Астрономи відкрили гарячу екзопланету

Небесне світило приблизно в 2,5 рази важче і в 13,14 рази більше за Сонце

Фото: pixabay.com

Міжнародний колектив астрономів виявив найгарячішу екзопланету. Відповідне дослідження опубліковане в журналі Nature.

Температура зверненого до світила боку атмосфери гарячого Юпітера KELT-9b (HD 195689 b) становить 4,6 тисячі кельвінів (близько 4327 градусів Цельсія, як у оранжового карлика). Умови в газовій оболонці небесного тіла такі, що, швидше за все, в ній немає молекул (матерія знаходиться в атомарному або іонізованому стані).

Екзопланета обертається навколо материнської зірки KELT-9 (HD 195689) з періодом 1,48 діб і на відстані 0,03 астрономічної одиниці.

Світило приблизно в 2,5 рази важче і в 13,14 рази більше за Сонце. Ефективна температура поверхні зірки – 10,17 тисячі кельвінів (Сонця – приблизно 5,8 тисячі кельвінів), в спектральній класифікації небесне тіло розташовується між зірками типів A і B.

Раніше найгарячішою екзопланетою вважалася WASP-33 b, ефективна температура поверхні якої оцінюється в 3,3 тисячі кельвінів.

Також повідомлялося, що вчені виявили на поверхні Марса загадкову дірку невідомого походження. Вона не схожа на інші раніше знайдені отвори.

Джерело: Lenta.ru