"Хаббл" сфотографував найяскравішу галактику скупчення Центавра

Ширина кожного з пилових волокон досягає близько 200 світлових років, з'ясували вчені

Спостереження, проведені за допомогою "Хаббла", дозволили більш детально вивчити ниткоподібні структури. Фото: AFP
Фото: AFP

Камера телескопа "Хаббл" відобразила химерну структуру еліптичної галатики NGC 4696, розташованої на відстані близько 150 млн світлових років від Землі в сузір'ї Центавра, повідомляє сайт орбітальної обсерваторії.

NGC 4696 входить до складу скупчення Центавра – кластера, що включає в себе безліч галактик, утримуваних разом силою гравітації.

Галактика NGC 4696 особливо виділяється серед своїх товаришів по кластеру – вона вважається найяскравішою з них. До того ж вона володіє унікальною структурою. Ще попередні дослідження виявили наявність в ній пилових ниток, що завиваються, що тягнуться зігнутою доріжкою у вигляді гігантського космічного знака питання.

Спостереження, проведені за допомогою "Хаббла", дозволили більш детально вивчити ці ниткоподібні структури. Вчені виявили, що ширина кожного з пилових волокон досягає близько 200 світлових років, а їх щільність приблизно в 10 разів перевищує щільність навколишнього газу.

Газопилові нитки переплітаються один з одним і йдуть у напрямку до центру NGC 4696, пов'язуючи газ галактики з його ядром.

Схоже, що за форму і розташування цих незвичайних завитків відповідає галактичне ядро. У центрі NGC 4696 ховається активна надмасивна чорна діра, яка наповнює внутрішні області галактики енергією, нагріваючи газ і викидаючи назовні потоки нагрітої речовини.

Як вважають дослідники, вивчення галактик з ниткоподібними структурами допоможе краще зрозуміти, чому так багато великих галактик навколо нас, схоже, залишаються "мертвими", незважаючи на наявність великих в них запасів газу і пилу, і чому їх в основному населяють люди похилого зірки. Так відбувається і з NGC 4696.

Імовірно, це пов'язано з магнітними структурами, що пронизують галактику, які заважають газу формувати нові світила.

Раніше повідомлялося про те, що космічний телескоп "Хаббл" виявив розпечені плазмові кулі, кожен з яких вдвічі масивніший за Марс.