Астрономи виявили таємничі планети-ізгої

Впродовж довгого часу існування блукаючих планет було гіпотетичним

У Чумацькому Шляху існують мільярди подібних планет. Фото: Digital Trends
У Чумацькому Шляху існують мільярди подібних планет.
Фото: Digital Trends

Теорія передбачала ймовірне існування планет, у яких немає зірок. Нещодавній експеримент в обсерваторії Лас Кампанас в Чилі вперше в історії підтвердив факт існування планет-ізгоїв.

Виявлені планети отримали назви OGLE-2017 BLG-0560 і OGLE-2012-BLG-1323. Перша планета має розміри з Юпітер, тоді як друга за величиною між Нептуном і Землею. Знаходяться вони в межах нашої галактики Чумацький Шлях.

screen-shot-2018-11-09-at-4-49-12-pm-1541800168
Обсерваторія Лас Кампанас в Чилі
Фото: pinterest

Впродовж довгого часу існування блукаючих планет було гіпотетичним, оскільки їх було важко виявити через те, що вони не висвітлюються батьківськими зірками. Однак в цьому десятилітті у астрономів з'явилася нова техніка виявлення таких об'єктів, відома як гравітаційне мікролінзування.

Використовуючи гравітаційне мікролінзування, вчені знаходять планети, помічаючи, коли блукаюча планета перериває світло зірки, що знаходиться на шляху проходження світла до Землі. Планета, яка пролітає, діє немов лінза для світла зірки, заломлює її – и чим більше планета, тим більше переривання.

Деякі астрономи подібні Нілу Деграссі Тайсону, вважають, що в Чумацькому Шляху існують мільярди подібних планет, які були вирвані з гравітації зірки, що породила їх, і тепер вічно блукають в міжзоряному просторі. Вчені сподіваються, що супутник Suriting Exoplanet Survey Satellite, запущений 16 квітня 2018 року, дозволить виявити ще більше подібних планет-сиріт.

Нагадаємо, що раніше в Чумацькому Шляху знайшли зірку, старшу за саму галактику. Також в Сонячній системі виявили об'єкти зі світу мертвих.

Джерело: Live Science