Космічна аварія: комета врізалася в Сонце

Обсерваторія записала на відео невідворотну загибель комети, яка мчить до Сонця

Космічний апарат для спостереження за Сонцем SOHO став свідком смерті комети. На відео видно, як космічне тіло необоротно наближається до Сонця на величезній швидкості, залишаючи за собою довгий хвіст з газу і пилу, а потім падає на наше світило і остаточно випаровується в його атмосфері. Про космічну аварію повідомляє сайт Space.

Дивіться також в сюжеті про те, як Земля перетинає шлях давньої комети Свіфта-Таттла:

Перші 10 секунд на відео комета ледь помітна. Але в міру наближення до Сонця вона починає прискорюватися і випаровуватися, залишаючи за собою довгий передсмертний шлейф з власних останків. Комета продовжує прямувати прямо до Сонця, де вона все сильніше випаровується і в кінцевому підсумку руйнується (фактично сам момент зіткнення на відео не потрапив).

За словами астронома Тоні Філліпса, спостережуваний об'єкт, швидше за все, є однією з навколосонячних комет Крейця, які є частинами однієї великої комети, зруйнованої кілька століть тому, і тепер її останки падають на зірку. Орбіта комет Крейця витягнута на відстань у 170 астрономічних одиниць, а в перигелії проходять на відстані всього декількох сотень тисяч кілометрів від Сонця. Є велика ймовірність того, що в найближчі десятиліття будуть відкриті нові об'єкти з цього сімейства.

Розташування космічних тіл у Сонця: Венера, Марс і хвіст комети, що незворотньо падає на зірку
Фото: space.com

На відео сонячний диск прикритий спеціальною пластиною, щоб не пошкодити оптичне обладнання, а також мати можливість спостерігати за сонячною короною і навколосонячними об'єктами. При детальному вивченні відео, можна помітити дві яскраві точки: майже над самим сонячним диском виявилася Венера, а трохи лівіше – Марс.

Нагадаємо, що раніше космічний корабель зіткнувся з гігантським астероїдом. А нещодавно на Юпітері зафіксували таємничий вибух неймовірної потужності.

Джерело: space.com