Астрофізики знайшли на Місяці сліди жахливого удару

Фахівці вивчили зразки місячного ґрунту

Вчені зробили сенсаційне відкриття. Фото: pixabay.com
Вчені зробили сенсаційне відкриття.
Фото: pixabay.com

Астрофізики з США Джон Уейд і Бернард Вуд представили результати дослідження, яке підтвердило теорію ударного формування Місяця.

Вони вивчили зразки місячного ґрунту, в якому раніше були виявлені частинки води. До останнього часу її присутність в зразках місячної породи залишалася загадкою для дослідників. Адже вважалося, що вода повинна була випаруватися і зникнути з супутника Землі відразу після його народження.

В даний час пріоритетною є гіпотеза про ударне формування Місяця. Її прихильники вважають, що вона з'явилася в результаті жахливої сили удару, викликаного катастрофічним зіткненням Землі з космічним тілом масою до 20% маси нашої планети. Бентежила ж їх якраз присутність води. Однак розрахунки Джона Уейда і Бернарда Вуда показали, що навіть високі температури не завадили величезній кількості водню розчинитися в магматичному диску, з якого утворився Місяць.

На перших етапах формування нашого супутника водень або вода могли перебувати в магмі в розчиненому вигляді, стверджують вони. Але з часом затверділи і кристалізувалися в місячних поверхневих породах, де і були виявлені сучасними дослідниками. Автори роботи вважають, що їх розрахунки підтверджують гіпотезу ударного формування Місяця.