Головна Сьогодні

NASA випробовує повітрозабірники нового покоління

Літаки з такими повітрозабірниками будуть споживати на 6-8% менше палива

Нові повітрозабірники розмістяться на фюзеляжі. Фото: NASA
Нові повітрозабірники розмістяться на фюзеляжі.
Фото: NASA

Спільно з дослідницьким центром UTRC NASA приступило до випробувань повітрозабірника і вентилятора принципово турбовентиляторгого двигуна. Літаки з такими повітрозабірниками будуть споживати на 6-8% менше палива, – передає "Популярна Механіка".

Новий дизайн передбачає всмоктування повітря в систему з прикордонного шару — тонкого шару повітря, прилеглого до поверхні літального апарату. Тут в повітрі виникає дуже великий перепад швидкостей — від нуля до швидкості руху літака. Через це повітря, втягнуте в турбіну безпосередньо з цього шару, дає більше навантаження на двигун, ніж повітря, що прийшло з інших повітряних шарів. Це часто призводить до поломок вентиляторів.

Щоб повітря з прикордонного шару не потрапляло на лопасти вентилятора, повітрозабірники виносять подалі від крила і фюзеляжу, однак у цьому випадку вони знижують загальну аеродинаміку машини.

У новій конструкції NASA повітрозабірники орієнтовані на всмоктування тільки прикордонного повітря, що так само, як і відмова від нього, зможе стабілізувати роботу системи. Нові повітрозабірники розмістяться на фюзеляжі.

За оцінкою NASA, зменшення лобового опору завдяки новим повітрозабірникам і вентиляторам дозволить підвищити паливну ефективність нових літаків щонайменше на шість-вісім відсотків порівняно з сучасними літальними апаратами. Використовуватися нові повітрозабірники та вентилятори будуть у перспективному літаку D8, що розробляється NASA.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Новини партнерів

Популярні статті

Новини партнерів

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь