Книги на літо

Басейни у Києві

Тиждень моди

Брежнєва та фури

Космічна таємниця: NASA виявила "неможливу" планету

За розрахунками астрономів, екзопланета HD 203949b давно повинна була припинити існування

Космічний апарат NASA для пошуку екзопланет Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS) зробив ще одне інтригуюче відкриття. Апарат виявив планету в такому місці, де за законами фізики її не повинно існувати – в зоні настільки близькій до зірки, що інший об'єкт повинен мав бути давно знищений.

Дивіться також у сюжеті про те, як Google показала, як гине наша планета:

Об'єкт HD 203949 розташований на відстані 257 світлових років і є гігантською зіркою типу K2, що трохи холодніша за наше Сонце. Навколо цієї зірки рухається велика планета HD 203949b, яка в 8,2 рази більша за масу Юпітера і має 184-денну кругову орбіту.

На перший погляд нічого незвичайного. Однак у HD 203949b є дивна властивість, яка суперечить законам астрофізики. Справа в тому, що за розрахунками астрономів зірка повинна була поглинути екзопланету вже давним-давно.

З'ясувалося, що екзопланета розташована на дуже близькій орбіті – лише в 0,65 астрономічних одиниць від зірки. Оскільки зірка повинна була пережити розширення на стадії червоного гіганта, під час якого її оболонка поширилася далі орбіти цієї планети і повинна була б її знищити. Чому ж цього не сталося?

Дослідники склали більш докладні розрахунки і досліджували цю таємницю за допомогою комп'ютерного моделювання. Вони висунули теорію, що HD 203949b, мабуть, сформувалася набагато далі від зірки, на відстані 3,5 а.о., але з часом притягнулась до неї.

"Ми визначили те, як ця планета могла б досягти свого поточного місцезнаходження. Наше дослідження проливає нове світло на "живучість" планет, коли їх батьківські зірки починають вмирати. Це допоможе навіть розкрити нові аспекти фізики приливних сил", – пояснив доктор Тіаго Кампанте, астроном з університету Порту і Каліфорнійського університету в Санта-Барбарі.

Відкриття цієї планети показує, наскільки складними можуть бути зв'язки всередині планетних систем. Робота, присвячена новим дослідженням, опублікована в журналі The Astrophysical Journal .

Нагадаємо, що раніше знайдена екзопланета, яка існує всупереч законам фізики . А нещодавно в Сонячній системі знайшли крихітну планету , Яка склала конкуренцію Плутону.