Астрономи розповіли про загадкові сигнали з чорної діри

Фахівці створили комп'ютерну модель, яка допомогла розгадати таємницю

Вчені зафіксували унікальне явище. Фото: fisheye.sino
Вчені зафіксували унікальне явище.
Фото: fisheye.sino

Міжнародна група вчених опублікувала в науковому журналі Nature звіт про дослідження, що пояснює природу отриманих з чорної діри загадкових радіосигналів.

Йдеться про таємничі радіосигнали, отримані за допомогою телескопа Parkes в Австралії. Вчені встановили, що вони виходили з надмасивної чорної діри в галактиці Arp 220. Природу сигналів досі пояснити не вдавалося.

Вчені створили комп'ютерну модель, яка допомогла розгадати таємницю. На думку дослідників, радіосигнали народжуються в результаті вивільнення великої кількості енергії в процесі засмоктування чорною дірою свого оточення. Ця енергія у вигляді потужних коротких імпульсів і поширюється по Всесвіту.

Загадкові імпульси, що отримали назву FRB (Fast radio bursts), тривають всього кілька мілісекунд. За останні роки вчені зафіксували 17 таких сигналів. Раніше було висунуто кілька гіпотез щодо їх походження. За однією з них, сигнали є наслідками космічних катастроф, і дане дослідження її підтверджує. Відповідно до іншої, джерелом імпульсів також можуть бути нейтронні зірки з сильним магнітним полем.