Астрономи відкрили загадкові "гарячі Землі"

Життя на них неможливе, уточнюють вчені

Фото: AFP

Група вчених з Дослідницького центру Еймса (NASA Ames Research Center), Інституту СЕТИ і Університету штату Невада (США) виявила 24 екзопланети, названі "гарячими Землями".

Вченим вдалося виявити зоряні системи з екзопланетами, схожими за розмірами із Землею. Вони обертаються навколо своїх світил, але роблять це не так, як наша планета. Ці космічні об'єкти мають так зване синхронне обертання. Вони завжди повернені до своєї зірки тільки однією стороною.

Це означає, що життя на них неможливе. Адже одна сторона такої планети є постійно розпечена, а інша – крижана.

Вчені назвали ці об'єкти "гарячими Землями". Висловлено припущення, що вони є залишками "гарячих Юпітерів", що позбулися газової оболонки через сильне тяжіння своїх зірок.

Відкриття було зроблено при аналізі даних, отриманих за допомогою телескопа "Кеплер" (Kepler). Спочатку були знайдені 3000 планет з властивостями, схожими на земні. Потім коло пошуків звузили до 144 об'єктів. З них астрофізики і вибрали 24 екзопланети, найбільш схожі на Землю за своїми розмірами.

Раніше повідомлялося, що астрономи знайшли планету з трьома сонцями.