Астрономи сфотографували далеку гігантську екзопланету

Вона знаходиться в 660 астрономічних одиницях від своєї зірки, здійснюючи повний оборот за 27 тис. років

Навколо Оріона обертається так званий гарячий Юпітер. Фото: ESO
Навколо Оріона обертається так званий гарячий Юпітер.
Фото: ESO

Міжнародна команда астрономів виявила гігантську позасонячну планету, яка обертається біля молодої зірки CVSO 30.

Про це пише gazeta.ru з посиланням на статтю в журналі Astronomy & Astrophysics.

За даними вчених, зірка знаходиться в сузір'ї Оріона, в 1200 світлових роках від Землі. У 2012 році астрономи з'ясували, що навколо цієї зірки обертається так званий гарячий Юпітер, недавно ж вчені під керівництвом Тобіаса Шмідта з Університету Гамбурга змогли сфотографувати і зробити прямий знімок другої планети за допомогою інструментів NACO і SINFONI на європейському телескопі VLT.

Якщо перша планета в шість разів важча за Юпітер, то друга (CVSO 30c) важча за нього в чотири-п'ять разів. Вона знаходиться в 660 астрономічних одиницях від своєї зірки, здійснюючи повний оборот за 27 тис. Років.

"CVSO 30 – перша система, в якій близька і далека планети ділять одну загальну зірку. Їх орбіти могли вийти в результаті взаємної катастрофічної події, в результаті якої планети так розкидало", – пояснив Шмідт.

Раніше повідомлялося, що повз Землю пролетів великий астероїд.