Еволюцію жаб викликала загибель динозаврів – дослідження

Вчені з'ясували, що генетична різноманітність жаб різко зросла 66 млн років тому, після того як астероїд, що впав, знищив 3/4 життя на Землі

Жаба. Фото: pixabay
Жаба.
Фото: pixabay

88% видів сучасних жаб з'явилися після того, як на Землю впав астероїд, який знищив майже все життя на планеті.

Це з'ясували вчені і опублікували результати свого дослідження журналу Proceedings of the National Academy of Sciences.

Сьогодні відомо близько 6700 видів жаб, але нестача генетичних даних досі не дозволяла відстежити їх еволюційну історію. Тепер же, вивчивши 95 наборів генів від особин 145 видів, в тому числі копалин, дослідники встановили, що генетична різноманітність жаб різко зросла 66 млн років тому, після того як астероїд, що впав, знищив 3/4 життя на Землі. Всі вони виявилися нащадками трьох видів жаб – Hyloidea, Microhylidae, and Natatanura, які змогли пережити масове вимирання.

Судячи по швидкості утворення нових видів, жаби стрімко займали екологічні ніші, що звільнилися, наприклад, ліси. Як відзначають дослідники, ні один з видів, що з'явилися до падіння метеорита, не пристосований для лазіння по деревах.