Головна Сьогодні

Автопілот Tesla звинувачують у вбивстві людей

Критики звинувачують систему автопілота в недостатньо ефективній роботі

Ілон Маск пообіцяв поліпшити автопілот Tesla Model 3
Ілон Маск пообіцяв поліпшити автопілот Tesla Model 3
Фото: The Verge

Національна рада з безпеки транспорту США опублікувала звіт, в якому було задокументовано чотири смертельні випадки, пов'язаних з помилками автопілота Tesla Model 3. Рада взялася за розслідування після четвертої ДТП, що сталася 1 березня 2019 року, в якій з вини автопілота загинула людина.

В останній автокатастрофі комісію вразить той факт, що деталі аварії майже ідентичні першому трагічного випадку смертельної аварії автопілота у травні 2016 року – в кожній ДТП Tesla з увімкненим автопілотом врізалася у вантажівку, що перетинає шлях, і вбиває водія.

Наслідки аварії Tesla Model 3, що рухалася на автопілоті
Наслідки аварії Tesla Model 3, що рухалася на автопілоті
Фото: Forbes

Глава компанії Tesla Ілон Маск пообіцяв, що в 2020 році автопілот буде настільки поліпшений, що водій не буде потрібен зовсім. На думку критиків, система автопілота елітних електромобілів недостатньо ефективна і робить помилки, а також звинувачують компанію в тому, що компанія підносить систему як більш ефективну, ніж вона є насправді. Нова аварія ставить під сумнів облік помилок "Тесла" і оперативне їх виправлення.

Смертельний випадок 1 березня 2019 року

У березневій аварії червона Tesla Model 3 їхала на південь по правій смузі державного шосе 441 в Делрей-Біч, приблизно в 110 км на північ від Маямі. Вантажівка виїхала з приватної дороги на правій стороні шосе, маючи намір повернути ліворуч і попрямувати на північ. У звіті говориться, що вантажівка знизила швидкість, перетинаючи смугу, "заблокувавши дорогу Tesla". Автомобіль врізався в трейлер на швидкості 110 км/год, не намагаючись здійснити ніяких маневрів з метою ухилення від зіткнення. Tesla Model 3 проїхав під вантажівкою, в результаті чого електромобілю відірвало дах і вбило 50-річного водія.

При вивченні "чорного ящика" з'ясувалося, що автопілот на Model 3 включився приблизно за 10 секунд до аварії, і автомобіль не фіксував рук водія на кермі протягом 8 секунд, які безпосередньо передують удару. Представник Tesla це підтверджує. У звіті не повідомляється, як далеко знаходилася Tesla, коли вантажівка виїхала на дорогу, і не відзначаються погодні умови, які могли б вплинути на здатність автомобіля загальмувати. Тому неясно, чи зміг би водій, який не використовує автопілот, зупинитися безпечно.

Розрахунки показують, що водієві Model 3 знадобилося б кілька секунд, щоб оцінити обстановку і уникнути аварії. На заданій швидкості автомобіль проїжджає 30 метрів в секунду. Гальмівний шлях Model 3 на швидкості 100 км/год складає близько 40 метрів. Автомобіль міг зупинитися за 75 метрів. Додамо 1,5 секунди на дії водія щодо гальмування і, схоже, трьох секунд цілком вистачило б.

Смертельний випадок 7 травня 2016 року

7 травня 2016 року 40-річний Джош Браун загинув за дуже схожих обставин. Його Model S працювала на автопілоті, коли він їхав на північ по шосе 27А в північній Флориді. Назустріч виїхала вантажівка. Tesla не зупинила рух і врізалася на швидкості 125 км/год (при обмеженні в 110 км/год), пройшла під вантажівкою, зірвала дах і вбила Брауна. Потім машина проїхала ще 100 метрів, досить сильно вдарилася об стовп і через 15 метрів зупинилася. Водій вантажівки не постраждав.

Тоді стало очевидно, що водій вантажівки повинен був поступитися Tesla, а Браун був неуважним. Але деяка частина провини покладається і на Tesla, яка дозволяла водієві надмірно покладатися на систему автоматизації протягом тривалого періоду.

Після смерті Брауна Tesla скоротила час, протягом якого водій може не торкатися керма, перш ніж система видасть звукові та візуальні попередження. Змінила кілька ітерацій апаратного і програмного забезпечення. Але обставини аварії вказують на те, що при русі на високій швидкості система як і раніше не здатна виявляти деякі стаціонарні об'єкти або об'єкти, що рухаються перпендикулярно автомобілю. Ймовірно, з цієї ж причини принаймні три Tesla врізалися у пожежні машини у 2018 році (без серйозних травм).

Думка Tesla

Tesla Model 3, яка потрапила в останню аварію, була оснащена камерами, які повинні були, теоретично, виявити вантажівку, що перетинає шлях машини. Tesla не відповіла на запит Wired про те, як система використовує радар і камери або які кроки були зроблені, щоб уникнути подібного роду аварій.

У той же час Tesla оптимістично ставиться до можливостей комп'ютерного зору на базі камери, які повинні дозволити "повне самостійне водіння", на думку Маска, без необхідності людського спостереження. Ще минулого місяця керівник технічного відділу Tesla Autopulot Андрій Карпати заявив, що Tesla вважає, що може використовувати методи машинного навчання і камери, щоб зробити свої автомобілі першокласними водіями. Маск пішов ще далі і заявив: "Я цілком упевнено пророкую появу автономних роботаксі у Tesla в наступному році".

Дивіться також в сюжеті про те як в США зробили трактор з автопілотом:

Нагадаємо, що раніше Tesla Model S раптово загорілася на стоянці. А нещодавно електромобілі Tesla оснастили "собачим" режимом

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Джерело: Hi-News

Новини партнерів

Популярні статті

Новини партнерів

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь