Хіміки довели появу життя з неживої матерії

Хіміки провели нове дослідження. Фото

Чотири мільярди років тому на Землі в водоймах існував замкнутий ланцюжок хімічних реакцій, який привів до появи життя.

Це з'ясували американські хіміки Науково-дослідного інституту Скріппса. Стаття вчених опублікована в журналі Nature Communications.

За словами дослідників, замкнутий ланцюжок хімічних реакцій був аналогом сучасного циклу трикарбонових кислот (цикл Кребса), який не міг протікати в доклітинну епоху.

Цикл Кребса відбувається в клітинах кожного організму, який використовує аеробне дихання. В ході нього ацетильную залишки (СН3СО-) окислюються до вуглекислого газу.

При цьому утворюються енергоємні молекули АТФ та інші сполуки, необхідні для метаболізму. Однак речовини, залучені в цикл Кребса, не могли залишатися стабільними в середовищі, що існувало кілька мільярдів років тому, до появи перших клітин.

Хіміки провели пошук молекул, які могли входити в замкнутий ланцюжок реакцій і призводити до утворення тих же речовин, що і в циклі Кребса. При цьому ці речовини повинні були вже існувати на древній Землі і бути стійкими до умов того часу.

Вчені вважають, що в доклітинну епоху міг існувати аналог циклу трикарбонових кислот, який протікав за участю інших хімічних речовин, нехарактерних для біологічних систем. Він, подібно до циклу Кребса, включав в себе α-кетокислоти і β-кетокислоти, а також реакції декарбоксилювання, при яких утворюється вуглекислий газ. Однак в ньому також формувалися амінокислоти, що сприяло утворенню складних ферментів, необхідних для появи життя.

Тим часом
фізики знайшли шлях у четвертий вимір. Під часекспериментувониспиралисянарезультатидослідження,заякев 2016 роцібуло присуджено Нобелівську премію.

Джерело: Lenta.ru