На дні Індійського океану виявили загублений суперконтинент

Вчені говорять, що суперконтинент знаходився між сучасними Індією і Мадагаскаром

Знахідка була зроблена поблизу острова Маврикій. Фото: pixabay.com
Знахідка була зроблена поблизу острова Маврикій.
Фото: pixabay.com

Група вчених з ПАР і Швеції виявила на дні Індійського океану поблизу острова Маврикій залишки стародавнього суперконтиненту Гондвана, повідомляється в журналі Nature Communications.

Дослідники отримали нові докази існування древнього суперконтиненту Гондвана. Він знаходився між сучасними Індією і Мадагаскаром. Розпад Гондвани почався близько 200 мільйонів років тому. А плита, на якій розташовувався континент, зникла 84 мільйони років тому.

Маврикій сформувався приблизно вісім-дев'ять мільйонів років тому. Цей острів вважається однією з наймолодших ділянок суші на нашій планеті. Однак дослідники виявили в його породах на океанічному дні циркон – мінерал, який зустрічається тільки в дуже древніх шарах континентальної кори. Радіоізотопний аналіз показав, що вік знайдених кристалів становить від 2,5 до 3 мільярдів років.

Вчені вважають це підтвердженням того, що Маврикій буквально виріс на залишках загиблого суперконтиненту. Під островом знаходяться стародавні породи, які можуть мати лише континентальне походження.

.jpg_176

Раніше повідомлялося, що біля берегів Іспанії знайшли корабель III століття з цінними амфорами.