Головна Сьогоднi

Астероїд, який вбив динозаврів, на два роки занурив Землю в темряву

Падіння астероїда, в тому числі, спровокувало численні лісові пожежі

<p style="text-align: justify;">Астероїди. Фото: pixabay</p>
Астероїди. Фото: pixabay

Найпопулярніша на сьогоднішній день теорія припускає, що масове вимирання, під час якого з лиця землі зникли динозаври, відбулося після падіння на Землю великого метеорита близько 66 мільйонів років тому. Однак до сих пір фахівці не до кінця уявляють точний сценарій цієї катастрофи. Фахівці з Національного центру атмосферних досліджень в США припустили, що після зіткнення на планеті настала ніч, що тривала два роки.

На думку вчених, падіння астероїда, в тому числі, спровокувало численні лісові пожежі, це, в свою чергу, призвело до потрапляння в атмосферу величезної кількості сажі – за оцінкою фахівців, її кількість могла становити близько 15 тонн. В результаті поверхні Землі стало досягати значно менше світла. Дні стали приблизно такими ж темними, який зараз буває місячна ніч, і рослинам перестало вистачати світла для фотосинтезу. Це призвело до того, що рослини стали гинути, після чого травоїдним тваринам перестало вистачати їжі. Нарешті, по ланцюжку, проблеми стали відчувати і хижаки. Все це, на думку авторів нового дослідження, і призвело до палеогенового вимирання
.

Кліматична модель, складена фахівцями, показала, що "ніч" на Землі тривала близько двох років. При цьому температура в нижніх шарах атмосфери впала в середньому на 28 градусів на суші і на 11 градусів над океанами. Верхні шари атмосфери, навпаки, значно "розжарилися", оскільки світло, а разом з ним і тепло поглинали частинки сажі. Це призвело до руйнування озонового шару, через що згодом на Землю потрапляло більше небезпечного сонячного випромінювання, і це стало ще одним випробуванням для живих організмів на планеті.

Фахівці припускають, що їх модель може краще зрозуміти, що станеться, якщо на Землю впаде ще один великий астероїд, або ж якщо людство не зможе запобігти війні із застосуванням ядерної зброї - як стверджується, гіпотетична "ядерна зима" буде багато в чому нагадувати описані вище умови.

Дослідження було опубліковане в науковому журналі Proceedings of the National Academy of Sciences.

Про те, як американські вчені друкують фігури з води, дивіться на відео нижче:

Джерело: Новости Крыма

Новини партнерiв