасу і Нікарагуа). У ній була розвинена писемність, мистецтво, архітектура, математична і астрономічна системи. Сучасній науці достеменно невідомо, як вона з'явилася і як зникла з лиця Землі.

Джерело: Вести.Ru