Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Брежнєва та фури

На Марсі знайшли роз'їдаючий скелі кислотний туман

Американські дослідники, використовуючи дані з марсохода Spirit, виявили на Червоній планеті сліди отруйного туману, який роз'їдає скелі в районі кратера Гусєва. Про це повідомляється на сайті Американського геологічного товариства.

Вчені аналізували показники зі спектрометра альфа-частинок і рентгенівського випромінювання (APXS) і з месбауерівського спектрометра віддаленого доступу – встановлених на марсоході інструментів, призначених для аналізу мінералогії заліза на поверхні Червоної планеті.

Дослідникам виявили в скельних породах високе співвідношення окисленого заліза до загального залозу. При цьому незвичайний розкид цих порід спостерігався в межах обмеженої території. Подальші дослідження показали, що ці породи втратили кристалічну структуру. Вчені висунули гіпотезу, згідно з якою це сталося через вплив кислотних парів, що утворилися при вулканічних виверженнях на Червоній планеті.

Механізм процесу дослідники описали наступним чином: кислотний туман вилуговує частина гірських порід, залишаючи від них тільки "скелет", з якого поступово віддаляється волога. Згодом сонячне світло впливає на отриману субстанцію, окислюючи залізо, що міститься в ньому, пропорційно кількості одержуваного світла. Саме це і пояснює високе співвідношення окисленого заліза до загального залозу.

Дослідники порівняли кислотний пар з Червоної планети з отруйним туманом, який утворюється на Гаваях при виверженнях вулкана Кілауеа.

Марсохід Spirit працював на Марсі з 4 січня 2004 року по 22 березня 2010 року, після чого вийшов з ладу.