Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Брежнєва та фури

Світу загрожує наступ глобального катаклізму: нове дослідження геологів

Науковці проаналізували зміст ізотопів урану в відкладеннях на території Англії та Італії віком близько 100 мільйонів років

Глобальне потепління може призвести до катастрофічного падіння рівня розчиненого кисню в морській воді. Що в свою чергу викличе масове вимирання морської фауни.

Це з'ясували вчені Університету Отаго й опублікували результати свого дослідження в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences. Коротко про нього розповідає Phys.org.

Під час дослідження геологи проаналізували зміст ізотопів урану у відкладеннях на території Англії та Італії, віком близько 100 мільйонів років. Таким чином вони оцінили вміст кисню в давніх океанах, а також причини його виснаження.

Наслідком дослідження виявилось, що 94 мільйони років тому, коли сталася друга океанська аноксична подія, до океанів потрапляла велика кількість з'єднань вуглецю, чому сприяло високий вміст вуглекислого газу атмосфери.

"Це говорить про те, наскільки вразливою є система Землі для великих викидів вуглекислого газу в атмосферу – будь то з вулканічних процесів або через людську діяльність", – зазначив професор Лентон і додав, що одним із довгострокових наслідків потепління клімату є дезоксігенація океану – з тяжкими наслідками для морського життя.

Геологи також зазначили, що зараз зростання концентрації парникових газів через діяльність людини відбувається набагато швидше, а ступінь дезоксігенаціі, яка характерна для крейдяного періоду, буде досягнута через сотні тисяч, а не мільйони років, як передбачалося раніше.

Зазначається, що вже зараз у Світовому океані виникають мертві зони – області, де у воді міститься дуже мало кисню. Згідно з результатами дослідження екологів зі Швеції і США, кількість мертвих зон останніми роками перевищила чотири сотні.

Раніше повідомлялося, що вчені помітили катастрофічне зниження рівня кисню в Світовому океані. Фахівці провели кількісну оцінку динаміки молекулярного кисню, який є в Світовому океані, за останні п'ятдесят років.