Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Брежнєва та фури

Чиї руки брудніші – жіночі або чоловічі: вчені надали несподівану відповідь

Дослідження провели мікробіологи з Університету Колорадо в США

За кількістю і різноманітністю на жіночих руках набагато більше мікробів, ніж на чоловічих. Про це дивовижне відкриття мікробіологів з Університету Колорадо повідомляється в науковому журналі Proceedings of the National Academy of Sciences.

Автори дослідження Роб Найт і Ной Фірер обстежили руки студентів коледжу на наявність бактерій. Всього мікробіологи взяли проби з долонь 51 учня – разом зі 102 рук – і вивчили зразки з використанням новітньої техніки, детектуючої ДНК бактерій.

Внаслідок було виявлено 4742 види бактерій, з них лише п'ять були наявні у всіх учасників експерименту – на всіх 102 долонях.

"Найцікавішим було вивчати різноманітні варіації бактерій у різних людей і навіть на різних руках", – зізнався Роб Найт.

Як з'ясувалося, в середньому одна рука дає притулок 150 мікробам. За словами автора дослідження, доцента Університету Колорадо листопада Фірера, це набагато більше, ніж очікували виявити він і його колеги. При цьому на правій і лівій руці у однієї людини збігається тільки 25 "ручних" бактерій – це  17%.

Вчені пояснюють різницю в "наборі" на різних руках однієї й тої ж людини відмінністю в умовах, в яких опиняються наші руки протягом дня. Наприклад, у правшів права рука, безумовно, контактує з набагато більшою кількістю предметів, ніж ліва, і характер цих предметів зовсім інший.

"Також ми з'ясували, що у жінок різноманітність бактерій набагато більша, ніж у чоловіків", – повідомляє Ноа Фірер.

Таке тяжіння мікробів до представниць прекрасної статі вчені пояснюють тим, що чоловіча шкіра має трохи більшу кислотність в порівнянні з жіночою.

"Причинами можуть бути і гормони, і підвищена активність сальних залоз. Навіть те, що бактерії здатні забиратися глибоко в більш тонкій шкірі жінок – туди, де їх не дістають миючі засоби", – говорить Роб Найт.

При цьому біологи звертають увагу, що більшість бактерій, які мешкають на поверхні нашого тіла, або нешкідливі, або взагалі корисні. Хвороботворних серед них мізерно мало.

Вчені також відзначають, що миття рук не означає, що наші долоні захищені від непрошених гостей повністю: "Більшість бактерій або не сприйнятливі до впливу води і мила, або розмножуються так швидко, що їх колонії відновлюються за кілька хвилин".

Мікробіологи мають намір повторити експеримент в інших країнах, щоб з'ясувати, як на "асортимент" бактерій впливає те, чим займається людина.

Нагадаємо, раніше ми писали, як часто потрібно мити волосся, чистити зуби і приймати душ. Крім цього, давали поради, як потрібно доглядати за інтимною зоною.